• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TV op HDMI laten opstarten

  • Onderwerp starter WatMoetJeMetZiggo
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

WatMoetJeMetZiggo

Ik heb hier net de DCB-H360 aangesloten, maar wil hem graag de Samsung TV meteen op HDMI laten opstarten.

Ik zit in het service menu, maar weet iemand hier wat ik nu moet veranderen?
 
Dat ligt aan je TV, niet aan de decoder. Als dat al kan, dan moet dat in de handleiding van je TV te vinden zijn.
 
Treurige username, maar goed. Inderdaad is dit puur een instelling in uw televisie. Daar heeft de Samsung decoder helemaal niks mee te maken.
 
Tja wat doe je hier als je toch niet weet wat je met Ziggo moet, ga het dan lekker vragen op het Digitenne forum :frons:
 
Ik denk dat ts bedoelt dat als hij z'n samsung tv aanzet het de bedoeling is dat de tv automatisch
op hdmi opstart (ipv normaal de analoge tv tuner).
Dit kan je bij de meeste tv's instellen in het hotelmenu, hoe dat
bij deze tv gaat weet ik niet (heb zelf een panasonic waar het
ook mee gelukt is)
Google is in deze je vriend, zo ben ik er voor mijn tv ook achter gekomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel goed lezen allemaal!
Ts bedoelt dat als hij z'n samsung tv aanzet de bedoeling is
dat de tv automatisch op hdmi staat ipv de analoge tv tuner
van de tv.
Dit kan je bij de meeste tv's instellen in het hotelmenu, hoe dat
bij deze tv gaat weet ik niet (heb zelf een panasonic waar het
ook mee gelukt is)
Google is in deze je vriend, zo ben ik er voor mijn tv ook achter gekomen.

Ik lees toch nergens iets over analoog hoor.
 
Google even het typenummer van je tv i.c.m. hotelmenu. Zo heb ik het gevonden voor mijn panasonic tv.
 
de meeste tv's moet je de hdmi handmatig er op zetten,dat doen ze het,het is niet zo als met analoog.
 
de meeste tv's moet je de hdmi handmatig er op zetten,dat doen ze het,het is niet zo als met analoog.

Bij de meeste moderne TV's kun je juist wel de ingang automatisch zetten, kijk maar eens goed in het menu.

Kan het echt niet, dan is een Logitech Harmony universele afstandbediening misschien iets voor je, deze kun je met één druk op de knop alles automatisch in laten stellen, dus de juiste apparatuur allemaal aan en op de juiste ingangen :idea:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan