• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheden van Ziggo dan straks ook?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, hogere snelheid is altijd goed en lagere kosten uiteraard ook, maar je kunt gewoon het Tele2 20 megabit abo niet vergelijken met kabelinternet.
Je snapt het NOG steeds niet...

Ik heb het alleen maar over de snelheidsverhoging... niet over het verschil tussen Tele2 en Multikabel, maar ja, dan is er maar op mijn teentjes getrapt... bla bla... wederom niet relevant.
 
Sorry, maar volgens mij was mijn post uitermate to the point: jij vroeg waarom Ziggo niet reageert op dit bericht.
Antwoord: Ziggo hoeft niet te reageren want de mensen die überhaupt willen betalen voor snelheden hoger dan 10 megabit weten donders goed dat ADSL geen alternatief is. ADSL wordt, mijns inziens terecht, gewoon in het hogere segment niet door de kabelaars als concurrent gezien.
Ziggo gaat pas reageren denk ik als er of concurrentie op de kabel komt of glasvezel breder uitgerold wordt. Dan moeten ze ook wel, anders houden ze weinig klanten over.

Vind ook dat VEEL TE VEEL betalen nog wel meevallen: de enige ADSL provider die ik wel enigzins zou overwegen, XS4All, is EUR 55,- per maand in een actieaanbieding.
OK, Casema/Ziggo is aan de prijs (UPC bv is toch 10 euro per maand goedkoper terwijl ze hogere snelheid bieden, wel weer met andere nadelen zoals actieve traffic shaping, 7 jaar UPC klant geweest), maar je mag gewoon Casema Mega / Multikabel X-Tra en zo niet vergelijken met de Tele 2/Alice/Orange van deze wereld.

Hier heeft hij gewoon gelijk in hoor...
 
Waarom mag ik kabel Internet niet vergelijken met ADSL?
Gewoon puur Internet toegang bedoel ik dan, dat is alles wat ik nodig heb.
Geen webspace, spamfilter e-mail ed.

Net zoals vroeger dat goedkope inbel abonnement van Castel.
 
Waarom mag ik kabel Internet niet vergelijken met ADSL?
Gewoon puur Internet toegang bedoel ik dan, dat is alles wat ik nodig heb.
Geen webspace, spamfilter e-mail ed.

Net zoals vroeger dat goedkope inbel abonnement van Castel.

Wat ik aangaf is dat je voor snelheden boven de 10 megabit kabel niet mag vergelijken met ADSL. Domweg omdat ADSL die snelheden niet haalt.

Voor de lagere snelheden is het uiteraard een ander verhaal. Daar kun je de vergelijking wel maken en is kabel idd erg prijzig. Wel is kabel een stuk makkelijker aan te sluiten dan ADSL, maar dat is een andere discussie.

Overigens: als je aan een inbelsnelheid voldoende hebt heeft Ziggo nog altijd 64 kilobit internet gratis als je digitale telefonie hebt. Alleen adverteren ze daar niet voor.
 
Wat ik aangaf is dat je voor snelheden boven de 10 megabit kabel niet mag vergelijken met ADSL. Domweg omdat ADSL die snelheden niet haalt.
Okee, daar kan ik inkomen.

Voor de lagere snelheden is het uiteraard een ander verhaal. Daar kun je de vergelijking wel maken en is kabel idd erg prijzig. Wel is kabel een stuk makkelijker aan te sluiten dan ADSL, maar dat is een andere discussie.
En daar had ik het over, de kosten bij vergelijkbare snelheden.

Overigens: als je aan een inbelsnelheid voldoende hebt heeft Ziggo nog altijd 64 kilobit internet gratis als je digitale telefonie hebt. Alleen adverteren ze daar niet voor.
Ja, weet ik, ik denk dat ik dat als back-up ga gebruiken :)
Maar ik heb aan 64kb niet genoeg :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan