• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD ready of Full HD?

  • Onderwerp starter BertvanHorck
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
hdmi

hdmi 1.3 ???ik had voorheen een zogenaamde oude hdmi kabel en nu een 1.3 -ik zie het verschil niet. mischien is er wel verschil in functie . wel of geen geluid doorsturen , maar verder geen verschil te zien bij mij.
 
HDMI 1.3 is werkt alleen als EN de bron EN de speler EN de kabel HDMI 1.3 geschikt is EN de bron gebruik maakt van de HDMI 1.3 mogelijkheden.

Op dit moment is er zo goed als geen apparatuur verkrijgbaar die HDMI 1.3 kan afspelen. Is ook nergens voor nodig, want er is ook geen enkele BluRay die er gebruik van maakt. En zeker de Ziggo decoder niet.

Alleen een HDMI 1.3 kabel gebruiken maakt dus geen enkel verschil.

En ook met een HDMI 1.3 geschikte TV heb je echt niet opeens meer kleuren zonder dat de speler en de bron hier gebruik van maken.

Zie ook https://www.highdefdigest.com/news/show/853

If you were buying a new HDTV or A/V receiver right now and wanted to feel thoroughly future-proofed, it certainly couldn't hurt to make sure that they're HDMI 1.3 compliant, but there's no reason to feel nervous or cheated if they aren't. At the present time, for all practical applications, any version of HDMI is perfectly capable of transmitting the best that Blu-ray or HD DVD offers just as well as any other. Unfortunately, HDMI 1.3 is more hype than substance.
 
playstation 3 ondersteund ook bv hdmi 1.3
verschil is diepere kleuren ;>
 
playstation 3 ondersteund ook bv hdmi 1.3
verschil is diepere kleuren ;>

Is dan complete inbeelding: er is nml geen enkele bron die de Playstation kan afspelen die die diepere kleuren in het bronsignaal heeft. OOK BluRays niet.

En de Playstation (heb ik zelf ook) verzint die diepere kleuren er echt niet opeens bij.
 
Ik neem aan dat PS3 klaar is voor deep colour HDMI en dat dit beschikbaar zal komen in speletjes.

Deep Colour is niets meer dan een hogere bit rate voor kleuren dus in plaats van 64.000 kleuren een veelvoud darva of iets dergelijks. Hetzelfde als wat op een pc gebeurt waar je van 256 kleuren ook door kunt gaan tot 16 bits of 32 bit kleuren en de kwaliteit wordt steeds realistischer, al is het ook onderhevig aan de wet van de afnemende meeropbrengsten.....

Overigens wil ik zeker niet beweren dat HD Ready geen merites heeft! De verschillen tussen SD en 720p is groter dan tussen 720p en 1080p.

Toch is die 1080p het meer dan waard dus de conclusie is:

HD ready heeft zeker zijn merites en kan soms vanuit het budget de noodzakelijke keuze zijn, maar los van de centjes blijft full HD de toekomst hebben
 
Ik neem aan dat PS3 klaar is voor deep colour HDMI en dat dit beschikbaar zal komen in speletjes.

Deep Colour is niets meer dan een hogere bit rate voor kleuren dus in plaats van 64.000 kleuren een veelvoud darva of iets dergelijks. Hetzelfde als wat op een pc gebeurt waar je van 256 kleuren ook door kunt gaan tot 16 bits of 32 bit kleuren en de kwaliteit wordt steeds realistischer, al is het ook onderhevig aan de wet van de afnemende meeropbrengsten.....

Niet helemaal hetzelfde als op de PC: Deep color gaat verder dan True color op de PC, Deep Color begint waar True Color ophoudt.

Zie ook https://www.abccables.com/info-deep-color.html en https://en.wikipedia.org/wiki/Deep_Color

En let wel: ook spellen met Deep Color zijn er NOG niet. Wellicht dat ze gaan komen, al betwijfel ik dat dat snel zal zijn want alleen mensen die naast een PS3 een Deep Color geschikte TV hebben, kunnen die kleuren überhaupt zien. En dat zijn er nog bar weinig, al beginnen ze nu met de nieuwste modellen in de toprange wel te komen.
 
HDMI 1.3 is werkt alleen als EN de bron EN de speler EN de kabel HDMI 1.3 geschikt is EN de bron gebruik maakt van de HDMI 1.3 mogelijkheden.

Op dit moment is er zo goed als geen apparatuur verkrijgbaar die HDMI 1.3 kan afspelen. Is ook nergens voor nodig, want er is ook geen enkele BluRay die er gebruik van maakt. En zeker de Ziggo decoder niet.

eh... Wat dacht je van blu-ray met LPCM 5.1, Dolby TrueHD of DTS-HD MA? Er is meer dan beeld alleen in de HD wereld.... Er zijn wel blu-ray spelers die Deep Colour kunnen weergeven, er zijn volgens mij alleen nog geen blu-ray schijfjes met Deep Colour.
 
eh... Wat dacht je van blu-ray met LPCM 5.1, Dolby TrueHD of DTS-HD MA? Er is meer dan beeld alleen in de HD wereld.... Er zijn wel blu-ray spelers die Deep Colour kunnen weergeven, er zijn volgens mij alleen nog geen blu-ray schijfjes met Deep Colour.

Voor LPCM 5.1 is HDMI 1.0 al voldoende, voor TrueHD of DTS-HD MA heb je idd HDMI 1.3 nodig, maar meestal is het onnodig: als de speler TrueHD of DTS-HD MA kan converteren naar een LPCM 5.1 bitstream hoef je dus slechts een HDMI 1.0 kabel te hebben.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi

Bijv. de PS3: de PS3 kan niet eens passtrough van TrueHD of DTS-HD MA aan. De PS3 converteerd dit naar LPCM 5.1 en doet dat trouwens uitstekend.

Alleen een echte audiofiel zal wellicht de decoding van zijn versterker prefereren boven die van de PS3: die heeft dan idd wel een AV versterker nodig die HDMI 1.3 aankan en een BluRay speler die TrueHD of DTS-HD MA pass trough heeft.
 
Voor LPCM 5.1 is HDMI 1.0 al voldoende, voor TrueHD of DTS-HD MA heb je idd HDMI 1.3 nodig, maar meestal is het onnodig: als de speler TrueHD of DTS-HD MA kan converteren naar een LPCM 5.1 bitstream hoef je dus slechts een HDMI 1.0 kabel te hebben.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi

Zijn er versterkers die wél LPCM 5.1/7.1 accepteren maar géén Dolby TrueHD/DTS-HD MA?
 
Ik ben het totaal niet eens met dat je een dure HDMI kabel nodig zou hebben voor een goed beeld. Het HDMI signaal is volledig digitaal. Dat signaal komt door, of het komt niet door. De beeldkwaliteit kan niet opeens beter worden met een dure kabel. Als de kabel slecht is, of niet goed afgeschermd krijg blokjes of gewoon geen beeld maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Als je dus met een goedkope kabel geen problemen hebt zal het beeld precies hetzelfde zijn als met een dure kabel.

Alsof bijvoorbeeld filmpjes op YouTube van betere kwaliteit worden als je een gouden UTP kabel voor je internetverbinding zou gebruiken.. onzin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan