• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD5050-C op PC aansluiten (via router)

Status
Niet open voor verdere reacties.
HumaxFTP en de router

Hoi jongens

Geweldig, bedankt. Ik ga die dingen checken zodra ik weer thuis ben (vrijdag). Maar zo uit mijn hoofd kan ik al zeggen:

Herhaaldelijk gecontroleerd, en inderdaad de FTP-server staat 'ingeschakeld', de DHCP is uit (ofwel 'handmatig').
Daarnaast komt de PC met de vraag username en password, waarop ik braaf 'HumaxFTP' (let op de hoofdletters!) en '0000' invul.

Geen sjoege, ook niet via FileZilla.

Ik doe vast iets fout, maar wat? De Humax is in de goede poort van de router gedaan, op het menu staat 'verbonden met internet'.......

Vrijdag ga ik het nog een keer allemaal proberen. Alvast bedankt :)

Groetjes uit Stockholm

Bosmana63
 
PVR opnemen in netwerk

Hoi,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de PVR opneem in een Vista netwerk en hoe ik de PVR kan benaderen?

Kan ik dit ook doen door een draadloze dongle in de PVR te plaatsen en de PVR op te nemen in mijn draadloze netwerk?

Alvast bedankt.

Frank
 
Hoi,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de PVR opneem in een Vista netwerk en hoe ik de PVR kan benaderen?

Lees even in dit Forum de topics door. Gaat via FTP.

Kan ik dit ook doen door een draadloze dongle in de PVR te plaatsen en de PVR op te nemen in mijn draadloze netwerk?

Geen idee. Volgens mij wordt de netwerkfunctionaliteit alleen via de netwerkaansluiting ondersteund.
 
Lees even in dit Forum de topics door. Gaat via FTP.



Geen idee. Volgens mij wordt de netwerkfunctionaliteit alleen via de netwerkaansluiting ondersteund.

de enige optie om de humax op te nemen in een draadloos netwerk is via een accespoint/router die als "netwerkkaart" functioneert. ik heb zelf via een model van Edimax mijn Humax (en ook TV/BRD-speler) opgenomen in mijn draadloze netwerk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankje!
Kun je hier ook voor de WL-130 van Sitecom gebruiken? Dit is een repeater/Accesspoint. Deze heb ik nl nog liggen.

Frank
 
Humax 5050c FTP

Ben er al aan uit :oyeah:

regards bokker
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een vraag over de FTP functionaliteit van de Humax 5050C waarvan ik niet goed weet waar ik die moet stellen, dus stel ik hem maar hier.

Zoals bekend is de mogelijkheid om opnamen eenvoudig via FTP over te halen naar een PC één van de aantrekkelijkste mogelijkheden van de Humax, en voor veel kritische gebruikers een belangrijke meerwaarde, omdat dit het mogelijk maakt opgenomen programma's te bewerken en duurzaam te archiveren, bijvoorbeeld op DVD.

Nu zit er in de Humax, evenals in andere gecertificeerde PVR's, echter een voorziening die het de kabelexploitant mogelijk maakt deze voorziening te blokkeren. De Humax is, evenals andere PVR's, in staat om opgenomen programma's versleuteld op te slaan als de kabelexploitant dat wil. Versleuteld opgenomen programma's zijn niet via FTP over te zetten naar de computer, en zelfs al zou dat wel lukken (door bijvoorbeeld de harde schijf uit te bouwen), dan nog kun je op de computer niets beginnen met de versleutelde bestanden.

Zelfs het analoog overzetten van een dergelijk versleuteld opgenomen programma naar een aangesloten DVD recorder is niet - althans niet zonder meer - mogelijk, omdat de Humax, evenals andere gecertificeerde PVR's, versleuteld opgenomen content via de analoge uitgangen met Macrovision weergeeft. In feite kun je niets meer doen met een versleutelde opname, behalve de opname via de PVR terugkijken en deze weer wissen.

Tot nu toe heeft Ziggo geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om content versleuteld te laten opnemen door de gecertificeerde PVR's. In het licht van de aanstaande introductie van CI+ door Ziggo is het echter de vraag of dit zo blijft.

Pas de afgelopen dagen is namelijk duidelijk geworden dat Ziggo op korte termijn het gebruik van gewone CI modules (lees: de AlphaCrypt) in CI+ apparatuur actief wil gaan tegenwerken. Voor zover ik weet kan dit alleen door op alle versleutelde kanalen de flag voor extra content protectie aan te zetten. Zolang deze flag niet aanstaat, gedraagt een CI+ slot zich namelijk als een normaal CI slot, en dat is precies de reden waarom een geschikte CI module zoals de AlphaCrypt op dit moment normaal werkt in een CI+ slot.

Om dus het gebruik van de AlphaCrypt in CI+ apparatuur tegen te werken, zal Ziggo er, naar het zich nu laat aanzien, toe over gaan de flag voor extra content protectie aan te zetten op alle (gecodeerde) kanalen. Dit zal er echter toe leiden dat de Humax (en andere gecertificeerde PVR's) content versleuteld gaan opnemen. Daarmee zou de introductie van CI+ belangrijke gevolgen kunnen hebben voor al diegenen die nu nog gebruik maken van de FTP functionaliteit van de Humax om opgenomen programma's over te zetten naar de computer: als de Humax alle programma's (met uitzondering van die van Nederland 1 SD en HD) versleuteld opneemt, dan is de FTP functionaliteit van de Humax op het Ziggo netwerk daarmee zo goed als waardeloos geworden, want onbruikbaar.

Concrete vraag: zal het afdwingen door Ziggo van het gebruik van CI+ CAM's in CI+ apparatuur ertoe leiden dat gecertificeerde PVR's op het Ziggo netwerk content versleuteld gaan opnemen?

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan