• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

E 106-9 smartcard error

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PaulS

Hallo,

Sinds kort de 8455DVB in huis, echter alleen NED1 doet het. Bij alle andere zenders geeft de decoder de volgende melding:

Smartcard bericht:
Service is momenteel gecodeerd
E106-9

Omdat we wonen in oud @Home gebied haalt de decoder niet automatisch de nieuwe firmware binnen dus daarom heb ik de decoder inmiddels bij een familielid die in het oude Casema gebied woont aan de kabel gehad:

Firmware: 1.0.4.1
IGuide: 1.12.0.138

Weet iemand wat deze foutcode betekent, en zo ja hoe dit op het lossen? Alvast bedankt.
 
Vermoedelijk is je Cisco geleverd met een blauwe Ziggo kaart, deze werkt alleen in het voormalige Casema gebied. Jij zit in het @home gebied daar heb je een oranje ziggo kaart nodig.

Officieel wordt de Cisco in @home en Multikabel gebied nog niet verkocht en ondersteunt. De testen met VOD (Cisco decoder) vinden alleen plaats in voormalig Casema gebied.
 
ok, dat is duidelijk. we hebben de decoder echter wel via de ziggo site aangeschaft, via postcode check en alles. Is er een mogelijkheid om de blauwe card om te ruilen/zetten naar een oranje?
 
E106-9 error

Ik krijg ook de E106-9 error op alle zenders behalve NL-1 en Nickelodeon en heb hier diverse malen over gebeld met Ziggo. Na diverse personen en adviezen aan de lijn te hebben gehad, blijkt inderdaad dat ook ik de verkeerde kaart heb ontvangen. Dwz ik heb een kaart ontvangen voor het oud casema gebied terwijl ik in het @home gebied woon. Dit terwijl ik het hele pakket ook via de postcodecheck op de Ziggo-site besteld heb. Erg spijtig dus van Ziggo!!! :x

Ik heb 2 weken geleden voor het laatst gebeld en hoop dat ik de nieuwe kaart snel in huis krijg? Vervolgens duurt het nog 3 werkdagen voordat de kaart geactiveerd is, dus met een beetje geluk heb ik in 2009 eindelijk digitale tv. :giveup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan