• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Word het nog steeds verwacht op Q1?

Ik heb net en HDTV gekocht maar geen digitale ontvanger, het liefst meteen en HD PVR.

De Humax lijkt veel beter dan de CISCO op papier, maar is het het wachten waard?
Toevallig vandaag antwoord van de Copaco NL gehad:

Op dit moment is nog niets bekend, over wat de verkoopprijs voor de consument gaat worden.
De verwachting is om dit product eind februari op de markt te kunnen aanbieden.
 
Wat kunnen we verwachten van de externe USB aansluiting. Is het mogelijk om hier een HDD aan te hangen en deze dan te kunnen gebruiken voor extensie van je interne HDD maar dan als externe opslag?

deels, voorzover de file grootte kleiner is dan het maximum dat FAT32 ondersteund.
...
zowel de USB als de eth if wordt ondersteund. De ethernet aansluiting kan gebruikt worden voor ftp van niet ge-encrypte files.
Heb de gehele draad nog eens doorgelezen.

Dus: via de ethernet interface op de HUMAX kan ik deze aan mijn LAN koppelen en met de ftp-server in de HUMAX firmware files (opnames) in SD-kwaliteit (niet encrypted) naar mijn *NIX(ext3) of WIN(NTFS) boxen downloaden. Dit zou ook voor files groter dan 4GB-1bit moeten werken mits mijn download client(s) deze file sizes ook ondersteunt. Correct?

En: Aan de USB port kan ik een extern opslagmedium (HDD, pendrive, ...) aansluiten om de opslag capaciteit van de interne HDD van 320GB te vergroten. Dit opslagmedium kan ik naar believen formateren zoals FAT16/32, NTFS, ext2/3, ... Files groter dan 4GB-1bit kunnen natuurlijk alleen op een geschikt format weggeschreven worden bv. NTFS, ext3 ...
Waar is dan het probleem? Of kunnen er alleen media met FAT32 aangesloten worden? Dat zou dan inderdaad waardeloos zijn!

Moeten/Kunnen de files van de USB drive ook weer terug geplaatst worden naar de interne HDD om ze weer te kunnen geven? Of kunnen de files ook direkt van de externe drive afgespeelt worden?

Kunnen versleutelde files (HD) ook naar een USB drive verplaatst worden en later weer op de interne HDD terug geplaatst worden? Hoelang blijft dan de sleutel geldig om deze opnames weer op dezelde of eventueel andere Ziggo PVR te kunnen decrypten en bekijken? Voor copy protectie zou het niets uitmaken waar de files liggen, zolang ze maar versleuteld zijn.
 
Kunnen versleutelde files (HD) ook naar een USB drive verplaatst worden en later weer op de interne HDD terug geplaatst worden?

Waarom zouden we ervan uit moeten gaan dat opnames in HD altijd versleuteld moeten zijn?
 
De nieuwe HUMAX Twin HD PVR kan digitale SD- en HD-uitzendingen ontvangen en deze digitaal en zonder kwaliteitsverlies opnemen.

De nog steeds beschikbare, maar kwalitatief minderwaardige analoge weergave- en opnamemogelijkheden via b.v. SCART zijn voor een HD PVR eerder misleidend dan interessant. Daarom laat ik de nog steeds aanwezige analoge mogelijkheden van deze HD PVR buiten beschouwing.

Uit eerdere bijdragen en antwoorden in dit forum concludeer ik vooralsnog volgende Ziggo-policy met betrekking tot digitale opslag van hun uitzendingen:

  • Alle digitale SD-uitzendingen van Ziggo worden altijd op de HDD onversleuteld in de originele digitale SD-kwaliteit opgeslagen, kunnen naar een ander medium (harde schijf) via ftp/ethernet en/of USB overgebracht en zodoende zonder kwaliteitsverlies b.v. op DVD gearchiveerd worden.
  • Is deze bevinding voor de nieuwe HUMAX Twin HD PVR correct?
  • Alle digitale HD-uitzendingen (720p, 1080i) van Ziggo worden altijd op de HDD versleuteld in de originele digitale HD-kwaliteit opgeslagen en kunnen daarom ook alleen van deze HDD weergegeven worden.
  • Is deze bevinding voor de nieuwe HUMAX Twin HD PVR ook correct?
  • Zal er een maximale bewaarduur voor de versleutelde digitale HD-uitzendingen op de HDD van de nieuwe HUMAX Twin HD PVR zijn?
Omdat ik dit herhaaldelijk in deze draad al in verschillende bewoordingen heb gevraagd. Zolang ik nog van de Ziggo medewerkers hier of de beta-testers geen positief antwoord heb, ga ik ervan uit dat alle HD content versleutelt opgenomen wordt.
Indien dit anders is hoor ik het graag! Of kan met de Cisco wel HD onversleuteld opgenomen worden? Ik dacht van niet.

Edit: Je denkt toch ook niet dat er een werkende Component aansluiting zal zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat ik dit herhaaldelijk in deze draad al in verschillende bewoordingen heb gevraagd. Zolang ik nog van de Ziggo medewerkers hier of de beta-testers geen positief antwoord heb, ga ik ervan uit dat alle HD content versleutelt opgenomen wordt.
Indien dit anders is hoor ik het graag!
Inderdaad, we weten over de (on) mogenlijkheden van de nieuwe Humax nog vrijwel niets.
Zo veel vragen en nog zo weinig antwoorden.

Maar dan nog, als iedereen maar klakkeloos gaat accepteren dat alle HD content beveiligd moet worden opgenomen zitten straks natuurlijk nog steeds te rommelen met SCART opnames als we eens iets willen bewaren terwijl de rest van onze apparatuur allemaal mooi HD is.
Op die manier is het gewoon bescherming van de techniek inplaats van de content.

Of kan met de Cisco wel HD onversleuteld opgenomen worden? Ik dacht van niet.

Dat de Cisco alles met encryptie opneemt hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de nieuwe Humax PVR dat ook zal doen?
Hetzelfde zie je ook bij de SD PVR's:
Bij de Samung PVR zijn alle opnames in een onbekend/encrypted formaat terwijl de opnames van de Humax/Siemens wel gewoon toegankelijk zijn.
 
Maar dan nog, als iedereen maar klakkeloos gaat accepteren dat alle HD content beveiligd moet worden opgenomen zitten straks natuurlijk nog steeds te rommelen met SCART opnames als we eens iets willen bewaren terwijl de rest van onze apparatuur allemaal mooi HD is.
HD en SCART: :schater:
 
Edit: Je denkt toch ook niet dat er een werkende Component aansluiting zal zijn?

Wat ik begreep van Anoniem is er wel een volledig werkende component aansluiting aanwezig op de nieuwe Humax PVR.
Wel is het zo dat deze uitgang achteraf toch weer uitgeschakeld/gelimiteerd kan worden door Ziggo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan