• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het Ubee modem en de downloadsnelheid met nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
LOL.
Ik zie er 16 staan bij extra en 20 bij Z3 internet.

Handig zo'n nieuwe pagina...

DUs wel kappen ! en nog steeds !!! Ik wil die 16MB wel ...

Dat is geen kappen, dat is een maximum download limiet op een gratis newsserver. Op payservers kan je zelf de snelheid kopen die je wil.

Ik weet niet of je Mbit en MB door elkaar haalt, maar 16Mbit = 1,9MB per seconde.

Voor een conversieberekenig: https://users.nlamerica.com/kevin/Bitsbytes.htm
 
Dat is geen kappen, dat is een maximum download limiet op een gratis newsserver. Op payservers kan je zelf de snelheid kopen die je wil.

Ik weet niet of je Mbit en MB door elkaar haalt, maar 16Mbit = 1,9MB per seconde.

Voor een conversieberekenig: https://users.nlamerica.com/kevin/Bitsbytes.htm


Ik had er over gelzen dat ze mbit schrijven .
Lijkt me toch een foutje van hun om niet te zeggen misleiding.
Maar bij de aie plus had ik wel degelijk de 20 MB van de newsserver.

Waarom is die 16mbit dan niet gewoon 2048 mB? dat zegt mijn calc tenminste.

En denk je nouw echt dat alle leechers Extra zouden nemen als ze 2MB download zouden krijgen ?
 
Ik had er over gelzen dat ze mbit schrijven .
Lijkt me toch een foutje van hun om niet te zeggen misleiding.
Maar bij de aie plus had ik wel degelijk de 20 MB van de newsserver.

Waarom is die 16mbit dan niet gewoon 2048 mB? dat zegt mijn calc tenminste.

En denk je nouw echt dat alle leechers Extra zouden nemen als ze 2MB download zouden krijgen ?

ik zal een poging wagen om het uit te leggen, hoort eigenlijk niet thuis in dit issue.

20MB = 20 MegaByte. Om met die snelheid te kunnen downloaden heb je een capaciteit nodig van zo'n 190 Megabits. Die lijnen zijn er niet voor particulieren over kabel, uiteindelijk zal AIE extra maximaal 120Mbit worden.

Bij alles-in-een plus heb je een 20Mbit snelheid, waarmee je ongeveer 2,3MB kan downloaden in een seconde.

Bij alles-in-een extra heb je een 50Mbit snelheid, waarmee je ongeveer 6MB kan downloaden in een seconde.

Het zou wel fraai zijn dat als je termen gebruikt als 'misleiding' dat je dan eerst wel weet waar je het over hebt.
 
m

ik zal een poging wagen om het uit te leggen, hoort eigenlijk niet thuis in dit issue.

20MB = 20 MegaByte. Om met die snelheid te kunnen downloaden heb je een capaciteit nodig van zo'n 190 Megabits. Die lijnen zijn er niet voor particulieren over kabel, uiteindelijk zal AIE extra maximaal 120Mbit worden.

Bij alles-in-een plus heb je een 20Mbit snelheid, waarmee je ongeveer 2,3MB kan downloaden in een seconde.

Bij alles-in-een extra heb je een 50Mbit snelheid, waarmee je ongeveer 6MB kan downloaden in een seconde.

Het zou wel fraai zijn dat als je termen gebruikt als 'misleiding' dat je dan eerst wel weet waar je het over hebt.


Ik zie het: ik heb geen 50MB maar 50Mb. Standaard spraak verwarring.
Mijn schuld.
Neemt niet weg dat ik 2000KB had met de motorola waar ik nu 700 gemiddeld heb met de Ubee...
 
Ik zie het: ik heb geen 50MB maar 50Mb. Standaard spraak verwarring.
Mijn schuld.
Neemt niet weg dat ik 2000KB had met de motorola waar ik nu 700 gemiddeld heb met de Ubee...

Kan gebeuren, het zit hem in de details... :wink:

Het klopt dat het Ubee modem op dit moment niet goed omgaat met nieuwsgroepen qua snelheid. Volgens de berichten wordt hier aan gewerkt op meerdere niveaus. We zullen het even moeten afwachten (zou hooguit een paar weken moeten zijn).
 
Ubee

ik heb nu ook sinds 11 september z1 extra van ziggo
met ubee modem:roll:
bij mij is het ook een golf van pieken met downloaden van eweka & xnews
met pieken van 2,5mb tot 4,7mb
wat mij op valt is dat het s'nachts en vroeg in de ochtend boven de 4mb blijft hangen
en dus niet inmekaar zakt als overdag:?:
heb contact gehad zouden het gaan uizoeken max 5 werkdagen
maar het blijf pieken overdag
zouden ook een monteur sturen ook nog niks van vernomen?
dinsdag maar weer even bellen dan zijn er 7 werkdagen om
 
aaahhh... een 'insider'

Misschien kun je dan ook even wat druk kunt uitoefenen op een fix voor de Ubee dan! Ik vind t niet zo leuk dat ik maar 2/3 van mn snelheid gebruik op usenet terwijl mn Arris buurman zo alles met 47mbit binnenhaalt.:evil:


De Ubee heeft problemen met gelijktijdige verbindingen, dit is vooral het geval met torrents en newsgroups (af hankelijk van je newsgroup provider tussen de 4 en 12 connecties)

Wat je zou kunnen proberen om te kijken alsof het een positief effect heeft op je snelheid is het antal connecties in je newsreader terug brengen naar 2 of 3... en dan testen hoe het ubee modem zich dan staande houd.
 
De Ubee heeft problemen met gelijktijdige verbindingen...........................................................................

Wat je zou kunnen proberen om te kijken alsof het een positief effect heeft op je snelheid is het antal connecties in je newsreader terug brengen naar 2 of 3... en dan testen hoe het ubee modem zich dan staande houd.

Hier even getest, van de 8 naar de 4 teruggegaan (eweka), maar ik kom net niet aan de 20 mbit :cry:
Ik wacht geduldig af.
En denk aan een alles in een plus abbo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan