![]() |
|
|
|
||||
|
||||
|
Hawel, maar Ziggo heeft toch ook vier analoge kanalen geschrapt?
Dat levert meer ruimte op dan de HD kanalen in beslag nemen. |
|
|
||||
|
||||
|
Deels klopt die redenatie, maar niet helemaal.
Kleur doorgifte neemt ook meer bandbreedte in beslag dan zwat wit, stereo meer dan mono. Verschil is echter dat er veel al MPEG4 gebruikt wordt voor HD en dat de oudere decoders dit niet aan kunnen. Omdat die oudere het niet aan kunnen moet er dus naast dat signaal ook een MPEG2 signaal meegestuurd worden. Daar waar een oude zwart wit mono scherm dus wel raad weet met een kleur + stereo beeld weet een oude MPEG2 decoder geen raad met een MPEG4 signaal. Op basis hiervan kun je zeggen dat het extra kosten meebrengt voor de kabelaar, maar op den duur zouden die kosten kunnen komen te vervallen door het als "afgeschreven" beschouwen van de SD decoders, zoals ze nu oa met de Panasonic decoder doen. |
|
|
||||
|
||||
|
Het HD pakket moet gewoon uitgebreid worden met een aantal extra HD thema zenders, en de RTL/SBS HD zenders dienen gewoon gratis te worden doorgegeven in het digitale basispakket.
Willen de commerciëlen hier niets voor voelen en alleen maar € en $ ruiken, nou jammer dan, dan maar geen RTL en SBS HD zenders...... Life goes on ![]() Ik betaal in elk geval geen reet voor
|
||||
|
||||
|
En die komen er dan ook gewoon niet als Ziggo denkt zoals jij denkt. Wat je zegt: Life goes on. Maar dan wel zonder de nederlandse commerciële HD zenders bij Ziggo
Veel plezier. |
|
|
||||
|
||||
|
Inderdaad en ik ben daar niet rouwig om.
Ik heb het meerendeel van mijn leven met SD gedaan en soms zelfs minder. Hetzelfde geldt voor de LP, cassettebandje etc. De kwaliteit van het signaal wordt beter en de beleving misschien ook maar de inhoud blijft exact hetzelfde en daar gaat het bij mij om. Ze kunnen nu b.v. heel mooi RTL/SBS enz. in HD door gaan geven maar als men vervolgens continu terugvalt op Youtube om het nieuws e.d. te onderbouwen dan hoeft het voor mij ook niet. Hebben we het nog niet eens gehad over het steevast lopen knoeien met de aspectratio's.
|
||||
|
||||
|
Citaat:
RTL7 HD en RTL8 HD vooralsnog niet bij Ziggo en niet over Canal Digitaal
|
||||
|
||||
|
Citaat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Nu KPN bekend heeft gemaakt alle RTL en SBS zenders door te gaan geven in HD via hun glasvezel verwacht ik heel snel nieuws van Ziggo.
Helaas laat KPN wel de klanten extra betalen voor de HD versies. |
|
|
|
|
Citaat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Ik ken zat mensen die Ziggo hebben en HD erg mooi vinden.
Ik heb zelf wel Caiway, maar nog niet de Caiway zenders. De overgang naar Caiway is zeer recent en niks is nog overgezet. |
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|