• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen signaal sterkte en kwaliteit met zenders zoeken

  • Onderwerp starter stefangela
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

stefangela

We hadden sinds 2 weken heel veel foutcodes op onze Humax IR-FOX C decoder (niet op alle zenders tegelijk). Codes E48 en E52, dat wil zeggen dat er geen ontvangst is. Eindelijk eens naar Ziggo gebeld. Na een moeilijk verhaal waren de helpdesk en ik het eens en begrepen we elkaar. 45 minuten van alles niet doen en daarna de fabrieksinstellingen terug zetten van de Humax en opnieuw naar zenders laten zoeken.
MAAR wat schetst mijn verbazing: ik heb geen signaalsterkte en kwaliteit dus zoekt ie geen zenders. Ik snap er niets van.
De stekkers achter de TV enz. verwisseld enzo, maar niets helpt.
Die ik iets fout of zal het aan de decoder liggen?

we hebben vandaag ook nog een code E06 gehad volgens mij. die staat voor smartcard kapot, maar volgens de helpdesk kan dat niet.

En lang verhaal misschien,maar ik kom er niet meer uit
progress.gif
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/editpost.php?do=editpost&p=146355
 
- Stekker die nu aan de ingang (antenne) van je digitale TV ontvanger zit komt uit de muur, stop deze direct in je TV, heb je nu wel analoge TV zenders, dan is die kabel goed, haal die dan uit de TV en stop hem in de antenne kant van de digitale TV ontvanger.
- Sluit de korte kabel aan tussen de uitgang van je digitale ontvanger en de antenne ingang van de TV. Zie je nu wel analoog beeld, dan zitten de antenne kabels goed.
- Nu zou je ook signaal moeten hebben op je digitale ontvanger en zenders kunnen laten zoeken als je de juiste netwerk-codes invult.
 
- Stekker die nu aan de ingang (antenne) van je digitale TV ontvanger zit komt uit de muur, stop deze direct in je TV, heb je nu wel analoge TV zenders, dan is die kabel goed, haal die dan uit de TV en stop hem in de antenne kant van de digitale TV ontvanger.

gedaan en heb goed analoog beeld

- Sluit de korte kabel aan tussen de uitgang van je digitale ontvanger en de antenne ingang van de TV. Zie je nu wel analoog beeld, dan zitten de antenne kabels goed

heb wel analoog beeld ,maar wel slecht analoog beeld

- Nu zou je ook signaal moeten hebben op je digitale ontvanger en zenders kunnen laten zoeken als je de juiste netwerk-codes invult.

geen sterkte en kwaliteit. Wel komt bij sterkte af en toe bv 42% tevoorschijn.
Freq:365000
symbolen: 6875
netwerkid: 1111

postcode 5258

ik begin een beetje moedeloos te worden
 
Mijn zwager denkt aan een kabelbreuk in de meterkast. Die witte die uit de wandcontactdoos komt met de groene rand. Aangezien ons internet ook wel eens wegvalt kan dat kloppen. Heb nogmaals met Ziggo gebeld en krijg een verhuisbox toegestuurd zodat alles vervangen kan worden. Ben benieuwd.

alleen 1 ding snappen we niet hier. De TV boven heeft nergens last van
 
Mijn zwager denkt aan een kabelbreuk in de meterkast. Die witte die uit de wandcontactdoos komt met de groene rand. Aangezien ons internet ook wel eens wegvalt kan dat kloppen. Heb nogmaals met Ziggo gebeld en krijg een verhuisbox toegestuurd zodat alles vervangen kan worden. Ben benieuwd.

alleen 1 ding snappen we niet hier. De TV boven heeft nergens last van

Als je wel goed analoog beeld hebt met de kabel rechtstreeks in je TV en heel slecht beeld met de kabel via de digitale ontvanger dan is er volgens mij niets mis met de kabel in de meterkast, want anders had je ook wel slecht beeld op je TV met de kabel er direct in.

Ik denk dan eerder aan een probleem met de digitale ontvanger zelf, vooral omdat je ook geen signaal ontvangt daarop.

Om dat uit te sluiten kun je het beste de digitale ontvanger even uitproberen bij iemand anders thuis ?
 
ook mijn analoog beeld ie erg slecht. Sneeuw met wat beeld zeg maar.
Internet valt ook een aantal keer per uur eruit en telefoon weet ik niet omdat ik niet een heel uur bel.

dus zowel digitaal (geen signaalsterkte) als analoog (erg slecht beeld) is dus helemaal niets. Dus dat meterkast verhaal kan wel eens kloppen
 
krijg morgen mijn verhuisbox binnen om alles te vervangen, maar heb vandaag eens wat research gedaan in de meterkast.
Ik heb de tv rechtstreeks in de wandcontactdoos gedaan en had toen goed beeld.
Vanaf de wandcontactdoos gaat er een witte kabel (met groene lintjes erom heen) naar een verdeel kastje waar ook een witte kabel met blauwe lintjes naar de modem gaat.
Daar komt een splitter uit voor de TV en de TV boven, maar boven is wel goed beeld. Dus nu snap ik het helemaal niet meer.
Zou het die kabel met groene lintjes kunnen zijn of de kabel die van de wandcontactdoos naar achter de Tv in de huiskamer gaat (via de muur).
Misschien de splitter...

Ik ga alles vervangen wat er in de box binnen komt en als het dan nog niet werkt weet ik het niet meer. Mss dan een monteur laten komen?
 
krijg morgen mijn verhuisbox binnen om alles te vervangen, maar heb vandaag eens wat research gedaan in de meterkast.
Ik heb de tv rechtstreeks in de wandcontactdoos gedaan en had toen goed beeld.
Vanaf de wandcontactdoos gaat er een witte kabel (met groene lintjes erom heen) naar een verdeel kastje waar ook een witte kabel met blauwe lintjes naar de modem gaat.
Daar komt een splitter uit voor de TV en de TV boven, maar boven is wel goed beeld. Dus nu snap ik het helemaal niet meer.
Zou het die kabel met groene lintjes kunnen zijn of de kabel die van de wandcontactdoos naar achter de Tv in de huiskamer gaat (via de muur).
Misschien de splitter...

Ik ga alles vervangen wat er in de box binnen komt en als het dan nog niet werkt weet ik het niet meer. Mss dan een monteur laten komen?

Je kunt het even stap voor stap zelf uittesten waar het fout gaat. Je TV direct in de meterkast werkt dus goed. Dan kun je de splitter voor je internet modem er weer in doen en de TV aansluiten aan de uitgang van die internetmodem splitter. Is het daar wel goed, dan ga je weer een stap verder. De volgende splitter (boven en beneden), je sluit de tv-kabel dan na die splitter aan waar dus de kabel naar de huiskamer in zit. Is het daar ook goed, dan is de kabel die naar de huiskamer loopt verdacht (één van twee kanten). Is het daar niet goed, dan is het die laatste splitter zelf.
 
Ik ben eruit....ik ben de held van de dag hier.
Achter de TV in de muur waar de kabel van de TV/Decoder in moet. Die was het. Die heb ik uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en hij doet het weer.

Nou kan ik weer aan de gang met diversen snoeren en kabeld op de goede plek zetten. Maar dat is een heel ander verhaal.

de dank is groot voor het meedenken.:thankyou:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan