• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eurosport HD geactiveerd voor TESTEN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Overigens heb ik nu hier ook de beschikking over de engelse DD5.1 soundtrack op eurosport hd.
 
Eric,

Ik ben niet negatief en waardeer net zo goed als iedereen dat we gelegenheid hebben mee te testen en mee te denken etc.
Ik waardeer ook dan anoniem dit in z`n vrije tijd doet. Sorry als dat negatief is overgekomen heb ik niet zo bedoeld.
Toch vind ik best dat je eens een kritische kanttekening mag plaatsen.
Ik ben niet eens negatief geweest, maar heb mijn verbazing geuit over de reaktie van anoniem.
Ik lees hier dat toch genoeg mensen nog last hebben van hickups op Ned1 HD 1080i en artefacts. Ook genoeg mensen die ze hebben (artefacts) op Eurosport HD. Het is toch ook de bedoeling dat we dat melden?

Nogmaals het beeld bij mij is haarscherp en dat is genieten.
Ik heb daarbij ook aangegeven dat ik best snap dat het voor Ziggo erg vervelend is dat dit speelt met de artefacts e..d. Ik heb meer artefacts als na de software update.
Misschien ligt het probleem bij Samsung en de software update.

Misschien is het goed dat anoniem dat laat weten wat hij graag van ons wil horen. Die vraag meen ik serieus.


Met mijn reactie heb ik alleen willen aangeven dat de reactie volledig was in de informatie, die ik nodig heb om een beeld te vormen van jullie bevindingen. Uiteraard verwacht ik ook als je een verslechtering constateert, dat dit ook vermeld wordt. Tenslotte werd in de bewuste posting ook het gebruikte toestel aangegeven. Het is ook belangrijk te weten of de vastgestelde kwaliteit voor 1080i ook gepaard gaat met het gebruik van een fullHD toestel. Voor ons is het belangrijk vast te stellen of er een significant verschil wordt waargenomen tussen 720p en 1080i. Als het gros van de testers aangeeft dat 720p de voorkeur geniet dan zullen we uiteraard 720p handhaven, mocht blijken dat 1080i de voorkeur heeft dan zullen we dit ook adviseren naar de NPO. Dus positieve of minder positieve waarnemingenl, ze zijn allemaal relevant en het vermelden waard.
 
Postcode 2542 de volgende bevindingen;

1e Test Ned 1 1080i
2e Test Eurosport HD
3e Ned 1 780p

Toesel: Pioneer PDP LX508D (full HD)
Samsung 360
HDMI kabel: Monster M-serie
 

Het is ook belangrijk te weten of de vastgestelde kwaliteit voor 1080i ook gepaard gaat met het gebruik van een fullHD toestel. Voor ons is het belangrijk vast te stellen of er een significant verschil wordt waargenomen tussen 720p en 1080i. Als het gros van de testers aangeeft dat 720p de voorkeur geniet dan zullen we uiteraard 720p handhaven, mocht blijken dat 1080i de voorkeur heeft dan zullen we dit ook adviseren naar de NPO. Dus positieve of minder positieve waarnemingenl, ze zijn allemaal relevant en het vermelden waard.

Als ik de reactie's hier zo lees, vind een ruime meerderheid de NL1-HD 1080i feed mooier dan 720p. Wat geheel logisch is - de productie vind immers in 1080i plaats - en conform mijn eigen bevindingen op het UPC netwerk.
Op het UPC netwerk is momenteel alleen een NL1-HD 1080i feed aanwezig, ik maak mijn vergelijking dan ook met de schotel (CDS zendt NL1-HD in 720p uit).

De 1080i UPC feed is, met name de veraf shots, significant scherper
dan de 720p feed. In de 720p feed zie ik exact dezelfde afname van detail
als ik Wimbledon tennis op BBC-HD (1080i) vergeleek met Sport1-HD (720p), of het EK voetbal op BBC-HD (1080i) vergeleek met NL1-HD (720p).

Bij al deze vergelijkingen is keer op keer afname van detail in de 720p feeds te zien. 1080i is gewoon scherper. (zie https://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=24779.0 )

En ik heb niet eens een full-hd tv maar een HD-ready Pioneer Kuro plasma. Overigens is dit ook verklaarbaar, aangezien HD-ready tv's 768 beeldijnen hebben. 720p heeft er 720. Bij een 1080i>720p downconversie moet een HD-ready tv dus weer upscalen naar 768 + een x% overscan. Dat is niet bevordelijk voor de kwaliteit. :wink: )

Ik pleit er dan ook sterk voor om in 1080i uit te zenden. In de hele zeldzame gevallen dat een productie wél in 720p plaatsvindt, zou men zo flexibel moeten zijn om tijdelijk over te schakelen naar 720p.
Lukt dit niet dan pleit ik simpelweg voor een definitief 1080i, aangezien veruit het meest in 1080i geproduceerd wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Overwegend is iedereen hier voor 1080i, maar als je kijkt naar de reacties zijn het ook overwegend mensen met een Full HD TV die hier reageren, dus dat geeft een vertekend beeld.

Overigens vind ik de vergelijking Tussen 1080i kabel en 720p via Canal Digitaal niet eerlijk: De bitrate bij Canal Digitaal ligt (meestal) significant lager waardoor ook beeldscherpte verloren gaat.

Verder ben ik het met je eens hoor ;) Ik heb ook liever 1080i op basis van wat ik tot nu toe gezien heb.
 
hoe zit dit dan met 1080p.... de stap van 720p naar 1080i moet toch groter zijn dan die van 1080i naar 1080p ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan