• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vandaag van iemand bij Ziggo begrepen dat het de planning is om de CI+'s in Juli beschikbaar te hebben :-)
Dit "juli" kan ik bevestigen; ik heb 19 juni jl. via de Ziggo klantenservice onderstaande vraag per email gesteld:
Kunt u aangeven of er zeer binnenkort een alles in 1 pakket door Ziggo wordt geleverd waarin naast internet en telefoon, voor digitale hdtv een gecertificeerde CI+ CAM en smartcard wordt geleverd i.p.v. nu nog een decoder met smartcard?
M.a.w. een CI+ Cam (waarin de Ziggo smartcard past) in plaats van de nu nog bijgeleverde decoder(s) in het Ziggo alles in 1 pakket.
Graag een spoedige reactie want wil snel dit evt. "nieuwe" samengestelde alles in 1 pakket bestellen.

Onderstaande letterlijke, wat algemene reactie van Ziggo klantenservice, waarbij helaas nog geen Ziggo reactie zit of zo'n CI+Cam ook in een alles in 1 pakket komt:

Wij hadden de planning om deze mogelijkheid vanaf juni aan te bieden.
Na wat leveringsproblemen van onze leverancier verwachten wij in juli van start te kunnen gaan met CI+ CAM.



 
Kan iemand mij vertellen of bij het gebruik van CI+ de abonnementskaart van Ziggo ook wordt bijgewerkt wanneer de TV in standby staat? Indien dit niet het geval is kan het namelijk even duren wanneer je beeld krijgt indien je de TV aanzet. Het lijkt me logisch dat dit wel het geval is, maar ik wil het graag zeker weten, vooral in combinatie met de nieuwste Philips TV's. Op tweakers kreeg ik nog geen antwoord, dus ik dacht: ik probeer het hier eens.

Chris
 
ci+ module

Ik had deze vraag en opmerking doorgegeven aan ziggo: Ik heb een Sony KDL 46w5500 televisie. Deze tv is uitgevoerd met een DVB-C tuner, nu moet ik een CAM module hebben hiervoor, welke type moet ik gebruiken. De klantenservice wijst naar mediamarkt die deze zou hebben, mediamarkt zegt dat ziggo met een type aanduiding zou komen die goed blijft werken op het ziggo netwerk. Eind mei zou Ziggo met deze mededeling komen volgens de media markt.


Dit was de reactie:
Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC2402 - Vraag - TV Digitaal - Storing: Verbinding en ontvangst".
Naar aanleiding van uw e-mailbericht kan ik u onderstaande mededelen:
Ziggo is ermee bezig. Ik raad u aan over 2 weken wederom navraag te doen of het inmiddels al op de markt is. Onze excuses voor het ongemak.


Dit bericht was dus van 8 juni 2009 er zou dus zeer snel een oplossing moeten komen.
 
Maak je niet zo druk, de DVB-C tuner in die TV werkt gewoon met Ziggo. Je kunt er een AlphaCrypt CAM instoppen of straks een door Ziggo goedgekeurde CI+ CAM. Werkt allebei precies hetzelfde, maar Ziggo zal altijd blijven beweren dat je TV 'niet gecertificeerd' is omdat ze testen hebben uitgevoerd met andere firmware dan de firmware die nu in je TV zit. En Sony kennende zullen er voor eindgebruikers geen firmware updates ter beschikking komen. Leuk hè?


De nieuwe serie van Sony hebben allemaal de mogelijkheid te updaten.
Dus een nieuwe firmware erin is geen probleem. Sony ondersteunt het of moet je je leuter in de usb poort steken? Zeg het maar!
 
Ik had deze vraag en opmerking doorgegeven aan ziggo: Ik heb een Sony KDL 46w5500 televisie. Deze tv is uitgevoerd met een DVB-C tuner, nu moet ik een CAM module hebben hiervoor, welke type moet ik gebruiken. De klantenservice wijst naar mediamarkt die deze zou hebben, mediamarkt zegt dat ziggo met een type aanduiding zou komen die goed blijft werken op het ziggo netwerk. Eind mei zou Ziggo met deze mededeling komen volgens de media markt.


Dit was de reactie:
Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC2402 - Vraag - TV Digitaal - Storing: Verbinding en ontvangst".
Naar aanleiding van uw e-mailbericht kan ik u onderstaande mededelen:
Ziggo is ermee bezig. Ik raad u aan over 2 weken wederom navraag te doen of het inmiddels al op de markt is. Onze excuses voor het ongemak.


Dit bericht was dus van 8 juni 2009 er zou dus zeer snel een oplossing moeten komen.


Ziggo is een lomp bolwerk en niet goed geïnformeerd.
Dacht jij nu dat studentjes ooit van Full HD, DVB etc. gehoord hebben.
Laat me niet lachen.
 
Voor ieders informatie

Voor ieders informatie met het achterlijk antwoord van Ziggo door Tag******, Sa***
Ik oordeel dus niet zomaar mensen, heb ervaring met deze rakkers.



Geachte heer/mevrouw,


Via de website heeft u een vraag gesteld over "PCXXXX - Vraag - TV Digitaal - Algemene informatie: Abonnement".

Zodra die actie er is dan komt dat op onze site te staan www.ziggo.nl
voor een smartcard moet u wel betalen dat kost 29.95 daarboven komen nog verzendkosten bij van 9,50 hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.


Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.




Met vriendelijke groet,


Afdeling Klantenservice
Ziggo





---- Oorspronkelijk bericht ----

betreft: Vraag
product: TV Digitaal
onderwerp: Algemene informatie: Abonnement
aanhef:
voorletter:
achternaam:
adres:
huisnummer:
postcode:
woonplaats:
email:
telefoon:
klantnummer:
irdeto_kaart:
vraagopmerking:

Beste,

Is het mogelijk zodra u met CI+ ondersteuning op de markt komt ons daarvan te berichten?
Hoe is het e.e.a. geregeld indien je al digitale tv ontvangt zoals wij via de Humax 5000 hd receiver.
Kun je kosteloos een module + card ontvangen of zijn daar kosten aan verbonden ;-)

Wij hebben inmiddels een Sony KDL-46W5500 gekocht en deze ondersteund CI+

Ik hoor het graag!




Ziggo ”“ het grootste kabelbedrijf van Nederland ”“ ondersteunt vanaf eind mei de Common Interface Plus (CI+) specificatie voor Conditional Access Modules (CAM) in de nieuwe generatie televisies met ingebouwde digitale kabelontvanger (DVB-C).

Volgens Ziggo hebben haar abonnees een duidelijke behoefte om gebruik te kunnen maken van CAM modules in TV-apparatuur. De huidige modules voldoen niet aan de veiligheideisen van een aantal leveranciers van digitale kanalen en worden daarom door Ziggo niet ondersteund. De nieuwe CI+ modules voldoen wel aan de eisen van Ziggo.

Toestellen die voldoen aan de CI+ specificaties en probleemloos functioneren op het netwerk van Ziggo worden door het bedrijf gecertificeerd. Een lijst met gecertificeerde toestellen is vanaf mei beschikbaar op de website van Ziggo.

Volgens Marcel Nijhoff ”“ commercieel directeur van Ziggo ”“ is het bedrijf onmiddellijk getart met de voorbereidingen om CI+ te ondersteunen toen in mei 2008 de industriestandaard voor CI+ vastgesteld werd. Nijhoff: “Wij wilden klaar zijn voordat de eerste CI+ toestellen op de markt kwamen. Nu, voorjaar 2009, zie je dat de eerste geschikte toestellen van onder andere Samsung, Philips, Sony en LG geïntroduceerd gaan worden.” Nijhoff stelt verder dat deze snelle introductie mogelijk is gemaakt door de goede samenwerking tussen deze televisieproducenten, Irdeto en Ziggo.

Hoe werkt CI+
In principe kun je stellen dat de bekende externe digitale ontvanger in een aantal moderne HDTV’s als het ware in de TV is ingebouwd. Echter in plaats van een normaal smartcard-slot bevindt zich aan de zij of achterkant van de televisie een aansluiting waarin een CI+ module past. Als je de Ziggo smartcard in de module plaatst en vervolgens de module in de TV kun je digitaal TV kijken zonder aparte Settop box. Een ander groot voordeel is dat dat de consument alles kan bedienen met één afstandbediening.

De huidige generatie CI+ CAMs is nog niet interactief. Om gebruik te maken van toekomstige interactieve diensten blijft men aangewezen op een speciale externe settopbox.
 
De nieuwe serie van Sony hebben allemaal de mogelijkheid te updaten.
Dus een nieuwe firmware erin is geen probleem. Sony ondersteunt het of moet je je leuter in de usb poort steken? Zeg het maar!

Bij de oudere series van Sony (3000 bijvoorbeeld) is het technisch ook mogelijk om de firmware te updaten (de TV heeft een poort voor een Sony memory stick). Punt is echter dat Sony niet wil dat consumenten dit zelf doen, dus de updates komen alleen beschikbaar voor hun eigen service organisatie. Je kunt de firmware niet downloaden van de Sony website. Als je er toch aan komt en er gaat iets mis bij het updaten dan riskeer je dat je garantie vervalt...
 
Bij de oudere series van Sony (3000 bijvoorbeeld) is het technisch ook mogelijk om de firmware te updaten (de TV heeft een poort voor een Sony memory stick). Punt is echter dat Sony niet wil dat consumenten dit zelf doen, dus de updates komen alleen beschikbaar voor hun eigen service organisatie. Je kunt de firmware niet downloaden van de Sony website. Als je er toch aan komt en er gaat iets mis bij het updaten dan riskeer je dat je garantie vervalt...

In de W5500 heb ik versie 1.30 zitten. Ik ga ervan uit dat het zeker gaat lukken als er een nieuwe versie komt.
Maar het kan nog makkelijker natuurlijk omdat de W5500 ook een netwerkverbinding heeft.
Tijd zal het leren, heb nu met een 5050 humax een top beeld, normale analoge kanalen die Ziggo nog doorgeeft zijn belabberd.
 
In de W5500 heb ik versie 1.30 zitten. Ik ga ervan uit dat het zeker gaat lukken als er een nieuwe versie komt.
Misschien heb je niet goed gelezen? Updaten zal misschien wel kunnen, maar zolang Sony geen updates beschikbaar stelt, houdt het wel een beetje op hè ;)
Bovendien zit er geen functie voor update via LAN in je W5500 (iig in die van mij niet, zelfde firmwareversie), alleen via USB. But that's all moot, gezien het bovenstaande.
 
op mijn Sony 40W5710 zit softwareversie: 1.105EA maar mij zegt dat niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan