• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afstandsbediening --> source

Status
Niet open voor verdere reacties.
O

Oujdi

Hallo allemaal,

Ik heb van de week een Humax HD receiver/decoder gekocht.

en heb een vraag over een knop op de afstandsbediening.

Op de afstandsbediening zie ik een knop genaamd source zitten. Maar als ik daar op druk gebeurt er niets.

Weet iemand waarvoor die knop is??:shock:

Alvast bedankt!
 
Hallo allemaal,

Ik heb van de week een Humax HD receiver/decoder gekocht.

en heb een vraag over een knop op de afstandsbediening.

Op de afstandsbediening zie ik een knop genaamd source zitten. Maar als ik daar op druk gebeurt er niets.

Weet iemand waarvoor die knop is??:shock:

Alvast bedankt!

Op de Humax IR Fox zit deze knop ook en daarmee kun je schakelen tussen TV analoog en TV digitaal (vergelijkbaar met de source knop op de afstandsbediening van een TV). Of deze knop op de HD decoder ook werkt weet ik niet want ik heb alleen maar een HDMI kabel aangesloten naar de TV (ik kijk geen analoog meer). Maar als hij werkt zal dat hetzelfde principe zijn.
 
De source knop krijgt een functie als je de afstandbediening gebruikt om bijvoorbeeld je TV te bedienen (nadat je de juiste codes hebt geselecteerd, zie handleiding achterin).

In mijn geval laat de source knop dan het lijstje ingangen (ext1..4, HDMI1, HDMI2 enz) zien en kan ik selecteren.

Voor zover ik weet heeft de knop geen functie als je de Humax zelf bedient.
 
De source knop krijgt een functie als je de afstandbediening gebruikt om bijvoorbeeld je TV te bedienen (nadat je de juiste codes hebt geselecteerd, zie handleiding achterin).

In mijn geval laat de source knop dan het lijstje ingangen (ext1..4, HDMI1, HDMI2 enz) zien en kan ik selecteren.

Voor zover ik weet heeft de knop geen functie als je de Humax zelf bedient.
Nou, ik heb heel het handleiding doorgelezen en er stond nergens iets over source.

En op de achterkant van de handleiding stond ook niets over instellingen en codes.

Jammer.....
 
Op de Humax IR Fox zit deze knop ook en daarmee kun je schakelen tussen TV analoog en TV digitaal (vergelijkbaar met de source knop op de afstandsbediening van een TV). Of deze knop op de HD decoder ook werkt weet ik niet want ik heb alleen maar een HDMI kabel aangesloten naar de TV (ik kijk geen analoog meer). Maar als hij werkt zal dat hetzelfde principe zijn.
Als ik op de knop van source druk doet ie helemaal niets.

Ik heb ook geen TV analoog aangesloten.

Alleen TV digitaal met HDMI kabel.
 
Als ik op de knop van source druk doet ie helemaal niets.

Ik heb ook geen TV analoog aangesloten.

Alleen TV digitaal met HDMI kabel.

Als je eventueel perse wilt testen of de Source knop werkt kun je vanaf de decoder een scart kabel aansluiten op de TV. Je hebt dan zowel HDMI als een SCART aangesloten op de uitgangen van de decoder naar de ingangen van de TV. Als je dan op de source knop klikt schakelt hij misschien van HDMI naar SCART.

Maar echt veel nut heeft de knop niet. Op de oude IR-Fox gebruikte ik hem hoogst zelden (alleen als ik aan het spelen was met de afstandsbediening).
 
Ik bedoel de handleiding op de meegeleverde CD. Daar staat zeker wel het een en ander over de afstandbediening en hoe deze te gebruiken met een andere apparaten in. Vanaf bladzijde 72.
 
Oops, ik zie nu dat dit over de 5000 gaat. Ik had de 5050 in mijn gedachten. Sorry mijn fout.
 
Als je eventueel perse wilt testen of de Source knop werkt kun je vanaf de decoder een scart kabel aansluiten op de TV. Je hebt dan zowel HDMI als een SCART aangesloten op de uitgangen van de decoder naar de ingangen van de TV. Als je dan op de source knop klikt schakelt hij misschien van HDMI naar SCART.

Maar echt veel nut heeft de knop niet. Op de oude IR-Fox gebruikte ik hem hoogst zelden (alleen als ik aan het spelen was met de afstandsbediening).
Heb het geprobeerd maar source werkte nog steeds niet....

Wel jammer......

Wat ook irritant is, dat wanneer je normaal als je een decoder aanzet hij meteen op beeld tevoorschijn komt.

Nu moet je afstandsbediening van je TV pakken en de kanaal zoeken waar HDMI opstaat.

Wel irritant.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan