• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

kabel verlegd -> snelheid omlaag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat loopt er naast de coax kabel nog meer door de muur als je de UTP kabel ook door de muur trekt? Een coax kabel is afgeschermd en zou het probleem niet mogen veroorzaken. Loopt er ook nog 220 kabel door de muur? Mits onder de 100 meter zou de lengte al helemaal het probleem niet mogen zijn. Hoog Frequente spanning zou het probleem kunnen zijn maar dit lijkt mij niet het geval bij jou, tenzij je tl buizen in de muur hebt zitten.:wink:
De volgorde van de kleuren is erg belangrijk. Bij verkeerd kleuren gebruik raak je de twisted shield kwijt en heb je juist weer last van interferentie op de kabel. De UPT kabel zelf is van goede kwaliteit?

De kabel loopt alleen langs de TV kabel. De kabel zelf is goed, voordat ik 'm door de muur heen trok was de snelheid wel gewoon goed.
 
De kabel loopt alleen langs de TV kabel. De kabel zelf is goed, voordat ik 'm door de muur heen trok was de snelheid wel gewoon goed.
Als je al het andere hebt uitgesloten zou de coax kabel de oorzaak moeten/kunnen zijn. Een andere conclusie kan ik niet trekken. Heb je geen holle plint waar je de kabel doorheen zou kunnen trekken of de leiding gebruikt voor telefonie?
 
Als je al het andere hebt uitgesloten zou de coax kabel de oorzaak moeten/kunnen zijn. Een andere conclusie kan ik niet trekken. Heb je geen holle plint waar je de kabel doorheen zou kunnen trekken of de leiding gebruikt voor telefonie?

Zal vanavond weer even testen met een kabel over de grond en kan dan altijd de kabel nog door de buis waar de telefoonkabel in zit trekken zoals je al zegt. Heb geen vaste telefoon dus die wordt sowieso niet gebruikt en zou ik er zelfs eventueel nog uit kunnen halen.
 
Ik zou de stekkers er nogmaals goed op zetten, want ik vermoed dat de kabel niet genoeg contact maakt in de stekkers.

Mart
 
Ja, zou dat eerst nog kunnen proberen.

Beetje jammer dat dat zo'n pokkewerk is :P
 
Ja, zou dat eerst nog kunnen proberen.

Beetje jammer dat dat zo'n pokkewerk is :P

Er bestaan doormeet apparaten die speciaal voor dit soort werk zijn gemaakt, dan weet je ook gelijk of je de stekkers er goed(goed heb vast gedrukt) heb op gezet. Maar die kosten wel een duitje.

Een utp kabel tester kost gemiddeld 50 euro
Als je sporadisch een kabeltje krimpt, moet je echt eens overwegen er eentje aan te schaffen. Na een paar keer heb je het apparaat er al uit

Mart
 
Er bestaan doormeet apparaten die speciaal voor dit soort werk zijn gemaakt, dan weet je ook gelijk of je de stekkers er goed(goed heb vast gedrukt) heb op gezet. Maar die kosten wel een duitje.

Een utp kabel tester kost gemiddeld 50 euro
Als je sporadisch een kabeltje krimpt, moet je echt eens overwegen er eentje aan te schaffen. Na een paar keer heb je het apparaat er al uit

Mart

Krimp nooit een kabel, dit was de eerste keer en ging er vanuit dat 't de laatste keer zou zijn, dus zou een beetje zinloos zijn om zo'n apparaatje aan te schaffen voor mij.

Ik heb nog een stuk of 8 van die losse stekkertjes, dus kan nog oefenen om 't goed te krijgen mocht 't echt daar aan liggen :P
 
Er bestaan doormeet apparaten die speciaal voor dit soort werk zijn gemaakt, dan weet je ook gelijk of je de stekkers er goed(goed heb vast gedrukt) heb op gezet. Maar die kosten wel een duitje.

Een utp kabel tester kost gemiddeld 50 euro
Als je sporadisch een kabeltje krimpt, moet je echt eens overwegen er eentje aan te schaffen. Na een paar keer heb je het apparaat er al uit

Mart
Deze testen alleen maar of de kabel goed is geknepen (contact in de stekkers of aderparen verwisseld). De duurdere zoals Fluke meten veel meer (onder andere ook de demping van de kabel en eventuele kabelbreuk). Deze kosten echter veel, veel meer dan 50 euro.
 
Ik heb nog een stuk of 8 van die losse stekkertjes, dus kan nog oefenen om 't goed te krijgen mocht 't echt daar aan liggen :P


Voor die ene keer zou ik ook geen meter aanschaffen.
Dan wens ik je succes. Maar hopen dat het in een keer lukt.

Mart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan