• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kabelbreuk???

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jojet

Hallo,


Het volgende en mogelijk merkwaardige probleem. Ik heb een 3-in-1 pakket, dus telefonie, internet en (digitale) tv. Sinds vorige week woensdag begint het internet ineens heel traag te worden totdat er zelfs geen verbinding meer is. Tevens valt ook de telefoon uit. TV blijft het gewoon doen. Alvorens de HD te bellen eerst diverse keren de modem herstart. Maar niets helpt. De modem komt niet verder dan een blinkende "us". HD gebeld, monteur kan meteen de volgende dag komen. Die komt ook keurig en dan blijkt er volgens hem sprake te zijn van een kabelbreuk. Ergens in de grond is de kabel gebroken en dat moet een speciaal bedrijf opzoeken en repareren. Eventueel gaat dan vrijdag nog gebeuren en anders maandag (vandaag dus). Vrijdagavond gaat ineens weer alles "draaien". Internet en telefoon draait weer op volle toeren, echter niemand is langs geweest. Helemaal happy, tot zondagmiddag. Ineens alles (internet en telefoon) weer over.

Vandaag Ziggo gebeld, opdracht staat uit maar kan wel even duren. Mooie boel is dat.

Een technische vraag: hoe kan het wanneer de kabel die naar mijn huis loopt en daar een breuk in zou zitten, ik wel tv kan kijken (zowel analoog als digitaal) maar geen internet en telefoon meer heb?

Verder: andere mensen met kabelbreuken? Gaat dit allemaal zo lang duren enz?? En hoe kan een gebroken kabel twee dagen later weer verbinding geven en twee dagen later weer niets? Oja, er is de afgelopen week in onze beurt op geen enkele wijze graafwerkzaamheden of anderszins geweest. Dus een grondverzakking o.i.d. lijkt niet aannemelijk.

Ben blij dat ik mijn werk nog internet heb.

john
 
Hallo,


Het volgende en mogelijk merkwaardige probleem. Ik heb een 3-in-1 pakket, dus telefonie, internet en (digitale) tv. Sinds vorige week woensdag begint het internet ineens heel traag te worden totdat er zelfs geen verbinding meer is. Tevens valt ook de telefoon uit. TV blijft het gewoon doen. Alvorens de HD te bellen eerst diverse keren de modem herstart. Maar niets helpt. De modem komt niet verder dan een blinkende "us". HD gebeld, monteur kan meteen de volgende dag komen. Die komt ook keurig en dan blijkt er volgens hem sprake te zijn van een kabelbreuk. Ergens in de grond is de kabel gebroken en dat moet een speciaal bedrijf opzoeken en repareren. Eventueel gaat dan vrijdag nog gebeuren en anders maandag (vandaag dus). Vrijdagavond gaat ineens weer alles "draaien". Internet en telefoon draait weer op volle toeren, echter niemand is langs geweest. Helemaal happy, tot zondagmiddag. Ineens alles (internet en telefoon) weer over.

Vandaag Ziggo gebeld, opdracht staat uit maar kan wel even duren. Mooie boel is dat.

Een technische vraag: hoe kan het wanneer de kabel die naar mijn huis loopt en daar een breuk in zou zitten, ik wel tv kan kijken (zowel analoog als digitaal) maar geen internet en telefoon meer heb?

Verder: andere mensen met kabelbreuken? Gaat dit allemaal zo lang duren enz?? En hoe kan een gebroken kabel twee dagen later weer verbinding geven en twee dagen later weer niets? Oja, er is de afgelopen week in onze beurt op geen enkele wijze graafwerkzaamheden of anderszins geweest. Dus een grondverzakking o.i.d. lijkt niet aannemelijk.

Ben blij dat ik mijn werk nog internet heb.

john
Grappig, ik heb iets soortgelijks gehad. Gisteravond viel zowel internet als telefoon uit. Ook een blinkend lampje voor DS (of US). TV analoog en digitaal doet het wel nog. Storing gemeld en er zou een monteur komen de volgende dag, dus vandaag. Vanochtend gekeken en alles was weer werkend, dus ik heb de monteur maar afgebeld. Ik dacht toen ook al dat het toch erg raar was dat het zo ging en vroeg me al af of dit niet weer terug gaat komen, hetgeen bij jou dus het geval is. Ik ben met je eens dat dit een curieus geval is.
 
Heb hier ook opeens veel lagere snelheden (PC 3702).

 
Nou mooie boel is het,


inmiddels begrepen dat de breuk kennelijk ongeveer 50 meter van mijn huis zou zijn. Echter om te graven moet men een vergunning van de gemeente hebben en dat duurt 4 tot 6 weken! Tot zolang geen internet en telefoon.

Wel rustig maar dit is toch ook niet de bedoeling.


john
 
het zal je stroomkabel maar zijn. "Ja meneer, over een week of 6 doet uw koelkast het weer hoor!"
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
het zal je stroomkabel maar zijn. "Ja meneer, over een week of 6 doet uw koelkast het weer hoor!"
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Ja, alleen is het geen stroomkabel :)

Echter zitten ook zij met het probleem van het moeten aanvragen van een vergunning. Niet altijd van toepassing, maar zeker als de stoep en/of de weg opengebroken moet worden meestal wel een vereiste. En ik denk dat de meesten wel bekend zijn met het ambtelijk apparaat.. dat gaat nie zo snel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou mooie boel is het,


inmiddels begrepen dat de breuk kennelijk ongeveer 50 meter van mijn huis zou zijn. Echter om te graven moet men een vergunning van de gemeente hebben en dat duurt 4 tot 6 weken! Tot zolang geen internet en telefoon.

Wel rustig maar dit is toch ook niet de bedoeling.


john

ja john, daar kies je gemeente raadsleden voor.dus denk eraan waar je op stemt de volgende keer.
sommige gemeenten eisen inzicht in graafwerkzaamheden. dus duurt het ff voor je vergunning er is. dus ook ziggo moet toestemming vragen.
wat je wel kon vragen aan de monteur of er geen noodoplossing te maken was. een retourversterkertje in je woning, een tijdelijke aanpassing in je eindversterker buiten.

vaak is er wel iets mogelijk. zoniet dan is 6 weken inderdaad TE VEEL.
ooit zei eens een collega chef: "wie de grootste mond heeft, wordt eerst geholpen". dus advies aaan jou.....vul maar in.

succes.
 
even een update:

in week 27/28 zal een speciaal bedrijf de werkzaamheden verrichten (waarschijnlijk open graven en de breuk repareren, in ieder geval geen zes weken wachten) maar.......

Het vreemde is, net als vorige week hebben we sinds vrijdagavond (deze avond dus) wederom volledig internet en telefonie. Als dit zondagmiddag er weer uit klapt lijkt mij dat er toch een ander probleem is!???

Hoe kan het met een kabelbreuk dat nu weer op vrijwel hetzelfde tijdstip als de vorige keer alles het weer doet???

Blijf het erg vreemd vinden. Lijkt meer op iets anders dan een kabelbreuk maar ja wat....

Ik hou jullie op de hoogte en als jullie andere ideeen hebt hoor ik het ook wel graag.


john
 
Kan best zijn dat de kabel niet door midden is maar slechts deels beschadigd. Net zoals bij een kabel waarvan de afscherming kapot is de verbinding nul wordt als het even regent kunnen er verschillende zaken invloed op hebben of je een werkende verbinding hebt of niet.
 
Decibert,

Dat begrijp ik maar ik vind het wel vreemd dat vorige week op woensdag alles uitviel, vrijdagavond ineens weer alles deed, zondagmiddag alles er weer uitlag en nu precies een week later weer alles doet. Als het zondagmiddag weer uitvalt is het wel heel toevallig.


john
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan