• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo kan doorgroeien naar 1 Gbps

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt een 50/5 verbinding bij Ziggo, is dat synchroon?
DOCSIS werkt met SCDMA en TDMA, dat is v.z.i.w. beide synchroon (SCDMA zeker weten, zit zelfs in de naam Synchronous-CDMA.)
Lijkt me niet, je hebt een A-synchrone verbinding op dit moment. Er zijn wel mogelijkheden om bv een synchrone 50/50 verbinding te krijgen, maar daar zul je wel voor in de buidel moeten tasten. KPN legt het echter graag voor je aan, en nee dat duurt echt geen jaren, maar kan wel een paar maand duren.
Ik snap nog steeds niet waarom een symmetrische verbinding per-se synchroon moet zijn en een asymmetrische verbinding per-se asynchroon is.
De snelheid gaat op niet al te lange termijn al weer omhoog zonder dat je er meer voor hoeft te betalen. Of had je die informatie gemist die ongeveer 100x op het forum vermeld staat? :roll:
Nee, en hoevaak heb ik nu al gezegd dat dat ook de reden is dat ik bij Ziggo een abbo heb ? Als ze niet naar 120/10 gingen had ik niet eens een abbo afgesloten, simpelweg omdat het het geld niet waard is voor minder.
Je vind nu al dat ze woekerprijzen hanteren (zie je uitspraak hieronder), dus zullen ze het ook hiermee nooit naar jou zin kunnen maken. Jij wilt gewoon voor nop eerste rang zitten. Dat kan gewoon niet.
Ik ben bereid een eerlijke prijs te betalen, geef me de optie dan ook.
Die zijn er wel, maar daar zit wel een kostenplaatje aan. En aangezien je Ziggo nu al woekerprijzen vind hanteren, zul je dat al helemaal niet in orde vinden, want de prijzen daarvan zullen een veelvoud zijn van wat je nu betaald.
Nogmaals: Bij zakelijk betaal je voor andere dingen dan alleen de snelheid.
Je kan altijd nog met de auto op en neer gaan rijden om de data te verplaatsen, ook een alternatief.
Latency is veel te hoog.
(...)
Welke concurrentie met ADSL (op dit moment), die blijven hangen op 20Mbit, dus als het daarom zou zijn geweest, had Ziggo bij 25Mbit al wel kunnen stoppen.
Ze hebben jaren op 20 gezeten, totdat er glas werd aangelegd. Daarvoor hebben ze jaren op veel lagere snelheden gezeten, totdat er ADSL beschikbaar kwam.
 
Ze hebben jaren op 20 gezeten, totdat er glas werd aangelegd. Daarvoor hebben ze jaren op veel lagere snelheden gezeten, totdat er ADSL beschikbaar kwam.
Sowieso zitten daar veel meer factoren aan dan enkel de provider. Neem de apparatuur bij de mensen thuis (de klanten), ook die moet het aankunnen. De beschikbaarheid van consumenten routers die dergelijke snelheden kunnen leveren. Zolang is het nog niet geleden dat routers op 6-8Mbit bleven steken.
Het is een combinatie van factoren, en als je het in perspectief bekijkt is alles heel snel gegaan. Nog geen 20jaar geleden was het al helemaal geweldig als je met ISDN 64 of 128Kbit kon behalen, of 56K6 met een analoog lijntje.
 
Sowieso zitten daar veel meer factoren aan dan enkel de provider. Neem de apparatuur bij de mensen thuis (de klanten), ook die moet het aankunnen. De beschikbaarheid van consumenten routers die dergelijke snelheden kunnen leveren. Zolang is het nog niet geleden dat routers op 6-8Mbit bleven steken.
Da's ook weer een kip/ei probleem. Een snellere router kost meer om te maken en als het niet nodig is dan is het pure winst als ie wat langzamer is.

100Mbit netwerk kaartjes kosten al minstens 10 jaar geen drol, toen ik 10 jaar geleden voor het eerst een 100Mbit netwerk kaart kocht kost zo'n ding iets van 40 gulden.
Het is een combinatie van factoren, en als je het in perspectief bekijkt is alles heel snel gegaan. Nog geen 20jaar geleden was het al helemaal geweldig als je met ISDN 64 of 128Kbit kon behalen, of 56K6 met een analoog lijntje.
20 jaar is een eeuwigheid in de IT, in '89 zaten we nog met 386 en net de eerste 486 CPU's.

Om het in perspectief te plaatsen: begin volgend jaar gaan frequenties voor 4G in de veiling. De ITU-R eisen voor 4G specificeren een snelheid van 1Gbit voor een stilstaand, 100Mbit voor bewegende clients en minimaal 100Mbit tussen 2 clients waar ook ter wereld als minimum eisen. En dat gaat dus over een mobiele verbinding, niet een vaste aansluiting.
 
De discussie is wel interessant, Aaargh geeft niet zomaar op. Hij loopt 10 jaar vooruit, dit wordt een keer werkelijkheid. De gemiddelde Belg heeft nog steeds een brakke internetverbinding incl. datalimieten zoal wij die 5 jaar geleden nog kenden. Technisch is er meer mogelijk dan wat we nu voorgeschoteld krijgen, veel meer. Maar om dat voor een 20-tal geinteresseerden op 16 miljoen mensen in gang te zetten? Het is al zo'n grote stap, docsis3. Dat waar Aaargh het over heeft, komt nog wel. Misschien sneller dan je denkt.
 
Om het in perspectief te plaatsen: begin volgend jaar gaan frequenties voor 4G in de veiling. De ITU-R eisen voor 4G specificeren een snelheid van 1Gbit voor een stilstaand, 100Mbit voor bewegende clients en minimaal 100Mbit tussen 2 clients waar ook ter wereld als minimum eisen. En dat gaat dus over een mobiele verbinding, niet een vaste aansluiting.
En dat is weer heel vergelijkbaar met bijvoorbeeld Ethernet VPN, hierbij wordt een glasvezel met een theoretische maximum van 1Gb geleverd.
De geleverde diensten daarover zijn minder snel, tot een paar 100Mb voor VPN, 10/20Mb voor internet..
Zal met de mobiele verbindingen niet anders zijn, een snelle connectie op het netwerk maar gewoon minder beschikbare bandbreedte "naar buiten: toe :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan