• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ketnet (E48, geen signaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Mijn aansluitpunt zit in de huiskamer. Vlak onder het aansluitpunt loopt een buis van me cv. Hier heb ik de aluminiumfolie een beetje losjes tussen gehangen en het werkt tot nu toe. Maar het signaal is niet goed. Bij info van de decoder geeft hij hoge Ber waarden aan. Op dit moment is het roeien met de riemen die ik heb. Waar ik eigenlijk nog banger voor ben dat is mijn eigen gezondheid. (elektromagnetische straling.) Als ik de folie weg haal is het beeld weg maar als ik zelf een beetje voor het aansluitpunt ga staan dan heb ik weer beeld. Ik heb hier wel zorgen over. Het is een teken dat de straling van de digitenne hoog is.

Jakko
Bedankt voor je reactie! Ik heb het geprobeerd en ook het gratis setje kabels aangesloten.
Gister ontving ik redelijk signaal (op 1 ontvanger)maar vandaag weer niet.
Ik woon op een bovenwoning, geen aansluiting in de meterkast maar een kabel vanuit buiten die dan naar boven gaat, ik heb dus al heel wat meters kabel voordat mijn aansluitpunt in de kamer is bereikt. Bij aansluitpunt al een versterker geplaatst omdat anders ook analoog al veel slechter is geworden. Meneer van de speciaalzaak zei dat Ziggo de kastjes in de straat moet aanpassen met signaalsterkte. Ik weet niet of dat klopt. Ik wacht nog op antwoord van Ziggo.
 
Wat de storing betreft, heb je al gekeken of de coax aansluitplug op de decoder goed (massa-)contact maakt? Zo niet, dan heb je kans dat Digitenne direct op de decoder instraalt.[/quote]

Hallo,

De plug zit er zeer strak op. Er zit geen ruimte in als je dat bedoeld. Mijn aansluitpunt is niet in orde. Alle mogelijk opties getest met het zelfde resultaat. Ga eerdaags bellen dat ze me aansluitpunt eens na gaan lopen het lek zit daar letterlijk.

Jakko
 
Voordat je een andere koopt:
Haal hem er eerst even helemaal tussenuit (dan zit je wel even zonder internet) en sluit dan je kabel even rechtstreeks op het AOP aan.
Heb je dan dezelfde storing, dan hoef je niet te proberen een andere internet-splitter te gaan kopen (ik betwijfel of je die in de winkel zou kunnen kopen trouwens). Is de storing dan minder dan zou het kunnen helpen, maar dan zou ik hem toch bij Multikabel/Ziggo proberen te krijgen.

Hallo Cees,

De rechtstreekse optie twee weken geleden al uitgeprobeerd maar had zogoed als geen resultaat.

Jakko
 
Ik heb een tijdje terug hier wat CAI spullen gekocht, maar misschien heeft de plaatselijke electronica winkel ook goede kabel, maar laat je niet afschepen met iets wat zogenaamd 'goed' is zonder dat je het type weet. Je kunt misschien ook de TRAS-1000 (1 gats AOP) plaatsen waar je nu de las tussen groene en verlengkabel hebt zitten en dan de verlengkabel daar met een (goede) stekker in aansluiten naar de meterkast. Dan heb je het weer origineel tenminste. Of verlengen met een echte COAX-12 groene kabel met een goede koppeling (hebben ze allemaal ook bij genoemde link)

Zo te zien is de helpdesk van Ziggo niet goed bereikbaar dus ik ga de volgende stappen nemen (en als het niet lukt, kan ik altijd Ziggo bellen).

1- In mijn woonkamer komt een TRAS-1000 in de plaats van de “verlenging”. Op zo manier is het signaal beschermd.
2- Vanaf hier wordt een nieuwe kabel getrokken naar de meterkast. Welke kabel moeten nemen? Is de Koka 799 goed genoeg of moet ik andere nemen zoals de Bedea HD9+?
3- Hier ga ik goede stekkers gebruiken.Deze denk ik.


Verder heb ik een vraag. Waar moet ik de nieuwe kabel aansluiten? De oude TRAS of rechtstreeks in de multy service box?
 
Cees,
Om een en ander kort te sluiten:
In bijna alle gevallen is het plaatsen van een nieuwe splitter/versterker de oplossing.
Dus klanten met genoemde problemen kunnen direct om hulp van een monteur vragen aan de helpdesk.

Ja, maar hoe?
Helpdesk is constant in gesprek
Is het mogelijk ook via Internet?
 
Ja, maar hoe?
Helpdesk is constant in gesprek
Is het mogelijk ook via Internet?
Zo dramatisch is het niet gesteld hoor met de helpdesk in het Multikabel gebied. Geregeld is er geen wachtrij. Ik zou zeggen probeer het vandaag nog eens.
 
Zo te zien is de helpdesk van Ziggo niet goed bereikbaar dus ik ga de volgende stappen nemen (en als het niet lukt, kan ik altijd Ziggo bellen).

1- In mijn woonkamer komt een TRAS-1000 in de plaats van de “verlenging”. Op zo manier is het signaal beschermd.
2- Vanaf hier wordt een nieuwe kabel getrokken naar de meterkast. Welke kabel moeten nemen? Is de Koka 799 goed genoeg of moet ik andere nemen zoals de Bedea HD9+?
3- Hier ga ik goede stekkers gebruiken.Deze denk ik.


Verder heb ik een vraag. Waar moet ik de nieuwe kabel aansluiten? De oude TRAS of rechtstreeks in de multy service box?

Lijkt me een goed plan, zeker omdat je installatie dan weer 'origineel' is. Mocht je nog steeds problemen op het AOP overhouden dan kun je de monteur daar naar laten kijken, maar krijg je niet het antwoord meer dat het aan je eigen installatie ligt. HD9+ is wel een iets betere kabel qua afscherming dan KoKa799, maar weer wat moeilijker verkrijgbaar, via internet kun je hem wel hier en daar bestellen. Ik heb deze kabel zelf ook in gebruik. De genoemde connectors zijn goed, je kunt eventueel ook nog kijken naar de aanbevolen connectors voor HD9+, maar dat zal elkaar niet zoveel ontlopen (link is naar female type, er is ook een male).

Als je de multi-servicebox nu in de meterkast hebt en deze (en het modem) niet in de huiskamer wilt zetten kun je denk ik het beste je nieuwe kabel (hd9+/koka799) direct op de MSB aansluiten (zo doe je het tenslotte ook als hij naast het AOP hangt) en dus de 'oude' AOP weglaten, want misschien is die niet optimaal en elke stekkerovergang geeft weer wat verlies. De splitters/versterkers naar de rest van het huis kun je dan op de radio/tv uitgang van de MSB aansluiten.
 
Zo dramatisch is het niet gesteld hoor met de helpdesk in het Multikabel gebied. Geregeld is er geen wachtrij. Ik zou zeggen probeer het vandaag nog eens.

Mijn excuses, ik bedoel het niet verkeerd :?
Ik praat niet uit eigen ervaring maar hier op het forum lees ik alleen maar negatieve berichten.
Ik ga ieg proberen alles zelf in orden te maken, bellen kan altijd.
 
Lijkt me een goed plan, zeker omdat je installatie dan weer 'origineel' is. Mocht je nog steeds problemen op het AOP overhouden dan kun je de monteur daar naar laten kijken, maar krijg je niet het antwoord meer dat het aan je eigen installatie ligt. HD9+ is wel een iets betere kabel qua afscherming dan KoKa799, maar weer wat moeilijker verkrijgbaar, via internet kun je hem wel hier en daar bestellen. Ik heb deze kabel zelf ook in gebruik. De genoemde connectors zijn goed, je kunt eventueel ook nog kijken naar de aanbevolen connectors voor HD9+, maar dat zal elkaar niet zoveel ontlopen (link is naar female type, er is ook een male).

Als je de multi-servicebox nu in de meterkast hebt en deze (en het modem) niet in de huiskamer wilt zetten kun je denk ik het beste je nieuwe kabel (hd9+/koka799) direct op de MSB aansluiten (zo doe je het tenslotte ook als hij naast het AOP hangt) en dus de 'oude' AOP weglaten, want misschien is die niet optimaal en elke stekkerovergang geeft weer wat verlies. De splitters/versterkers naar de rest van het huis kun je dan op de radio/tv uitgang van de MSB aansluiten.

Dat dacht ik al. Ik wil niets aan de toeval laten.
Ik heb en webshop gevonden waar ik alles (HD9+, TRAS 1000 en CLF90F connectoren) kan bestellen.
Toch heb ik een laatste vraag. Ik lees over HDTV 120db coax kabels. Zijn deze geschikt (lees: beter dan de HD9+ en de Koka) voor de huisinstallatie of juist voor tussen de decoder en de TV scherm?

Ps: Kees, bedankt voor je hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan