• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Groen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, maar nu lees ik net dat er ook problemen waren in de uitzendingen van NL 1, 2 en 3 op het moment dat ik dus dacht dat het aan de HDMI-kabel lag.

Voorlopig ga ik de HDMI dus weer gebruiken want het zou dus best wel eens in de uitzendingen hebben kunnen zitten. Ik sluit zowel component als HDMI aan, dan kan ik direct vergelijken als er zich onverhoopt weer een storing voordoet!

En Edwin, je hebt gelijk als je zegt dat er kwaliteitsverschil zit in HDMI en component. Nu ik ze er beiden op heb, zie ik toch wel dat HDMI toch iets scherper beeld geeft. En nu maar hopen dat dat ook ongestoord blijft.

En je hebt ook gelijk als je zegt dat het probleem niet oplost door een andere aansluiting te gebruiken. Immers: die HDMI-aansluitingen zitten er niet voor niets. Ik heb met deze tv meer problemen met HDMI: een dvd-speler (ook van Philips) geeft geen geluid door; een Blue Ray speler van Sony geeft het geluid alleen in stereo door, de dolby- en DTS-sporen worden niet doorgegeven en ook het geluid van een satellietontvanger van Homecast gaf geen geluid door (maar die heb ik inmiddels vervangen voor een goed werkende Topfield).

Tot gisteren aan toe dus ook geen problemen met de Humax, alleen bij het selecteren van de HDMI-ingang geeft hij eerst gedurende een seconde groen beeld om vervolgens daarna perfect het beeld èn het geluid door te geven, inclusief het dolbyspoor, indien aanwezig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tot voor kort had ik totaal geen problemen met het beeld. Meestal heb ik als laatste zender Nederland 2 aanstaan, waarna ik alles uitzet en later weer mee opstart. Sinds Nederland 1, 2 en 3 in HD kwaliteit uitzenden heb ik soms ook last van ruis of een groen beeld bij het opstarten. Uitzetten en opnieuw opstarten help tot nu toe wel. Ik zal het eens gaan proberen met het uitzetten met een niet HD kanaal als selectie.
Na alles wat ik er tot nu toe over gelezen heb kom ik wel tot de conslusie, dat het aan de HUMAX decoder moet liggen. Hiervoor heb ik lange tijd een Samsung HD decoder gehad met een Sony TV, die ik niet vervangen heb en daar had ik nooit problemen met het beeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tot voor kort had ik totaal geen problemen met het beeld. Meestal heb ik als laatste zender Nederland 2 aanstaan, waarna ik alles uitzet en later weer mee opstart. Sinds Nederland 1, 2 en 3 in HD kwaliteit uitzenden heb ik soms ook last van ruis of een groen beeld bij het opstarten. Uitzetten en opnieuw opstarten help tot nu toe wel. Ik zal het eens gaan proberen met het uitzetten met een niet HD kanaal als selectie.
Na alles wat ik er tot nu toe over gelezen heb kom ik wel tot de conslusie, dat het aan de HUMAX decoder moet liggen. Hiervoor heb ik lange tijd een Samsung HD decoder gehad met een Sony TV, die ik niet vervangen heb en daar had ik nooit problemen met het beeld.

Dat komt omdat de Samsung decoder helemaal niet uitgaat.
Alleen het display van de Samsung decoder gaat uit.
Verbruik blijft ook hetzelfde, 24 uur per dg 54 watt.

De Humax gaat wel helemaal uit en moet dus opstarten.
Bij het opstarten heb je dus die befaamde HDMI handshake en daar zit het probleem bij veel televisies. Soms gaat het goed en soms niet.
En dat probleem ligt aan de software van de televisie.

En misschien is het een idee om hem op een niet HD kanaal te zetten bij het uitzetten, ga ik ook eens proberen. Ik heb het gevoel dat hij dan wel altijd goed opstart.
 
Dat komt omdat de Samsung decoder helemaal niet uitgaat.
Alleen het display van de Samsung decoder gaat uit.
Verbruik blijft ook hetzelfde, 24 uur per dg 54 watt.

De Humax gaat wel helemaal uit en moet dus opstarten.
Bij het opstarten heb je dus die befaamde HDMI handshake en daar zit het probleem bij veel televisies. Soms gaat het goed en soms niet.
En dat probleem ligt aan de software van de televisie.

En misschien is het een idee om hem op een niet HD kanaal te zetten bij het uitzetten, ga ik ook eens proberen. Ik heb het gevoel dat hij dan wel altijd goed opstart.

Hoi,

Wat je daar zegt klopt maar gedeeltelijk. Dat het probleem aan de TV ligt hoeft helemaal niet waar te zijn en is het waarschijnlijk in dit geval ook niet.
Inderdaad wordt er een 'Handshake gedaan tussen de TV en de ontvanger. Tijdens deze handshake wordt er data tussen beide aparaten uitgewisselt, waaronde timing data. Als deze data niet juist is kan je allerlei problemen krijgen. Dit heb ik zelf ook wel eens gezien bij onze HD ontvangers.

Meerdere mensen melden dit 'groen beeld' probleem en velen hebben verschillende TV's, dit ligt echt niet aan de TV. Zelf heb ik ook meerdere HD satelliet ontvangers die wij ontwikkelen en die geven bij mij echt geen probleem. Het is alleen de Humax die dit doet.

Edwin
 
Hoi,

Wat je daar zegt klopt maar gedeeltelijk. Dat het probleem aan de TV ligt hoeft helemaal niet waar te zijn en is het waarschijnlijk in dit geval ook niet.
Inderdaad wordt er een 'Handshake gedaan tussen de TV en de ontvanger. Tijdens deze handshake wordt er data tussen beide aparaten uitgewisselt, waaronde timing data. Als deze data niet juist is kan je allerlei problemen krijgen. Dit heb ik zelf ook wel eens gezien bij onze HD ontvangers.

Meerdere mensen melden dit 'groen beeld' probleem en velen hebben verschillende TV's, dit ligt echt niet aan de TV. Zelf heb ik ook meerdere HD satelliet ontvangers die wij ontwikkelen en die geven bij mij echt geen probleem. Het is alleen de Humax die dit doet.

Edwin

Ja, maar wellicht wel icm bepaalde TVs. Zoals gezegd, met mijn combinatie 5050c - Sony Bravia heb ik nog nooit problemen gehad in de 5 maanden dat ik de 5050c heb. :frons:

-Peter-
 
Ja, maar wellicht wel icm bepaalde TVs. Zoals gezegd, met mijn combinatie 5050c - Sony Bravia heb ik nog nooit problemen gehad in de 5 maanden dat ik de 5050c heb. :frons:

-Peter-

Hoi Peter :),
Ik betwijfel of dit aan de TV's ligt, waarom?
Ik heb nog een andere Satelliet HD ontvanger en die geeft dit probleem nooit.
Verder staat op het forum te lezen dat mensen met Sony TV´s er ook last van hebben.

Na even een zoek actie hebben de volgende TV´s hier last van:

Philips
Panasonic (verschillende Types)
Sony
Loewe
Sharp

Zou dit allemaal aan de TV´s liggen??

Groetjes,

Edwin
 
En misschien is het een idee om hem op een niet HD kanaal te zetten bij het uitzetten, ga ik ook eens proberen. Ik heb het gevoel dat hij dan wel altijd goed opstart.
Nee geen verschil. ook regelmatig groen beeld bij uit- en aanzet op HD of niet HD kanaal. Blijft hetzelfde
 
Ja, maar wellicht wel icm bepaalde TVs. Zoals gezegd, met mijn combinatie 5050c - Sony Bravia heb ik nog nooit problemen gehad in de 5 maanden dat ik de 5050c heb. :frons:

-Peter-

Ik heb de Sony Bravia 40V3000 en heel soms heb ik een groen beeld.

Iemand schreef dat het aan de software van de televisie kan liggen, maar hoe upgrade je de software van je televisie?
 
Ik heb de Sony Bravia 40V3000 en heel soms heb ik een groen beeld.

Iemand schreef dat het aan de software van de televisie kan liggen, maar hoe upgrade je de software van je televisie?

Sony doet moeilijk met FW, je zult het waarschijnlijk naar een Sony SC moeten brengen
 
Ja, maar wellicht wel icm bepaalde TVs. Zoals gezegd, met mijn combinatie 5050c - Sony Bravia heb ik nog nooit problemen gehad in de 5 maanden dat ik de 5050c heb. :frons:

-Peter-

Helaas Peter,
ik heb ook een Bravia en sinds kort ook een groen scherm bij het aanschakelen van m'n humax, na een of twee keer aan en uit gaat 't vaak goed maar prettig is 't niet....
Ook vreemd dat dit iets van de laatste tijd is. Zo te zien zijn er nog geen goede oplossingen voor...

Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan