Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl - Algemeen > Overige onderwerpen

Mededelingen

Overige onderwerpen Discussies over onderwerpen die niet specifiek iets met Ziggo te maken hebben

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 26 januari 2010, 19:02
Dutchownage's schermafbeelding
Dutchownage Dutchownage is offline
Member

Standaard

Zoals eerder aangegeven is de prijsstelling zoals UPC die hanteert inclusief huur van de decoder en interactieve diensten. Alleen al voor dat laatste betaal je bij Ziggo op dit moment apart een leuk bedrag extra. Komt nog de kosten bij van een leuke HD decoder met harde schijf en een aantal tuners. De Philips HD DVR, zou je die los moeten kopen, kost 350 euro.

Tevens moet je gaan afwachten wat Ziggo voor prijzen zal gaan hanteren ALS ze ooit eens tot een overeensteming gaan komen met RTL en SBS. Ik weet nu al dat ze dat niet gaan redden voor die 3,95.

En UPC heeft naar mijn weten op dit moment alleen een HD contract voor alle zenders van RTL. Met SBS zijn ze, net als Ziggo, nog "in gesprek".
Oud 26 januari 2010, 19:15
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchownage Bekijk bericht
Zoals eerder aangegeven is de prijsstelling zoals UPC die hanteert inclusief huur van de decoder en interactieve diensten. Alleen al voor dat laatste betaal je bij Ziggo op dit moment apart een leuk bedrag extra. Komt nog de kosten bij van een leuke HD decoder met harde schijf en een aantal tuners. De Philips HD DVR, zou je die los moeten kopen, kost 350 euro.
Lijken me allemaal beperkingen van de keuzevrijheid bij UPC.

Citaat:
Tevens moet je gaan afwachten wat Ziggo voor prijzen zal gaan hanteren ALS ze ooit eens tot een overeensteming gaan komen met RTL en SBS. Ik weet nu al dat ze dat niet gaan redden voor die 3,95.
Maar de insteek van Ziggo is tot nu toe in ieder geval: minimale tarieven.

Citaat:
En UPC heeft naar mijn weten op dit moment alleen een HD contract voor alle zenders van RTL. Met SBS zijn ze, net als Ziggo, nog "in gesprek".
In ieder geval lijkt het erop dat er ook nog eens betaald moet worden aan de commerciele zenders. In menig land om ons heen moet de zender betalen voor de infrastruktuur, niet de kijker. Dat houdt de tarieven pas laag!
Oud 26 januari 2010, 21:59
martens38's schermafbeelding
martens38 martens38 is offline
Member

DTV: humax 5050c
Standaard

velen hebben het er hier steeds over dat de hd versies van rtl en sbs etc merendeels ge upscalede sd programmas uitzenden en dat je ze daarom nog niet echt nodig hebt voor een hdtv omdat de kwaliteit niet goed genoeg zou zijn. ik vind echter ook de sd uitzendingen via ned 1-2-3hd vele malen mooier om te zien dan via de sd varianten van die kanalen.

daarom zou ik erg graag ook de hd varianten van rtl en sbs via ziggo zien.
natuurlijk zijn native hd uitzendingen nog mooier om te zien maar die komen er in de loop der jaren toch wel steeds meer bij.
nu wil ik al erg graag geupscalede sd via een hd kanaal zien. en dat geeft ziggo nog te weinig door. jammer

nu zullen er vast wel mensen reageren met argumenten als: "mijn tv kan beter upscalen dan ziggo" of mijn decoder scaled Sd beter up etc.

maar met mijn humax5050c decoder en samsung 52 inch full hd tv vind ik de hd kanalen van ned1-2-3 echt aanzienlijk mooier dan de sd versies.
Oud 26 januari 2010, 22:11
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martens38 Bekijk bericht
velen hebben het er hier steeds over dat de hd versies van rtl en sbs etc merendeels ge upscalede sd programmas uitzenden en dat je ze daarom nog niet echt nodig hebt voor een hdtv omdat de kwaliteit niet goed genoeg zou zijn. ik vind echter ook de sd uitzendingen via ned 1-2-3hd vele malen mooier om te zien dan via de sd varianten van die kanalen.
Dat de HD versies van Nederland 1,2,3 er mooier uitzien dan de SD versies ook bij uitzending van SD materiaal klopt als een bus. Maar het is onjuist om hieruit te concluderen dat opgeschaald SD 'dus' beter is. Het is juist zo dat de kwaliteit van de SD kanalen van de NPO achteruit is gegaan sinds de ingebruikname van de HD kanalen. De reden hiervoor is dat de NPO slechts één eindregie gebruikt, waarin alles sinds juli 2009 in 1080i wordt verwerkt. Daardoor ontstaat kwaliteitsverlies bij oorspronkelijk SD materiaal uitgezonden als SD door onnnodig up- en weer downscalen. Het verschil tussen SD en HD bij uitzending van SD materiaal is bij de NPO dus groter dan het zou hoeven zijn en ook zou moeten zijn. Een aantal andere SD zenders levert momenteel aanzienlijk betere SD kwaliteit dan de NPO.
Citaat:
daarom zou ik erg graag ook de hd varianten van rtl en sbs via ziggo zien.
natuurlijk zijn native hd uitzendingen nog mooier om te zien maar die komen er in de loop der jaren toch wel steeds meer bij.
nu wil ik al erg graag geupscalede sd via een hd kanaal zien. en dat geeft ziggo nog te weinig door. jammer

nu zullen er vast wel mensen reageren met argumenten als: "mijn tv kan beter upscalen dan ziggo" of mijn decoder scaled Sd beter up etc.

maar met mijn humax5050c decoder en samsung 52 inch full hd tv vind ik de hd kanalen van ned1-2-3 echt aanzienlijk mooier dan de sd versies.
De upscalers die de NPO gebruikt kosten een vermogen en presteren vast beter dan wat je in het gros van de consumentenapparatuur aantreft. Maar dat neemt niet weg dat het verschil tussen SD en opgeschaald SD bij de NPO groter is dan het zou moeten zijn, en dat ten nadele van SD. Kijk maar eens een avondje naar wat verschillende programma's van bijvoorbeeld de Duitse publieke omroepen, dan zie je wat ik bedoel en dat je in feite niet zou verlangen naar nog meer door de omroepen opgeschaald SD materiaal als de omroepen de doorgifte van SD als SD zelf technisch goed zouden aanpakken.
Oud 27 januari 2010, 04:34
Apple740's schermafbeelding
Apple740 Apple740 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dat de HD versies van Nederland 1,2,3 er mooier uitzien dan de SD versies ook bij uitzending van SD materiaal klopt als een bus. Maar het is onjuist om hieruit te concluderen dat opgeschaald SD 'dus' beter is. Het is juist zo dat de kwaliteit van de SD kanalen van de NPO achteruit is gegaan sinds de ingebruikname van de HD kanalen. De reden hiervoor is dat de NPO slechts één eindregie gebruikt, waarin alles sinds juli 2009 in 1080i wordt verwerkt. Daardoor ontstaat kwaliteitsverlies bij oorspronkelijk SD materiaal uitgezonden als SD door onnnodig up- en weer downscalen. Het verschil tussen SD en HD bij uitzending van SD materiaal is bij de NPO dus groter dan het zou hoeven zijn en ook zou moeten zijn. Een aantal andere SD zenders levert momenteel aanzienlijk betere SD kwaliteit dan de NPO.
Ook als van verschillende eindregie's gebruik wordt gemaakt levert de upscale zender het mooiste plaatje op simpelweg omdat de bitrates een factor x hoger liggen. Je leest vaak dat men denkt dat de professionele scalers verantwoordelijk zijn voor het betere beeld maar het is grotendeels de veel hogere bitrate (ook nog eens in mpeg4 vs mpeg2) die 't 'm doet. 8Mbit/s mpeg2 voor NL1 versus 12Mbit/s mpeg4 voor NL1-HD scheelt niet 1 maar 3 jassen.

En inderdaad gaan de "tegenstanders" van de upscale HD zenders (tegenstanders zolang er nog niet veel native HD op te zien is) volledig voorbij aan het feit dat het beeld sowieso een klasse beter is, ook met SD. Het toevoegen van HD zenders, ook al is er nog niet veel native HD op te zien, is altijd zinvol.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Maar de insteek van Ziggo is tot nu toe in ieder geval: minimale tarieven.
Fijn, maar hiermee is Ziggo ondertussen wel verworden tot de HD aanbieder met de minste HD zenders in Nederland. NL1-/2-/3-HD buiten beschouwing latend heeft Ziggo al ruim anderhalf jaar geen HD zender meer toegevoegd. Sterker nog, wat betreft kwantiteit is het zelfs minder geworden. (BravaHDTV weg, HD1-NL weg).

Op zo'n manier is het niet zo moeilijk om de tarieven lekker laag te houden.

Laatst gewijzigd door Apple740; 27 januari 2010 om 04:53
Oud 27 januari 2010, 05:54
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apple740 Bekijk bericht
Fijn, maar hiermee is Ziggo ondertussen wel verworden tot de HD aanbieder met de minste HD zenders in Nederland. NL1-/2-/3-HD buiten beschouwing latend heeft Ziggo al ruim anderhalf jaar geen HD zender meer toegevoegd. Sterker nog, wat betreft kwantiteit is het zelfs minder geworden. (BravaHDTV weg, HD1-NL weg).

Op zo'n manier is het niet zo moeilijk om de tarieven lekker laag te houden.
Onjuist! Je overdrijft sterk! Hetzelfde zegt men bijv. van Canal Digitaal.
Ik weet niet waar jij vergelijkingen mee treft, maar de grote providers in Nederland nemen alle op hun eigen manier kleine stapjes.
Dat UPC nou toevallig eventjes een neuslengte voor ligt, mag geen naam hebben.
Oud 27 januari 2010, 12:56
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:

Ik betaal toch veel liever zelf eenmalig een decoder, dan dat ik er eentje eeuwig zou huren. Ondere andere omdat huren op lang termijn duurder is, en de meeste kopen een decoder toch wel voor 3-5 jaar.

Als zo'n decoder huren 4euro/pm kost, en je gebruikt hem ruim 4 jaar heb je bij SD decoders al 100 euro uitgespaard wanneer je hem koopt!

En mag hopen dat de RTL/SBS HD zenders niet als betaal zenders komen, zelfde content, maar meestal net wat beter upgescaled dan je eigen tv dit doet. Al gaat RTL de goede richting op, films en series zijn er regelmatig in HD.
Oud 27 januari 2010, 13:35
Dutchownage's schermafbeelding
Dutchownage Dutchownage is offline
Member

Standaard

Dan mag je hopen dat je decoder in die periode geen kuren gaat krijgen want dan mag je een nieuwe gaan kopen. Bij UPC mag je dezelfde dag een nieuwe op gaan halen.

Maar laten we hier nou geen Ziggo versus UPC topic van gaan maken. Het zijn geen concurrenten, ze hanteren alleen beiden een verschillende strategie.
Oud 27 januari 2010, 13:40
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is nu online
Senior Member

DTV: 2x Siemens Gigaset M750C IR/Humax IR-FOX C/TechnoTrend CT-3650CI,C-1501/DM500c/2x Terratec PCI HD/
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hallotjes Bekijk bericht
Ik betaal toch veel liever zelf eenmalig een decoder, dan dat ik er eentje eeuwig zou huren. Ondere andere omdat huren op lang termijn duurder is, en de meeste kopen een decoder toch wel voor 3-5 jaar.

Als zo'n decoder huren 4euro/pm kost, en je gebruikt hem ruim 4 jaar heb je bij SD decoders al 100 euro uitgespaard wanneer je hem koopt!
Daarbij komt ook nog eens dat de verplichte decoders van UPC veel meer beperkingen hebben dan de apparatuur die beschikbaar is voor de Ziggo gebruikers.
Zo kan je bij UPC bijvoorbeeld geen opnames archiveren, is er geen component uitgang beschikbaar en bij de laatse UPC decoders is ook de SCART functionaliteit verder beperkt lees ik.
Oud 27 januari 2010, 14:44
Apple740's schermafbeelding
Apple740 Apple740 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Onjuist! Je overdrijft sterk!
?

Wat klopt er feitelijk niet dan? Ziggo heeft van alle HD aanbieders in Nederland gewoon de minste HD zenders (waar men vroeger nog koploper was) en Ziggo heeft al anderhalf jaar geen HD zender meer toegevoegd (op NL1-/2-/3-HD na). En zijn zenders als Brava en HD1-NL niet verwijderd dan?

Kortom, het is voor Ziggo niet zo moeilijk om de tarieven voor HD televisie laag te houden. Gewoon een kwestie van een karig HD pakket aanbieden.

Laatst gewijzigd door Apple740; 27 januari 2010 om 14:50
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl - Algemeen > Overige onderwerpen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten