• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Langzame upload download prima met Arris modem en WRT54GL router

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

homerraas

Langzame upload!! download prima met Arris modem en WRT54GL router upload LANGZAAM

Net alles binnen gekregen en werkt super met draad.
Zonder draad wireless werkt ook alles goed behalve de upload



Ik heb een WRT54GL router.

Iemand een idee wat ik dien aan te passen op upload weer goed the krijgen?
Ben geen PC wizzard so be gentle :mrgreen:

Tnx guys!

Edwin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoeveel scheelt de upload snelheid tussen een bedrade en draadloze verbinding? Loopt de bedrade verbinding via dezelfde router? Hoe ver zit je van het access point als je draadloos werkt? Hoe sterk is het signaal van de draadloze verbinding? Download de nieuwste firmware voor jouw router, reset eens alle instellingen en probeer het nog eens.
 
Dit is met draad

speed.jpg


Alles al meerde malen gereset.
Zit naast de router (vandaar ook 20 mbit download)

Met de oude modem had ik netjes 3mbit up.
 
Hoeveel scheelt de upload snelheid tussen een bedrade en draadloze verbinding? Loopt de bedrade verbinding via dezelfde router? Hoe ver zit je van het access point als je draadloos werkt? Hoe sterk is het signaal van de draadloze verbinding? Download de nieuwste firmware voor jouw router, reset eens alle instellingen en probeer het nog eens.

Zie foto's.

Yep alles het zelfde Cat5E kabels door het hele huis

Signaal 95% (geeft aan 54mbit)

Router is up to date

Reset meerdere keren al gedaan
 
Zie foto's.

Yep alles het zelfde Cat5E kabels door het hele huis

Signaal 95% (geeft aan 54mbit)

Router is up to date

Reset meerdere keren al gedaan
Installeer de meest recente stuurprogramma's voor de draadloze netwerkkaart van jouw laptop. Kijk hiervoor in Device Manager naar het merk en type draadloze netwerkkaart en download het meest recente stuurprogramma van de website van de fabrikant. Installeer deze en start jouw laptop daarna op nieuw op.

Als de resultaten niet verbeterd zijn, verbreek en verwijder dan de verbinding met jouw draadloze netwerk eens, start de laptop wederom opnieuw op en maak opnieuw de verbinding aan. Als ook dit geen verbetering opleverd, schakel dan bluetooth uit op jouw laptop, start de laptop opnieuw op en test nogmaals de upload snelheid. Let er op dat bluetooth uitgeschakeld is.

Controleer ook de instellingen van jouw router eens, of je bijvoorbeeld de bandbreedte niet afknijpt voor draadloze verbindingen, of je QoS instellingen wel goed staan, et cetera. Dit kan allemaal invloed hebben op jouw internet verbinding. Echter, bij een reset zouden deze op hun standaard waarden terug gezet moeten zijn en die instellingen zijn normaal gewoon correct. Ik neem aan dat als jij een reset uitvoerd van jouw router, dat je wel de fabrieksinstellingen terug laat zetten?
 
Signaal 95% (geeft aan 54mbit)

Dat is de signaalsterkte van je router naar je computer. Helaas kun je met de standaard linksys firmware niet uitlezen hoe goed het signaal de andere richting op is, maar aan de lage upload snelheid te zien is die waarschijnlijk veel lager. Als je een beetje avontuurlijk ingesteld bent zou je een alternatieve firmware zoals DDWRT kunnen installeren, dan kun je ook die waarde uitlezen.

Aangezien je voorheen een betere upload had lijkt het erop alsof je router nu veel meer stoorsignalen binnen krijgt, mogelijk van het nieuwe modem. Probeer eens of het helpt om je router wat verder van je modem vandaan te zetten.
 
Dat is de signaalsterkte van je router naar je computer. Helaas kun je met de standaard linksys firmware niet uitlezen hoe goed het signaal de andere richting op is, maar aan de lage upload snelheid te zien is die waarschijnlijk veel lager. Als je een beetje avontuurlijk ingesteld bent zou je een alternatieve firmware zoals DDWRT kunnen installeren, dan kun je ook die waarde uitlezen.

Aangezien je voorheen een betere upload had lijkt het erop alsof je router nu veel meer stoorsignalen binnen krijgt, mogelijk van het nieuwe modem. Probeer eens of het helpt om je router wat verder van je modem vandaan te zetten.
"homerraas" geeft aan dat via een bedrade verbinding, via dezelfde router de upload snelheid wel in orde is, dus kan het geen probleem zijn met de verbinding tussen de router en de modem.
 
Dank je heren!

Kan me niet voorstellen dat het aan mijn laptop kan liggen daar ik een perfecte upload had voor ik de nieuwe modem heb aangesloten.
Toch getest en alles was up to date.

Wellicht iets met het MAC filter van de router maar dat was het ook niet......

Ach ja dan ga ik terug naar alles in een extra dan heb ik het zelfde wat ik had en dat werkte prima en scheelt weer €15 per maand.

Je kan toch nergens met 50mbit downloaden

Edwin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan