[Vraag] Webcare medewerkers Ziggo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Excalibur

Ik weet dat er mensen van Ziggo op dit forum actief zijn en veel goed werk verrichten hier.

Wat ik mij afvraag is of deze mensen vanuit hun functie als een zogenaamd "webcare" team posten op dit forum, of dat zij dit in hun eigen vrije tijd doen.

Als deze mensen hier vanuit hun functie als een webcare team posten, is het dan een idee om deze mensen een aparte titel te geven en de mensen die vanuit deze naam/functie posten kenbaar te maken op de website zoals bijvoorbeeld op www.chelloo.com gedaan word met de UPC webcare leden?

Als ik dit topic op een verkeerde plaats heb gepost, excuses, zou een mod deze dan willen verplaatsen naar het daarvoor bestemde forumonderdeel?
 
Ik weet dat er mensen van Ziggo op dit forum actief zijn en veel goed werk verrichten hier.

Wat ik mij afvraag is of deze mensen vanuit hun functie als een zogenaamd "webcare" team posten op dit forum, of dat zij dit in hun eigen vrije tijd doen.

Als deze mensen hier vanuit hun functie als een webcare team posten, is het dan een idee om deze mensen een aparte titel te geven en de mensen die vanuit deze naam/functie posten kenbaar te maken op de website zoals bijvoorbeeld op www.chelloo.com gedaan word met de UPC webcare leden?

Als ik dit topic op een verkeerde plaats heb gepost, excuses, zou een mod deze dan willen verplaatsen naar het daarvoor bestemde forumonderdeel?

Er zijn verschillende 'officiele' en ook diverse 'officieuse' webcare medewerkers actief. Een aantal Ziggo mensen hebben een speciale titel (ziggo-official, of ziggo VOD helpdesk, of Ziggo DTV-Support), die ook vaak in hun vrije tijd actief zijn op het forum.

Er zijn ook ziggo-medewerkers die onofficieel en in hun vrije tijd helpen en die hebben (soms bewust) geen speciale titel.

Verder zijn er nog helpdesk-mensen met titel "Ziggo Webcare Team" actief tijdens kantooruren. Deze zijn op dit moment niet veel op dit forum te vinden omdat ze het (te) druk hebben op het kassa forum neem ik aan :?

We moeten misschien ook een algemeen artikeltje maken waar dit uitgelegd wordt, maar als je een tijdje meeleest in het forum weet je wel wie het zijn. In elk geval iedereen die geen 'standaard' titel heeft (junior member, member, of senior member) is door de admins toegevoegd en dus gevalideerd als 'echt'.
 
Er zijn verschillende 'officiele' en ook diverse 'officieuse' webcare medewerkers actief. Een aantal Ziggo mensen hebben een speciale titel (ziggo-official, of ziggo VOD helpdesk, of Ziggo DTV-Support), die ook vaak in hun vrije tijd actief zijn op het forum.

Er zijn ook ziggo-medewerkers die onofficieel en in hun vrije tijd helpen en die hebben (soms bewust) geen speciale titel.

Verder zijn er nog helpdesk-mensen met titel "Ziggo Webcare Team" actief tijdens kantooruren. Deze zijn op dit moment niet veel op dit forum te vinden omdat ze het (te) druk hebben op het kassa forum neem ik aan :?

We moeten misschien ook een algemeen artikeltje maken waar dit uitgelegd wordt, maar als je een tijdje meeleest in het forum weet je wel wie het zijn. In elk geval iedereen die geen 'standaard' titel heeft (junior member, member, of senior member) is door de admins toegevoegd en dus gevalideerd als 'echt'.

Ah oke, helder. Het ging mij om de herkenbaarheid hoe je bv als nieuwe gebruiker hier de officiele (de officieuse reken ik even niet mee voor het gemak, niet verkeerd bedoeld) Ziggo webcare team leden kunt herkennen voordat je bv in een PB je persoonsgegevens aan ze verstuurd.
 
Nu we het toch over de Ziggo medewerkers op het forum hebben...

Op Tweakers kwam ik de onderstaande posting van ons oud forumlid Archie tegen.

Archie zei:
Mensen die gesteld zijn op hun privacy en ook kabel Internet van Ziggo hebben moeten er rekening mee houden dat er op het Ziggo gebruikers forum minimaal één Ziggo medewerker is die van de forumleiding moderator rechten heeft gekregen. Met die moderator rechten kan die Ziggo medewerker, zonder dat de forumleden daar uitdrukkelijke toestemming voor hebben gegeven, de IP adressen van forumleden opvragen en daarmee de klantgegevens van die forumleden bij Ziggo opzoeken. De forumleiding is dus jammer genoeg een beetje doorgeschoten in het verlenen van privileges aan Ziggo medewerkers op hun forum al willen ze graag de indruk wekken dat het gaat om een onafhankelijk gebruikers forum.

Ook zijn er op het Ziggo gebruikers forum diverse vermoedelijk Ziggo medewerkers actief die niet als zodanig te herkennen zijn, maar wel druk bezig zijn om allerlei klagende forumleden via een "phishing"-achtige techniek direct via PB te benaderen om zo achter de klant gegevens te komen en te proberen om de discussie met die klant buiten de openbaarheid van het forum voort te zetten. Ook op dit punt onderneemt de forumleiding geen actie om er minimaal voor te zorgen dat die vemoedelijke Ziggo medewerkers ook als zodanig herkenbaar zijn zodat de forumleden tenminste weten met wie ze te maken hebben.
 
Tja, Raymond reageert inderdaad weleens op het IP-adres van een posting. Onafhankelijkheid is dus inderdaad discutabel, op zijn minst.
Sorry hoor, maar zo'n verdachtmaking is een beetje vreemd.
Waarom zou een gebruikersvereniging niet meer onafhankelijk zijn als je iemand de gelegenheid geeft om snel een gemeld probleem op te lossen?
 
Sorry hoor, maar zo'n verdachtmaking is een beetje vreemd.
Waarom zou een gebruikersvereniging niet meer onafhankelijk zijn als je iemand de gelegenheid geeft om snel een gemeld probleem op te lossen?
Onafhankelijk betekent bij mij "los van". Dus als ik hier iets post ga ik ervan uit dat ik anoniem blijf voor Ziggo, jullie zijn immers onafhankelijk. Door medewerkers direct toegang te geven to IP-gegevens van dit forum is elke Ziggo internetklant direct traceerbaar door die medewerker. Moet ieder forumlid nu en in de toekomst er dan maar op vertrouwen dat kritische noten niet leiden tot pesterijtjes e.d.?

Raymond heeft zich hier erg behulpzaam opgesteld en dat waardeer ik ook zeer. Maar het gaat mij te ver dat de privé gegevens toegankelijk zijn zonder toestemming van de klager, immers een ip-adres is voor een medewerker voldoende om bij alle gegevens te komen. Dit soort verwevenheid van medewerkers op een forum maakt de term onafhankelijk voor, in ieder geval, dit forum onhoudbaar.

Ik zie best de goede bedoelingen hiervan CeeS, ik heb alleen geleerd altijd in worst-case scenario's te denken. En de term onafhankelijk hanteer ik altijd rigide.

edit:
Het ip-adres vrijgeven strookt ook niet echt met de forumregels:
forumregels zei:
Privacy Policy
e-mailadressen van gebruikers van dit forum en eventuele andere persoonlijke gegevens zullen niet aan derden worden verkocht, verhuurd, of zonder toestemming aan derden ter beschikking gesteld worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, ben hier ook niet zo'n fan van. Ookal geloof ik ook meteen in de goede bedoelingen.
Bovendien kan iedereen die een beetje met Google overweg kan mijn username hier toch wel koppelen aan wie ik echt ben.

Maar ik denk dat je je nu toch wel twee keer bedenkt om zaken als 'tweaken' van modems, decoders, alphacrypts of dergelijke hier te bespreken.

En vind het ook jammer dat iemand als Archie kennelijk hierdoor het forum heeft verlaten (zijn bijdragen waren altijd erg waardevol).

We moeten denk ik toch echt uitkijken dat dit niet het forum VAN Ziggo gaat worden ipv het forum OVER Ziggo. Hoezeer ik Ziggo medwerkers op dit forum ook waardeer.
 
ik heb alleen geleerd altijd in worst-case scenario's te denken.

Ik in oplossingen. De kracht van het snel kunnen inspringen op een probleem is door snelle actie mogelijk te maken. Een directe communicatie tussen de "mensen van de werkvloer" en de forumbezoekers heeft altijd heel goed gewerkt voor moeilijke problemen. Vaak veel beter als via een helpdesk.

Overigens is het niet waar dat "ziggo-medewerkers direct toegang hebben tot ip-gegevens van dit forum". Er is alleen voor gekozen om 1 persoon die wij persoonlijk kennen en waar wij persoonlijk voor instaan in 1 bepaald forum wat over mail/news gaat de mogelijkheid te bieden om de problemen die daar gemeld worden snel op te lossen. Dus zeer beperkt. Deze persoon zien wij dan niet als "derde", maar als iemand van onze communicity die ons wil helpen. Aan de ene kant wil iedereen zo snel mogelijk geholpen worden, maar aan de andere kant willen we ook beperkingen omdat de zaak ook theoretisch helemaal moet worden afgetimmerd. Dat is het dilemma waar we voor zijn gesteld.

Maar hoor graag wat volgens jou dan de beste oplossing is.
 
Ik ben het helaas wel met de posters hierboven mij eens.

Ik heb veel respect en waardering voor al het werk iemand als Raymond hier doet op het forum, ook in de korte tijd dat ik hier ben. Als hij echter in staat is om de prive gegevens van forumleden in te kunnen zien zonder dat deze door een forumlid aan hem kenbaar worden gemaakt vind ik dat een zeer discutabel punt.

Natuurlijk snap ik de goede bedoelingen hiervan, en dat we hem hier allemaal in vertrouwen zie ik ook nog wel goed komen, maar dat veranderd mijn standpunt op de zaak niet. Ik ben het met mijn collega posters hierboven eens dat officiele of officieuse Ziggo medewerkers niet zonder toestemming van de betreffende persoon hier op het forum zijn/haar prive gegevens moeten kunnen inzien. Persoonlijk ben ik van mening dat de enige manier waarop deze mensen prive-gegevens kunnen verkrijgen is als de persoon een kwestie een PB aan een van die mensen stuurt met daarin zijn of haar gegevens.

Ook ben ik persoonlijk van mening dat als officiele of officieuse Ziggo medewerkers hier over meer rechten beschikken (lees mod of inkijk rechten in prive gegevens) als standaard forum gebruikers de onafhankelijkheid van dit forum zich op een zeer schuine helling begint te bevinden en het een groot grijs gebied aan het worden is.

Om er gelijk een kritische vraag over te stellen: Hoeveel extra rechten hebben een of meerdere Ziggo officieele of officieuse medewerkers en wat kunnen ze hier in de praktijk mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan