• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen geluid op RTL 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarschijnlijk omdat iedereen wel hier loopt te klagen, maar vergeet de storing aan te melden bij Ziggo.
Heb je wel eens geprobeerd om digitale TV storingen aan te melden via de helpdesk? Ik wel en weet dus uit ervaring dat dit nagenoeg zinloos is omdat dit soort problemen niet voorkomen in de helpdesk scriptjes. Het kan volgens die scriptjes gewoon niet dat er centraal bij Ziggo al iets misgaat met het signaal, dus moet het wel aan de apparatuur of de bekabeling van de klant liggen. Een ondoordringbaar filter die helpdesk.

Daarom meld ik problemen hier. We mogen toch aannemen dat die Ziggo webteam medewerkers hier niet voor niets rondhangen, al doen ze wel hun best om dit soort belangrijke problemen te negeren. Verder lezen er genoeg Ziggo technici mee, dus waarom geven ze niet eerder via hun storingen website toe dat er een probleem is?
 
Net wat ik al dacht, het wordt dus niet gemeld :grin:.
Inderdaad, ik meld het niet meer via de helpdesk aangezien dat zinloos is en alleen maar kosten met zich meebrengt terwijl ik er uiteindelijk niets mee opschiet. Door schade en schande word ik vanzelf wijs moet je maar denken. Dacht je nu echt dat de helpdesk medewerker ook maar iets begrijpt van de bevinding die ik hier plaats dat de PTS van de video en audio stream van RTL-5 meer dan 1 seconden out-of-sync lopen? Niet dus, met als gevolg dat ik weer door dat domme helpdesk scriptje moet en als dat niet geholpen heeft dan moet ik een afspraak maken met een monteur om de boel hier door te meten. Daarbij wordt dan nog even gedreigd dat de kosten voor mij zijn als het niet aan Ziggo blijkt te liggen. Als ik dat niet wil omdat het zinloos is en dat ook duidelijk aangeef dat krijg ik keer op keer van de helpdesk medewerkers te horen dat mijn case dan gesloten wordt omdat ik niet (dom) wil meewerken aan deze geld verspillende en mijn vrije tijd kostende "oplossing".

Lees de ervaringen hier op dit forum maar eens door van de klanten die wel geprobeerd hebben om het Nederland 1, 2 en 3 HD out-of-sync probleem bij de helpdesk aan te kaarten en continu die domme standaard antwoorden krijgen waarbij maar niet erkend wordt dat het een bekend probleem is. Niet vreemd dat steeds meer klanten er voor kiezen om dan de boel maar aan te kaarten via forums met die houding van Ziggo.
 
laatst toen ik gekeken had was dit forum niet van ziggo,
maar was dit opgericht om mensen elkaar te helpen met problemen die ze ondervinden.
en veelal van de problemen ligt het ook aan de installatie thuis (LET OP: niet altijd:wink:)
maar laatste tijd valt me op dat mensen alleen hier maar klagen,
zonder de juiste instanties hiervan te berichten.
volgens mij kan je het nog steeds niet ruiken of er een storing is (of je moet een brand luchtje ergens hebben).
en ja niet alle helpdesk medewerkers weten waar ze over praten en gebruik een standaard lijst op met een "zogenaamde" oplossing te komen.
en hoe minder mensen de moeite nemen om een storing te melden bij de juiste instanties des te langer het duurt voordat de juiste instantie het horen en met een oplossing proberen te komen,
of het zowiezo bekend te maken.

of ik bij ziggo werk ? nee, maar ik spreek wel uit ervaring over een storing die bij mij in de wijk was en waar iedereen over zeurde en niet de moeite nam om de storing te melden.
bellen er maar 1-5 personen met een storing wordt het vaak als individuele storing gezien.
pas toen ik na een rond vraag bij mij in de buurt voor mekaar kreeg dat er meer mensen gingen bellen werd de storing als algemene storing gezien
 
Dag 4 zonder geluid met RTL 5

Dit is toch wel super irritant aan het het worden.
Gisterenavond de Black Dahlia gemist vanwege deze achterlijke storing.
Hoe moeilijk kan het zijn om dit op te lossen ?
 
Je kan nog wel analoog kijken hoor, daar doet het geluid het goed :giveup:
 
Je kan nog wel analoog kijken hoor, daar doet het geluid het goed :giveup:

Dat is niet echt handig want dan moet ik eerst mijn oude TV afstandbediening te voorschijn halen en er batterijen voor kopen.

En dan nog ben je alle gemak van het TV kijken kwijt.
 
laatst toen ik gekeken had was dit forum niet van ziggo,
maar was dit opgericht om mensen elkaar te helpen met problemen die ze ondervinden.
en veelal van de problemen ligt het ook aan de installatie thuis (LET OP: niet altijd:wink:)
maar laatste tijd valt me op dat mensen alleen hier maar klagen,
zonder de juiste instanties hiervan te berichten.
volgens mij kan je het nog steeds niet ruiken of er een storing is (of je moet een brand luchtje ergens hebben).
en ja niet alle helpdesk medewerkers weten waar ze over praten en gebruik een standaard lijst op met een "zogenaamde" oplossing te komen.
en hoe minder mensen de moeite nemen om een storing te melden bij de juiste instanties des te langer het duurt voordat de juiste instantie het horen en met een oplossing proberen te komen,
of het zowiezo bekend te maken.

of ik bij ziggo werk ? nee, maar ik spreek wel uit ervaring over een storing die bij mij in de wijk was en waar iedereen over zeurde en niet de moeite nam om de storing te melden.
bellen er maar 1-5 personen met een storing wordt het vaak als individuele storing gezien.
pas toen ik na een rond vraag bij mij in de buurt voor mekaar kreeg dat er meer mensen gingen bellen werd de storing als algemene storing gezien

Dat er pas gereageerd werd toen er meer mensen belden komt omdat de mensen van de helpdesk dat waarschijnlijk terloops aan elkaar melden/vragen.
De hele opzet van de HD verhinderd dat er overzicht in de klachten ontstaat. Het gaat de individuele medewerker erom om zoveel mogelijk telefoontjes af te handelen en vooral geen case open te laten staan. Dit is niet de medewerkers te verwijten maar de mensen die daar de boel runnen.
 
weet ook niet wat voor systeem ze gebruiken,
maar het systeem zou wel melding moeten maken als er bv meer dan 10x in een korte tijd op een bepaalde postcode gebied een storing/probleem word gemeld.
dat het dan naar een hogere instantie gaat ofzo.
 
Het enige wat die helpdesrk had hoeven doen is zelf de TV aan zetten. Na een (lees: 1!!!!) telefoontje. Die helpdesk ligt zelf ook in het gebied dat een brakke RTL5 ontvangst heeft. Geloof mij maar: het is echt niet zo dat iedereen met een storing zit te mailen hier., Dat zijn er maar een stuk of tien. Op het moment dat er een "groepsstoring" is staat de teller op 100 bij het helpdesk callcenter.

Ziggo is gewoon te arrogant om toe te geven dat er iets aan de hand is. Lees de reactie van ArChie (senior member) van 25-7-2009, 14:24 uur maar:
Heb je wel eens geprobeerd om digitale TV storingen aan te melden via de helpdesk?
Ook een goeie is:
Hoe kan het toch dat Ziggo altijd weer als allerlaatste weet van de problemen?
[rant modus aan]
Eerst zwijgen als het graf en bidden dat het vanzelf over gaat is het devies van Ziggo. Pas als die RTL5 storing 3 dagen aanwezig is wordt er melding van gemaakt op de homepage. Om die HD een beetje te ontlasten dan he. Begrijp me niet verkeerd: het doorgeven van dig. TV is en blijft mensenwerk, en mensen kunnen zich wel eens vergissen of foutjes maken. Dat vergeef ik iedereen. Maar je als een klein kind onder de rokken van Moeders verstoppen en gewoon doen alsof er niets aan de hand is en veel te laat actie ondernemen: daar kan ik knap pissig over worden! Ik vind dat getuigen van (te) weinig respect naar de klant toe. Zeg het dan gewoon eerlijk als je het te druk druk druk druk druk druk druk druk druk druk druk druk druk druk druk druk hebt om het dig. signaal van RTL5 te fixen omdat het analoge signaal voorlopig ook wel eventjes voldoet voor een paar daagjes. Het gaat om het principe Ziggo: jullie zijn onbereikbaar en nooit neemt er iemand de telefoon op die echt bij Ziggo werkt. Want de callcentrs van HD en klantenserv. worden bemand door kinderen van 20 van de hogeschool die er om de hoek ligt. En die mogen per definitie niet in dienst treden van Ziggo: het zijn uitzendkrachten. Die HD-ers krijgen nooit een "echte" Ziggo-er te zien of te spreken. Dus al schreeuwen ze van de daken dat er iets mis is: er is toch nooit iemand van Ziggo zelf aanwezig op dat callcenter van ze. Dit geld eigenlijk voor zo'n beetje elk bedrijf in Nederland, maar dit ter zijde.
Zo!. Dat lucht op. :mrgreen:
[/rant modus uit]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan