• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Echt geen 2 mb/s

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Skope

Ik had het alles in 1 extra pakket besteld. alles kwam netjes binnen, alles werkte.

Ik ging even checken of de snelheid goed deed.
bij speedtest was het 16 mbit, dus 2 mb/s
bij zo'n test dat je 100 mb moet downloaden 1 mb/s
bij niewsgroepen: 500 kb/s
en limewire: 150 mb/s

Hier heb ik niet voor betaal, wat kan het probleem zijn?
 
Als het bij speedtest 16mbps is, is je snelheid in orde en krijg je wel degelijk waar je voor betaalt.

Het valt niet onder de verantwoordelijkheid van Ziggo dat jouw Limewire maar met 150kbps download.

Hetzelfde geldt voor de newsserver. Tenzij het natuurlijk bij de newsserver van Ziggo al mis gaat. Maar weet je zeker dat je firewall, etc. de snelheid niet omlaag halen?
 
Nieuws en Limewire zijn geen goede media om snelheid mee te testen.

Als je een eweka nieuwsaccount gebruikt dan zou de snelheid wel goed moeten zijn, tussen de 1,8 en 1,9 mb/s.

Die test van 100mb zou het wel beter moeten doen dan 1mb, maar dit kan ook nog browser en pc/netwerk afhankelijk zijn.

Speedtest.net is meestal wel redelijk richting de goede kant. Als je een speedtest doet krijg je een linkje waar je de snelheden kan zien, wil je daar er een paar van posten op het forum.

Thomas
 
bij zo'n test dat je 100 mb moet downloaden 1 mb/s
Vanaf welke site deed je dat ?

De enige betrouwbare speedtest is (zoals al eerder geschreven) www.speedtest.net , alle andere speedtest-sites geven wisselende getallen en zijn meestal niet geschikt om de huidige snelle verbindingen te testen. Als je op speedtest.net wel 16Mbit haalt zit het met je verbinding wel goed.
 
Vanaf welke site deed je dat ?

De enige betrouwbare speedtest is (zoals al eerder geschreven) www.speedtest.net , alle andere speedtest-sites geven wisselende getallen en zijn meestal niet geschikt om de huidige snelle verbindingen te testen. Als je op speedtest.net wel 16Mbit haalt zit het met je verbinding wel goed.

Deze downloadsnelheid lijkt me weinig betrouwbaar, Cees! De upload is wel betrouwbaar.

Het downloaden van het 100 mb bestand van https://speedtest.bbned.nl/ geeft me een betrouwbaarder beeld: 519 kb/sec, wat voor mijn verbinding uitstekend te noemen is. (Overigens wacht ik nog steeds op de omzetting naar alles-in-1 plus)

pvd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan