Reputatiepunten toekennen

  • Onderwerp starter ziggo-newby
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt me sowieso beter de puntenkwesties in het openbaar te bespreken en ook veranderingen VOORAF aan te kondigen, zodat de stamgasten zich erover kunnen uitspreken.

Verder is het sowieso tricky om het puntensysteem gaandeweg aan te passen zonder iedereen weer op nul te zetten.

Maar van mij mag het ook gewoon weg. Of misschien een 2 laags systeem invoeren, zoals dat bij bv slashdot.org gebruikt wordt. Maar geen idee of de forumsoftware dat aan kan.

Of je gooit het huidige systeem weg of je blijft modderen met het huidige systeem. Stel ik wil Riparius belonen, dan geef ik punten aan een uitstekende posting, misschien wel met dubbele punten. Vervolgens zie ik een uitstekende/geweldige post van vijver in borrelpraat waarvan ik zeg, dat dient een beloning/reputatiepunt. Dan zeg ik tegen hem, post iets leuks in een willekeurig forum waar geen ban op punten staat en dan geef ik m'n waardering. Misschien wel dubbele punten omdat het niet in Borrelpraat is...
Is dat dan de juiste weg? Wellicht wat kort door de bocht maar toch. Het reputatiesysteem deugt niet of je regelt het in maar dan zijn er toch nog manieren om toch zaken voor elkaar te krijgen. Oftewel je krijgt het nooit waterdicht.
Please, correct me if I'm wrong. :giveup:

Gert.
 
Of je gooit het huidige systeem weg of je blijft modderen met het huidige systeem. Stel ik wil Riparius belonen, dan geef ik punten aan een uitstekende posting, misschien wel met dubbele punten. Vervolgens zie ik een uitstekende/geweldige post van vijver in borrelpraat waarvan ik zeg, dat dient een beloning/reputatiepunt. Dan zeg ik tegen hem, post iets leuks in een willekeurig forum waar geen ban op punten staat en dan geef ik m'n waardering. Misschien wel dubbele punten omdat het niet in Borrelpraat is...
Is dat dan de juiste weg? Wellicht wat kort door de bocht maar toch. Het reputatiesysteem deugt niet of je regelt het in maar dan zijn er toch nog manieren om toch zaken voor elkaar te krijgen. Oftewel je krijgt het nooit waterdicht.
Please, correct me if I'm wrong. :giveup:

Gert.

En dat komt van Catastrofus, zeker niet de minste. Integendeel, eigenlijk de koning van dit forum. Ongekroonde koning, hoor ik iemand roepen, welnu, dan zetten we hem een kroon op. Kom op toch mensen, Catastrofus is op dit forum niet zo maar iemand. Menigeen kan in de schaduw van zijn tenen slechts staan...
 
En dat komt van Catastrofus, zeker niet de minste. Integendeel, eigenlijk de koning van dit forum. Ongekroonde koning, hoor ik iemand roepen, welnu, dan zetten we hem een kroon op. Kom op toch mensen, Catastrofus is op dit forum niet zo maar iemand. Menigeen kan in de schaduw van zijn tenen slechts staan...

Dank U, wellicht is het medeleven van U te groot voor mijn persoon en lichamelijke entiteit... :thankyou:
Na zoveel eer rijs ik mezelf naar het onstoffelijke...

Gert.
 
Dank U, wellicht is het medeleven van U te groot voor mijn persoon en lichamelijke entiteit... :thankyou:
Na zoveel eer rijs ik mezelf naar het onstoffelijke...

Gert.

Zeker niet. Alleen als entiteit is Catastrofus groter dan alle forumleden bij elkaar. Als persoon nog meer. Wie riep daar 'de nieuwe messiah?'.
 
Ik denk wel dat het duidelijk is dat elk systeem met in principe onbeperkt aantal punten gedoemd is te mislukken.

Het enige wat ik zo uit de losse pols kan bedenken is en gesloten systeem: iedere gebruiker krijgt een setje punten om mee te beginnen. Als je reputatie toekent, doe je dat met inlevering van eigen punten. Je kan dan geen negatieve punten toekennen, natuurlijk. Maar of er dan nog überhaupt punten weggegeven worden....

Maar eigenlijk is het allemaal futiel, elk systeem kan misbruikt worden en het leidt allemaal alleen maar af.
 
Zeker niet. Alleen als entiteit is Catastrofus groter dan alle forumleden bij elkaar. Als persoon nog meer. Wie riep daar 'de nieuwe messiah?'.

Wellicht is mijn spraak groter als ik van 'daarboven' toekijk hoe deze "forumadmins" deze nederige issue korrekt stoffelijk gaan oplossen zonder dat ik mijn bliksemschicht hoef te gebruiken om ze weer in het gareel te krijgen...

Gert.
 
Ach, dit puntensysteem is heel oud. Talkupation, google daar maar eens op. Parameters zijn lukraak in te stellen. Op sommige fora lopen een heleboel mannen rond met 10 groene blokjes in 2 groentinten. Maar bijvoorbeeld de man die gaat over de wat langer geldige windows7 variant heeft er maar 3. Op dit forum zou diezelfde man 40 blokjes verdienen, net als Meesdroo nu minstens 9. Nogmaals, waar is MeesDroo?
 
Waar zijn we hier in vredesnaam mee bezig? Een serieuze poging om samen nog iets van het reputatie systeem te maken of gewoon de boel op te fokken?

Geachte @Vijver voert hier ineens de boventoon, draagt in wezen niets bij aan de discussie, doet insinuaties en trekt de discussie naar borrelpraat
niveau en vindt bovendien gehoor. Ik ben bang dat meneer bewust probeert de boel te stangen.

Meneer beseft terdege dat ie op het randje bezig is, gezien zijn uitnodiging om hem maar te bannen.

We zitten ons uit de naad te werken om nog te anticiperen om tegemoet te komen aan de diverse wensen, terwijl we echt niet om nog meer werk verlegen zitten.

Vervolgens worden we getracteerd op een topic dat zich op deze wijze ontplooit.

Als de mods hem ter verantwoording benaderen houdt meneer zich wijselijk op de vlakte, belooft beterschap en gaat vervolgens vrolijk door. Het valt ons vies tegen dat een aantal mensen daar vrolijk in mee gaan.

Welk nut heeft het om als een losgeslagen schoolklasje daar in mee te gaan. Sorry heren ons animo om op deze manier al onze vrije tijd in een forum te steken waar een aantal lieden regelmatig zich menen te moeten afzetten tegen onze pogingen om een en ander voor alle lezers "leesbaar" te houden, is tot op het nulpunt gedaald.

Dit forum en alle besognes die daar uit voorkomen is er voor het
plezier van alle lezers/klanten. Voor ons is het allang geen pleziertje meer.

Ga vooral zo door en het einde komt in zicht.
 
Afkoelen

Helaas is het nodig om gebruiker "Vijver" een tijdje te laten afkoelen.
Wegens herhaalde ongefundeerde beschuldigingen en smaad aan het adres van meerdere moderators en site admins via vele PB's in de laatste uren hebben we moeten besluiten om voor hem een afkoelingsperiode in te stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan