Caiway komt met 3 nieuwe HDTV zenders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Caiway owns.
Wellicht dat met de opensteling van de kabel Ziggo abbonees ook Caiway als digitale tv provider kunnen kiezen.
 
Net 5 HD.

Bron: totaaltv.nl:
Dit mediabedrijf is achter de schermen bezig met de lancering van een HD versie van Net5. Onlangs liet kabeltelevisieaanbieder CAIW weten te hopen dat Net5 HD net voor of net na de zomervakantie aan te kunnen bieden. “De snelheid waarmee we Net5 HD kunnen/mogen toevoegen is nog niet helemaal bekend. We verwachten rond de zomer maar SBS en NL Kabel zijn hierover nog in gesprek” aldus Jennifer van der Pol van CAIW. Net5 HD is voor SBS Broadcasting een logische keuze om deze als eerste in HD kwaliteit in de markt te plaatsen. Het grootste gedeelte van de programmering van Net5 bestaat uit buitenlands aangekocht content dat in HD kwaliteit beschikbaar is. Van enkele eigen producties is bekend dat deze al in HD kwaliteit worden opgenomen. SBS Broadcasting wil nog geen uitspraken doen over een mogelijke lancering van Net5 HD. Het mediabedrijf is, overigens samen met RTL Nederland, wel al enige tijd in gesprek met de Nederlandse kabelaanbieders om een goed businessmodel voor HD kanalen te maken.
Lijkt me dus een kwestie van tijd dat Ziggo deze ook gaat aanbieden als het zover is.
 
CayWay beats Ziggo: ja, maar...

Ik wil ook best graag meer zenders in HD, maar niet 'HD alleen omdat het HD is'...
Ik heb (deels via satelliet) gekeken naar zenders als VOOM HD, LuxeHD en MelodyZen, en kan daar nou niet echt warm voor lopen. Wel vind ik het jammer dat BravaHDTV nu weer weg is bij Ziggo. Ik ben weliswaar geen opera liefhebber, maar er waren af en toe toch aardige uitzendingen te zien...

En daarbij: Ziggo heeft vorige maand getracht meer ruimte op het net te krijgen door een aantal impopulaire zenders van het analoog af te smijten. Juist om bandbreedte te krijgen om meer HD te kunnen aanbieden. Maar daartegen hebben ze nu een proces aan de broek gekregen van de programmaraden: alsof die weten waarnaar wij willen kijken. En dat terwijl CaiWay al jaren geleden vrijwel alle analoge zenders eraf gehaald heeft en dus ruimte zat heeft op het netwerk... Dat kun je blijkbaar als kleintje wel, maar als grote provider niet :-(
 
En dat terwijl CaiWay al jaren geleden vrijwel alle analoge zenders eraf gehaald heeft en dus ruimte zat heeft op het netwerk...
Het verschil tussen Ziggo en Caiway is 5 analoge zenders. Caiway geeft namelijk nog steeds 25 analoge zenders door en Ziggo 30.
 
Het verschil tussen Ziggo en Caiway is 5 analoge zenders. Caiway geeft namelijk nog steeds 25 analoge zenders door en Ziggo 30.

Ja, klopt... maar 5 analoge zenders bieden ruimte voor meer dan 5 digitale(HD) zenders.....

Van mij mag het basis analoge pakket veel meer uitgekleed worden, Ik vraag mij af als de programma raden nog steeds een afspiegeling van de maatschapij zijn. Ziggo geeft aan dat meer dan de helft van haar abonnees digitaal kijkt.... deze mensen hebben dan toch belang bij meer digitale zenders?

Ik zit met smart te wachten op meer kwalitatief goede HD zenders...
 
Ja, klopt... maar 5 analoge zenders bieden ruimte voor meer dan 5 digitale(HD) zenders.....

Van mij mag het basis analoge pakket veel meer uitgekleed worden, Ik vraag mij af als de programma raden nog steeds een afspiegeling van de maatschapij zijn. Ziggo geeft aan dat meer dan de helft van haar abonnees digitaal kijkt.... deze mensen hebben dan toch belang bij meer digitale zenders?

Ik zit met smart te wachten op meer kwalitatief goede HD zenders...
Als de reden ruimte gebrek zou zijn dan heb je een punt. Ruimte gebrek is echter niet de reden. Er zijn sinds Zesko/Ziggo meerdere frequenties buiten gebruik gesteld als gevolg van het gelijk trekken van het aanbod en het inkrimpen van het aantal analoge kanalen. Het lijkt mij zinvol om eerst die frequenties te gaan benutten voordat we weer nieuwe ongebruikte ruimte gaan creëeren. Zelfs binnen de huidige Transport Streams is meer dan voldoende ruimte voor uitbreiding van het aantal HD kanalen. Het probleem is hier volgens mij niet het ruimte gebrek, maar het beleid van Ziggo om niet meer te willen betalen voor de doorgifte van kanalen. In plaats daarvan laten ze zich liever betalen voor doorgifte en willen ze ook betaald worden door de klanten voor de abonnementen op die kanalen. Van twee walletjes eten noemen we dat.
 
Ziggo geeft aan dat meer dan de helft van haar abonnees digitaal kijkt.... deze mensen hebben dan toch belang bij meer digitale zenders?

Als Ziggo zegt meer dan de helft en de programmaraden 10% zal de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden liggen. Vergeet niet dat veel mensen die digitaal kijken meerdere toestellen hebben waar analoog op wordt gekeken.
 
Vergeet niet dat veel mensen die digitaal kijken meerdere toestellen hebben waar analoog op wordt gekeken.

Dus zou Ziggo het aantrekkelijker moeten maken dat mensen, abonnees, overstappen op digitaal.
In enkele regio's konden abonnees gratis een digitaal kastje + smartcard ophalen vanwege het feit dat er flink gesneden werd in het analoge aanbod. Was wel dat daar de provider (doorgifte) niet direct via Ziggo liep.

Dus allemaal naar digitaal zodat er meer ruimte vrij komt.
 
Als Ziggo zegt meer dan de helft en de programmaraden 10% zal de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden liggen. Vergeet niet dat veel mensen die digitaal kijken meerdere toestellen hebben waar analoog op wordt gekeken.

hmmm, wat betreft die 10%.... daar heb ik wat moeite mee...

Gezien de de verkopen van LCD en plasma tvs groter dan 32 inch zullen er heus wel meer mensen een Digitale tv decoder hebben.
Feit is dat wil je fatsoenlijk op een modale LCD/Plasma tv kijken heb je een decoder nodig. Daarnaast vraagt ziggo geen abonnements kosten voor digitale tv. Men dient alleen een decoder aan te schaffen. Er komen steeds meer tvs op de markt met een ingeboude decoder dus de argumenten van de kabelraden zijn bijna niet meer actueel denk ik....



Maar ja, wie ben ik......
 
Dus allemaal naar digitaal zodat er meer ruimte vrij komt.

Hoeveel keer moet er nu nog ruimte vrij gemaakt worden totdat Ziggo één HD kanaal toevoegd? Er zijn alleen maar HD kanalen verdwenen, ruimte die niet door andere HD kanalen zijn ingenomen. Ruimte gebrek is hier niet het probleem. Ziggo wil in principe niet meer betalen voor de doorgifte van kanalen en gezien het aanbod van Caiway is er voldoende aanbod.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan