• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

codes voor Universele AB (Medion E74001

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kwk

Hoi ik zoek een 4 cijferige code om me Samsung DCB-850R te kunnen bedienen
met de Medion E74001 Universele afstandbediening die ik vandaag gekocht heb (is een mooi ding, maar nu nog werken ;-)

Heb alle codes uit het bijgeleverde boekje geprobeerd
na wat uurtjes surfen, onderstaande samsung codes gevonden
maar deze werken ook niet voor de DCB :?


Samsung
Code : 0039
Code : 0062
Code : 0067
Code : 0090
Code : 0102
Code : 0123
Code : 0193
Code : 0208
Code : 0238
Code : 0246
Code : 0247
Code : 0294
Code : 0320
Code : 0400
Code : 0478
Code : 0512
Code : 0586
Code : 0617
Code : 0648
Code : 0655
Code : 0674
Code : 0712
Code : 0842

Samsung
Code : 0520
Code : 0603
Code : 0774
Code : 0850
Code : 1105
Code : 1958
Code : 1962

Samsung
Code : 0270
Code : 0462
Code : 0650
 
jammer dat je er al eentje hebt gekocht, ik heb de logitech harmony gekocht. Werkt super, kun je aansluiten via usb, met bijgeleverde software kun je hem helemaal inrichten (welke apparaten aan en uit moeten bij een bepaalde actie), je kunt de combinaties en mogelijkheden zo gek nie bedenken. je kunt bijvoorbeeld zappen met je ontvanger en tegelijkertijd het volume van je stero regelen. Alles is naar je eigen wensen in te stellen, zelfs taal en text welk op het display weergegeven moet worden. en geen gedoe meer met codes, download de software automatisch naar je Afstandsbediening.
Bij dynabite is bijvoorbeeld de logitech harmony 525 al voor €49.95 te koop, maar op internet is ie nog wel goedkoper te krijgen. Deze afstandsbediening maakt al je oude ovrbodig, en is in deze prijsklasse echt een topper!! Zelfs de firmware is in het nederlands. Dit is mijn eerste universele afstandsbediening die aan mijn wensen voldoet, en zeker niet zoals al die andere na een tijdje toch weer ergens achter in een la beland.


kijk hier maar eens: https://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/devices/371&cl=NL,NL

dit is de goedkoopste uitvoering, maar zeker niet de minste je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, zelfs tot aan kleuren touchscreen en oplaadbaar aan toe.

Wat mij betreft een dikke 9 deze AB, en er is geen IR apparaat die het er niet mee doet. En mocht je onverhoopt toch een apparaat hebben die niet in de database voorkomt, kun je deze afstandbediening ook nog laten ''leren'' van je bestaande remote..... maar dit heb je hoogstwaarschijnlijk niet eens nodig. de database bevat 225,000 apparaten.
 
jammer dat je er al eentje hebt gekocht, ik heb de logitech harmony gekocht. Werkt super, .

Als ik geen code kan vinden kan ik die Medion altijd terug brengen :wink:

Hoop wel dat je met die logitech alle knoppen/functies van de DCB kan gebruiken
 
Als ik geen code kan vinden kan ik die Medion altijd terug brengen :wink:

Hoop wel dat je met die logitech alle knoppen/functies van de DCB kan gebruiken


Ja, dat kan, mijn probleem met andere universele afstandsbedieningen was inderdaad ook dat ik nooit mijn ontvanger ermee regelen kon. En het schakelen tussen de apparaten vond ik lastig. en de universele belandde dan vaak weer in een la. Is met deze niet nodig.

Je kunt alle functies die op je decoder zitten ermee regelen. De basis-knoppen van de afstandsbediening (gids, menu, gekleurde knoppen, navigatie toets, info etc.) passen zich automatisch aan. ALLE overige functies van de originele afstandsbediening verschijnen op het LCD schermpje van de afstandsbediening en kunnen daarmee bediend worden.

Dat is overigens met alle apparaten zo, alle funties van de originele afstandsbediening worden op de Harmony weergegeven, sterker nog, zelfs functies die op sommige van mijn originele niet eens zitten.

Ook kun je de standaardknoppen een eigen functie geven, ik heb bijvoorbeeld de ''pauze'' knop tijdens tv kijken gekoppeld aan de ''freeze'' functie van mijn decoder. waar hij gewoon weer functioneert zoals het hoort als ik dvd kijk of cd luister.

Je kunt hem echt helemaal naar eigen smaakt inrichten

Bijvoorbeeld:

Ik druk op "TV Kijken'' op de afstandsbediening. Alle apparaten die ik wil gebruiken om tv te kunnen kijken schakelen automatisch in. In mijn geval, gaat dus de TV aan, Decoder gaat aan naar het TV signaal, de afstandsbediening schakelt direct naar het juiste HDMI kanaal, vertsterker gaat aan en schakelt direct naar de juiste input. Omdat ik in de software heb aangegeven, dat ik tv wil kijken met mijn decoder, maar het geluid wil regelen met mijn versterker, werkt de volume knop met de versterker en andere functies zijn voor de decoder
Als ik, vervolgens een cd wil luisteren en ik druk op ''een cd luisteren'' schakelen mijn ontvanger en tv uit (is ook instelbaar) gaat mijn versterker naar input ''cd'' en zijn de knoppen play pauze, volgend nummer etc. bruikbaar voor de cd speler, de overige functies van de cd speler verschijnen in het display van de afstandsbediening en zijn te gebruiken

Je afstandsbediening veranderd als het ware naar de originele afstandsbediening als je een door jou ingestelde actie aangeeft.
Omdat ik sinds een tijdje een HD decoder heb, en het geluid (doordat ik via HDMI kijk) niet regelbaar meer is via de decoder, heb ik de Harmony aangeschaft. Zeker niet duur, voor wat je er allemaal mee kunt.

Software is ook makkelijk in gebruik, met een soort wizzard geeft je makkelijk aan wat de afstandsbediening moet doen bij welke actie.
De duurzaamheid van dit ding weet ik niet, ondanks dat hij er goed uitziet, maar een beetje ''plastic'' aanvoelt, ben ik er zeer tevreden mee:)
 
jammer dat je er al eentje hebt gekocht, ik heb de logitech harmony gekocht.
Bij dynabite is bijvoorbeeld de logitech harmony 525 al voor €49.95 te koop, maar op internet is ie nog wel goedkoper te krijgen. .


Mailtje van Samsung gehad met me vraag vooor een 4 cijferige code
krijg ik diverse 3 cijferige.....
op me vraag dat de DCB nogal lawaai maakt word helemaal niet gereageerd...

Bij Medion krijg ik tot nu toe geen reactie, dus me AB terug in de doos gedaan en morgen fijn terug brengen

Vandaag de Logitech 525 besteld voor € 39.99 bij Dynabyte
kan 2 tot 5 dagen duren

Ben benieuwd
 
:grin:Betaald met Ideal zeker?, gratis feestpapier erom? haha
ben beniewd wat jij van de harmony vind......... ik hoor het wel....
 
:grin:Betaald met Ideal zeker?, gratis feestpapier erom? haha
ben beniewd wat jij van de harmony vind......... ik hoor het wel....


Ja met kado papier, alleen me schoonzus had m ook voor me besteld,
was een speciale klantenkaart houder avond dus 10% korting :-)
kon me eigen bestelling gewoon annuleren, het liep intern wel een beetje naast elkaar waardoor er alsnog 2 werden verzonden,
maar na een belletje met de (zeer snelle) helpdesk, werd me verteld gewoon 1 AB bij de aflevering niet aan te nemen,
dan ging die automatisch retour en zodra die bij hun binnen was, werd me betaling (inclusief verzendkosten) terug op me rekening gestort.
Das nog eens Service !

En de AB werkt perfect, al kreeg ik na t data verzenden via de usb, een melding dat de batrijen leeg waren ?
ff de baterijen er uit en er in en niks mis met de batterijen...

Mis alleen de knop/functie "Return" hoe heb jij dat opgelost ?
zie op de originele DCB afstandsbediening wel meer knoppen die denk nog niet werken (timeshift, bookmark e.a.) maar die gebruik ik bijna nooit

En voor de TV moet ik nog de knop/functie "Beeldformaat" zien toe te voegen op Harmony 525...
 
Mailtje van Samsung gehad met me vraag vooor een 4 cijferige code
krijg ik diverse 3 cijferige.....
op me vraag dat de DCB nogal lawaai maakt word helemaal niet gereageerd...

Bij Medion krijg ik tot nu toe geen reactie, dus me AB terug in de doos gedaan en morgen fijn terug brengen

Vandaag de Logitech 525 besteld voor € 39.99 bij Dynabyte
kan 2 tot 5 dagen duren

Ben benieuwd

Heb je voor mij die codes toevallig nog?? Ik eb wel 3cijferige nog voor mijn Medion...:giveup:
 
Ja met kado papier, alleen me schoonzus had m ook voor me besteld,
was een speciale klantenkaart houder avond dus 10% korting :-)
kon me eigen bestelling gewoon annuleren, het liep intern wel een beetje naast elkaar waardoor er alsnog 2 werden verzonden,
maar na een belletje met de (zeer snelle) helpdesk, werd me verteld gewoon 1 AB bij de aflevering niet aan te nemen,
dan ging die automatisch retour en zodra die bij hun binnen was, werd me betaling (inclusief verzendkosten) terug op me rekening gestort.
Das nog eens Service !

En de AB werkt perfect, al kreeg ik na t data verzenden via de usb, een melding dat de batrijen leeg waren ?
ff de baterijen er uit en er in en niks mis met de batterijen...

Mis alleen de knop/functie "Return" hoe heb jij dat opgelost ?
zie op de originele DCB afstandsbediening wel meer knoppen die denk nog niet werken (timeshift, bookmark e.a.) maar die gebruik ik bijna nooit

En voor de TV moet ik nog de knop/functie "Beeldformaat" zien toe te voegen op Harmony 525...




Klopt de return toets had ik er ook niet in, maar ik heb dat opgelost door met de software een extra optie ''return'' aan te maken in het LCD display van de AB.

Bij mij zit de optie voor het beeldformaat er wel in (samsung lcd) Maar dit kun je zelf wel toevoegen, geldt ook voor timeshift en bookmark van je decoder. gaat als volgt:

Je gaat in de software bij ''tv kijken'' naar de optie ''knoppen aanpassen'' vervolgens ga je naar het tabblad ''extra knoppen'' daar kun je de opties van het lcd schermpje toevoegen of aanpassen voor de optie ''tv kijken'' hier kun je dus de knoppen aan toevoegen die je mist.

Dit kan ook voor de apparaten afzonderlijk trouwens.


Er zijn meer mogelijkheden met dit ding dan je misschien al ontdekt hebt,

wat is je eerste indruk?

Oja..... wat betreft de batterijen, omdat de afstandbediening een winkelmode heeft, en dus in de winkel al op de knoppen gedrukt kan zijn. moet je er nieuwe in doen, omdat ze in kracht vermindert kunnen zijn. Als het goed is zat er een extra pakje duracell AAA bij. Ik heb voor de zekerheid nieuwe in gedaan, omdat die van mij uit de winkel komt, maar die van jou komt waarschijnlijk uit het magazijn, daar hebben ze vast niet veel kracht verloren. dus zullen ze inderdaad nog niet leeg zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan