Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl - Algemeen > Overige onderwerpen

Mededelingen

Overige onderwerpen Discussies over onderwerpen die niet specifiek iets met Ziggo te maken hebben

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 25 januari 2010, 21:56
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is nu online
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minawe Bekijk bericht
Vanmorgen bij MM vernomen dat de ARD en ZDF vanaf 12 februari in HD gaan uitzenden (720p). Volgens de verkoper hoeft er verder geen abbo oid genomen te worden. Deze zenders worden gratis verspreid. Ik ga ervan uit dat ZIGGO deze zenders in het pakket neemt, of heeft iemand iets anders gehoord?
Tja, hoe zeggen ze dat in het Engels zo mooi: assumption is the mother of all fuck-ups. Zolang je niet van Ziggo zwart op wit krijgt dat ARD en ZDF HD inderdaad aan het aanbod worden toegevoegd, mag je (en moet je) ervan uitgaan dat dat niet gebeurt. Het zou immers op zijn zachtst gezegd wel vreemd zijn als niet eerst de (landelijke) Nederlandse HD zenders, en niet te vergeten de Vlaamse HD varianten van één en Canvas/Ketnet zouden worden toegevoegd, denk je niet? Die laatste twee zenders hebben een must carry status, dus je zou mogen verwachten dat de HD varianten daarvan dan eerst aan bod komen.

De start van ARD en ZDF in HD is voorzien voor 12 februari omdat dan de Winterspelen in Vancouver van start gaan. Die datum staat al heel lang vast, dus dit is nauwelijks nieuws te noemen. Overigens gaan ARD en ZDF in 720p50 uitzenden, terwijl de beelden vanuit Vancouver wellicht in 1080i60 worden aangeleverd, of anders in 720p60. Dus dat wordt lekker artefactjes kijken ...
Oud 25 januari 2010, 21:59
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

Als ziggo ZDF/ARD SD van de sat af mag halen en op het kabelnet plaatsen, waarom zullen de HD versies dan niet mogen?
In die zin

Die VRT's (één canvas) worden niet toegevoegd daar ziggo enkel dvb-t verbinding heeft met belgie op dit moment . . . .

Laatst gewijzigd door hallotjes; 25 januari 2010 om 22:10
Oud 25 januari 2010, 22:27
crapz0rs's schermafbeelding
crapz0rs crapz0rs is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra, 120/10 Mbit/s, Ubee EVM 3200, Linksys WRT610N
DTV: Panasonic TX-P50V20, Humax IRHD-5000C, Denon AVR-1610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hallotjes Bekijk bericht
Als ziggo ZDF/ARD SD van de sat af mag halen en op het kabelnet plaatsen, waarom zullen de HD versies dan niet mogen?
In die zin

Die VRT's (één canvas) worden niet toegevoegd daar ziggo enkel dvb-t verbinding heeft met belgie op dit moment . . . .
Het gaat niet om de techniek.
Technisch is namelijk alles mogelijk, en dan zou Ziggo elke zender ter wereld aan kunnen bieden.

Het draait om overeenkomsten, rechten, achterliggende rechten, geld, wet- en regelgeving, juristen..... ect.
Oud 25 januari 2010, 22:49
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Inactieve account

DTV: 2x Philips 32PFL7404H/12 met SMiT CI+ CAMs.
Standaard

Jammer dat Ziggo vooralsnog niet verder komt dan het aanbieden van allerlei Ziggo-gecertificeerde HD-ontvangers en Ziggo-gecertificeerde CI+ Cam-modules voor al dan niet Ziggo-gecertificeerde TV-toestellen, maar dat het qua nieuw HD-zenderaanbod me net iets te stilletjes blijft.

Ik vrees dat we zullen moeten wachten op de voor deze komende zomer aangekondigde vrijgave van de kabelmarkt voordat er weer iets gebeurt.

Is er eigenlijk al een poll geweest? Dus welke provider mensen nu zouden kiezen als de kabelmarkt geheel vrij en transparant zou zijn?
Wie zou er eigenlijk niet voor Caiway kiezen? Zo niet, waarom dan niet?
Oud 25 januari 2010, 23:34
hvanbeek's schermafbeelding
hvanbeek hvanbeek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra
DTV: Cisco 8455 PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
Ik vrees dat we zullen moeten wachten op de voor deze komende zomer aangekondigde vrijgave van de kabelmarkt voordat er weer iets gebeurt.
De vrije kabelmarkt heeft toch alleen betrekking op het analoge pakket? Wat hebben de komst van eventueel nieuwe HD-zenders daar mee te maken?
Oud 26 januari 2010, 06:06
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvanbeek Bekijk bericht
De vrije kabelmarkt heeft toch alleen betrekking op het analoge pakket?
Analoog wordt als eerste geregeld, maar ook digitaal komt aan de beurt. Eerste voorstellen zijn gedaan door Ziggo en UPC.

Digitaal wordt concurrentie veel interessanter, want dan hoef je niet per se hetzelfde pakket aan te bieden. Dan kan een concurrent ook zenders aan bieden waarmee Ziggo geen overeenkomst heeft.
Oud 26 januari 2010, 09:45
martens38's schermafbeelding
martens38 martens38 is offline
Member

DTV: humax 5050c
Standaard

ik zou best over willen stappen op caiway vanwege het betere HD aanbod daar, maar ik zit wel met een combipakket bij ziggo (tv-internet-telefoon) en dan vrees ik dat ik alles moet laten vallen en dat is ook weer niet handig. ik denk dat dat bij meer klanten het geval is. dus het is nog maar de vraag of er veel mensen gaan switchen als de kabelmarkt op gaat.

ik ben nu in ieder geval erg teleurgesteld in ziggo omdat ze eerst hard van stapel leken te lopen met HDtv door ned1-2-3 al snel in hd te leveren en te beloven dat rtl en sbs ook in 2009 zouden volgen. daarom ben ik overgestapt van canaldigitaal naar ziggo. maar nu is er na ned 1-2-3 niets meer gebeurt op HD gebied en is het erg stil bij ziggo over de hd-toekomst.
Oud 26 januari 2010, 13:56
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martens38 Bekijk bericht
ik zou best over willen stappen op caiway vanwege het betere HD aanbod daar, maar ik zit wel met een combipakket bij ziggo (tv-internet-telefoon) en dan vrees ik dat ik alles moet laten vallen en dat is ook weer niet handig. ik denk dat dat bij meer klanten het geval is. dus het is nog maar de vraag of er veel mensen gaan switchen als de kabelmarkt op gaat.

ik ben nu in ieder geval erg teleurgesteld in ziggo omdat ze eerst hard van stapel leken te lopen met HDtv door ned1-2-3 al snel in hd te leveren en te beloven dat rtl en sbs ook in 2009 zouden volgen. daarom ben ik overgestapt van canaldigitaal naar ziggo. maar nu is er na ned 1-2-3 niets meer gebeurt op HD gebied en is het erg stil bij ziggo over de hd-toekomst.
Maar dan volg je niet de brede ontwikkelingen, want dan zie je dat UPC misschien een paar RTL-zenders doorgeeft, maar de rest van de RTL/SBS-HD zenders achterhoudt, omdat de HD-content amper iets voorstelt.
(Caiway is een kleine speler en wellicht daardoor een verhaal apart.)

O ja, betalen moet je wel bij UPC voor dat beetje HD dat ze wel doorgeven.
Of de prijs ook in verhouding staat tot het aanbod, is daarbij wel de vraag.

Jij bent dus vooral op zoek naar providers met de meeste HD-logo's in hun aanbod, begrijp ik.
Oud 26 januari 2010, 16:48
Apple740's schermafbeelding
Apple740 Apple740 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
O ja, betalen moet je wel bij UPC voor dat beetje HD dat ze wel doorgeven.
Of de prijs ook in verhouding staat tot het aanbod, is daarbij wel de vraag.
De prijs van het HDTV pakket bij UPC is altijd ongewijzigd gebleven. De komst van de RTL HD kanalen, en eerdere HD toevoegingen, is nooit met een prijsverhoging gepaard gegaan. Ik heb al vaker gesignaleerd en aangegeven dat hier op dit forum de prijzen van UPC er vaak bij worden gepakt, zonder dat er rekening wordt gehouden met het feit dat deze inclusief huur v/d decoder en interactieve diensten zijn. Keer op keer worden er appels met peren vergeleken. Ja, je betaalt meer bij UPC dan Ziggo maar krijgt daar wel een compleet pakket incl. hardware voor.

Verder worden de overige RTL kanalen niet achtergehouden door UPC zoals jij stelt maar verschijnen ergens in dit kwartaal.

Laatst gewijzigd door Apple740; 26 januari 2010 om 17:01
Oud 26 januari 2010, 17:32
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apple740 Bekijk bericht
De prijs van het HDTV pakket bij UPC is altijd ongewijzigd gebleven. De komst van de RTL HD kanalen, en eerdere HD toevoegingen, is nooit met een prijsverhoging gepaard gegaan. Ik heb al vaker gesignaleerd en aangegeven dat hier op dit forum de prijzen van UPC er vaak bij worden gepakt, zonder dat er rekening wordt gehouden met het feit dat deze inclusief huur v/d decoder en interactieve diensten zijn. Keer op keer worden er appels met peren vergeleken. Ja, je betaalt meer bij UPC dan Ziggo maar krijgt daar wel een compleet pakket incl. hardware voor.

Verder worden de overige RTL kanalen niet achtergehouden door UPC zoals jij stelt maar verschijnen ergens in dit kwartaal.
UPC heeft kennelijk wel een zodanige prijsstelling dat het achterwege blijven van verhogingen bij een noemenswaardige toevoeging van kanalen te denken geeft, zou ik zeggen.

Verder rijkt het HD-contract dat UPC met SBS en RTL heeft afgesloten, veel verder dan ze nu doorgeven. Ze hebben inderdaad voor de totale pakketten afgesloten. Ze geven nu alleen die HD-zenders door, die een noemenswaardig HD-aanbod hebben. De overige kanalen hebben nog amper HD-aanbod. Vandaar dat "achterhouden". Maar betalen doe je alvast wel.

Het HD-pakket kost €13,50 extra + €29,90 activatiekosten en verplichte huur van ontvanger. Wat is daar zo voordelig aan?

Laatst gewijzigd door Eduard08; 26 januari 2010 om 17:53
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl - Algemeen > Overige onderwerpen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten