Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
De Seagate is ook wel de beste keuze gebleken.
Ik hoor van niemand dat de Humax 5050C minder is gaan presteren met de 1TB Seagate.
 
Vraag: ik was zo dom ( :oops: ) om een belangrijke opname niet eerst via FTP op een pc te zetten. Ik heb nu de oude harddisk direct aangesloten op mijn PC maar deze zegt (WinXP sp3) dat deze HD een onbekende formatering heeft. Alsnog copieëren en overzetten naar de 1TB zit er dus niet in. Of is er nog een truuc (anders dan weer terugzetten :evil: ) ?
Bernd
 
Vraag: ik was zo dom ( :oops: ) om een belangrijke opname niet eerst via FTP op een pc te zetten. Ik heb nu de oude harddisk direct aangesloten op mijn PC maar deze zegt (WinXP sp3) dat deze HD een onbekende formatering heeft. Alsnog copieëren en overzetten naar de 1TB zit er dus niet in. Of is er nog een truuc (anders dan weer terugzetten :evil: ) ?
Bernd

De humax disk is ext3 geformatteerd, dus je moet op zoek naar een programma om ext3 onder windows te kunnen lezen.
 
Zal denk ik de 1TB zijn van Seagate. Gezien het stroomverbruik:

Hoezo letten mensen altijd zo op verbruik?! Bov., het is maar een klein beetje meer. Dat kun je RUIMSCHOTS compenseren door bijv. je TV 's avonds van stand-by te halen.

[/zeur modus aan] Heb je wel een LED-TV dan? Zet je alle verlichting 's avonds wel uit dan? Heb je wel spaarlampen? Je zit nu wel lekker achter de PC, maar doe je het wel ff vlug want anders neemt het zoveel stroom !?! [/zeur modus off]

;)
Kortom, het zijn imo. maar kleine getallen over het verbruik.

Groeten
 
Hoezo letten mensen altijd zo op verbruik?! Bov., het is maar een klein beetje meer. Dat kun je RUIMSCHOTS compenseren door bijv. je TV 's avonds van stand-by te halen.

[/zeur modus aan] Heb je wel een LED-TV dan? Zet je alle verlichting 's avonds wel uit dan? Heb je wel spaarlampen? Je zit nu wel lekker achter de PC, maar doe je het wel ff vlug want anders neemt het zoveel stroom !?! [/zeur modus off]

;)
Kortom, het zijn imo. maar kleine getallen over het verbruik.

Groeten

Stroomverbruik is direct gerelateerd aan warmteontwikkeling. Als je een niet geschikte harddisk erin zet, wordt de Humax mogelijk te warm en/of de voeding trekt het niet. Dus het stroomverbruik bekijken is wel degelijk van belang. Een willekeurige harddisk gebruikt al snel 10W, dat is twee keer zoveel als de hier besproken harddisks. Maar verschillen van <1W zijn idd niet erg relevant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt een ext2 filesystem driver op je Windows installatie installeren en dan alsnog de schijf benaderen.

Daarna kun je via ftp de opname weer overzetten op je Humax 5050C.
Ik heb de driver geïnstalleerd. Ik zie echter geen verandering in Explorer. Wanneer ik met Schijfbeheer kijk zie ik de Seagate schijf als "In orde (onbekende partitie)". De enige optie (met rechtermuisklik) is "verwijder partitie". Er is geen driveletter aan toegewezen (ik heb de optie "automatisch" gekozen tijdens de installatie).
Ik doe vast iets niet goed. Heb jij een verlossende tip?
Bernd
 
Terug
Bovenaan