• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Regelmatig haperingen in (wifi) verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jansen!

Forum Gebruiker
Berichten
162
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds de overstap van xs4all naar Ziggo zijn er regelmatig kortdurende haperingen in het wifi-signaal.
Vanwege de ongunstige plaats van het modem in de meterkast gebruik ik twee TP-Link powerline adapters en sinds kort een Ziggo access point. Dat werkte altijd prima bij het 8 mb/s adsl abonnement van xs4all. Altijd op vrijwel dezelfde gemiddelde snelheid als bedraad.
Nu dus niet meer.
Overschakelen naar een andere adapter werkt natuuurlijk wel, maar het is onhandig.
Bedraad werkt het prima, met als kanttekening dat de ziggo speedtest vloeiend gaat, maar via speedtest.net de meting een paar keer als het ware bevriest. Ook nieuw sinds de overgang naar Ziggo.
Ik meen op dit forum te hebben gelezen dat er meer abonnees deze haperingen ervaren.
Is er inmiddels een oplossing voor?

Toevoeging: ook tijdens het versturen van dit bericht bleek de verbinding weer weg. :x
Gelukkig had ik de tekst gekopieerd..
.
 
Sinds de overstap van xs4all naar ziggo zijn er regelmatig kortdurende haperingen in het wifi-signaal.
Vanwege de ongunstige plaats van het modem in de meterkast gebruik ik twee TP-Link powerline adapters en sinds kort een Ziggo access point. Dat werkte altijd prima bij het 8 mb/s adsl abonnement van xs4all. Altijd op vrijwel dezelfde gemiddelde snelheid als bedraad.
Nu dus niet meer.
Overschakelen naar een andere adapter werkt natuuurlijk wel, maar het is onhandig.
Bedraad werkt het prima, met als kanttekening dat de ziggo speedtest vloeiend gaat, maar via speedtest.net de meting een paar keer als het ware bevriest. Ook nieuw sinds de overgang naar Ziggo.
Ik meen op dit forum te hebben gelezen dat er meer abonnees deze haperingen ervaren.
Is er inmiddels een oplossing voor?

Toevoeging: ook tijdens het versturen van dit bericht bleek de verbinding weer weg. :x
Gelukkig had ik de tekst gekopieerd..
.

Ik zou beginnen om eens je kanaal te verandeden van je wifi.

Met een Smartphone/Tablet kun je met een eenvoudige app bekijken hoe druk het is in je omgeving en zo het meest rustig kanaal te kiezen.

Wifi analyser

Dit soort tools zijn ook beschikbaar voor IOS.

Voor Windows kun je bv WifiInfoView gebruiken

Mogelijk dat je hetzelfde Wifi kanaal gebruikt als je buren en last hebt van storingen. Ook kan het bv een apparaat zijn wat je zelf gebruikt en wat een eigen Wifi netwerk uitzend, bv een Smart TV of Chromecast.

Begin om dit soort hardware tijdelijk uit te schakelen of indien mogelijk het wifi deel.

Ziggo modems zijn niet altijd even betrouwbaar en je zou kunnen overwegen om zelf een router aan te schaffen en het Ziggo modem laat je dan in Brigde mode zetten door de klantenservice. Op sommige modellen kun je dit zelf instellen.

Groot voordeel van een eigen router is de losse antennes waardoor je het Wifi signaal meer kunt richten en het bereik is vaak ook beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan