Ziggo medewerkers niet meer zichtbaar???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja zoals ik ooit al eens heb aangegeven moeten alle Ziggo-medewerkers gewoon bekend zijn op dit forum.

Verder de volgende opmerkingen:

1) Geef de webcare/ziggomedewerkers een eigen forumonderdeel waar fouten, problemen etc gepost kunnen worden.

2) Ziggo-medewerkers in de moderatie vind ik persoonlijk ook net een stap te ver gaan. Hoe goed de medewerkers van dit forum hem ook kennen (en misschien dan zelfs wel TE goed), de onafhankelijkheid komt dan wel in het geding. Je moet als Ziggo-klant gewoon kritisch kunnen zijn zonder dat je de mond gesnoerd wordt omdat ziggo meeleest.

3) Ziggomedewerkers als Raymond en noem ze maar op moeten gewoon aanblijven (tenzij ze geen tijd hebben). het is echt belachelijk dat dergelijke goedwillende mensen door een handjevol mensen weggestuurd worden, waarvan de grote massa de dupe wordt. Ik zal niet de overtreffende trap gebruiken (voor je het weet wordt het gezien als opruiing)

4) IP-adressen moeten alleen op verzoek gegeven kunnen worden, daar ben ik het wel mee eens, zo ook namen etc. Maar helemaal verbieden is onmogelijk aangezien dan hulp onmogelijk wordt.

5) Alle Ziggo-medewerkers zullen zich er echt niet aan branden om opzettelijk leden die ze niet mogen of leden die kritisch zijn slecht te behandelen. Of het uiterste gewoon dingen uithalen als internet 'per ongeluk' afsluiten of lagere snelheden doorprikken. Als dat in de buitenwereld komt dan hebben zij geen baan meer en Ziggo zou zich dermate blameren als bedrijf...

6) Kortom graag de hulptroepen per direct terug (en geef ze een ziggo-status zodat iedereen kan zien dat ze van Ziggo zijn)
 
Tja zoals ik ooit al eens heb aangegeven moeten alle Ziggo-medewerkers gewoon bekend zijn op dit forum.

Verder de volgende opmerkingen:

1) Geef de webcare/ziggomedewerkers een eigen forumonderdeel waar fouten, problemen etc gepost kunnen worden.

2) Ziggo-medewerkers in de moderatie vind ik persoonlijk ook net een stap te ver gaan. Hoe goed de medewerkers van dit forum hem ook kennen (en misschien dan zelfs wel TE goed), de onafhankelijkheid komt dan wel in het geding. Je moet als Ziggo-klant gewoon kritisch kunnen zijn zonder dat je de mond gesnoerd wordt omdat ziggo meeleest.

3) Ziggomedewerkers als Raymond en noem ze maar op moeten gewoon aanblijven (tenzij ze geen tijd hebben). het is echt belachelijk dat dergelijke goedwillende mensen door een handjevol mensen weggestuurd worden, waarvan de grote massa de dupe wordt. Ik zal niet de overtreffende trap gebruiken (voor je het weet wordt het gezien als opruiing)

4) IP-adressen moeten alleen op verzoek gegeven kunnen worden, daar ben ik het wel mee eens, zo ook namen etc. Maar helemaal verbieden is onmogelijk aangezien dan hulp onmogelijk wordt.

5) Alle Ziggo-medewerkers zullen zich er echt niet aan branden om opzettelijk leden die ze niet mogen of leden die kritisch zijn slecht te behandelen. Of het uiterste gewoon dingen uithalen als internet 'per ongeluk' afsluiten of lagere snelheden doorprikken. Als dat in de buitenwereld komt dan hebben zij geen baan meer en Ziggo zou zich dermate blameren als bedrijf...

6) Kortom graag de hulptroepen per direct terug (en geef ze een ziggo-status zodat iedereen kan zien dat ze van Ziggo zijn)

Dit is exact mijn mening. Voor de goede orde niemand is weggestuurd, uw punt 4 waren voor Raymond reden om af te zien van verdere bijdrage. Dat is zeer spijtig en als er iets gemaakt kan worden waarmee Raymond het gemak behoudt en punt 4 gehandhaafd blijft dan is dat in mijn ogen een prima oplossing.
 
ip adressen privacy? man das zo "90's.
daar zijn al zoveel oplossingen voor. jammer dat er goede mensen stoppen. maar weer uitkijken naar nieuwe kansen.

succes.
 
en geef ze een ziggo-status zodat iedereen kan zien dat ze van Ziggo zijn

Dit laatste is al uitgebreid besproken in het forum, maar nogmaals dan voor diegenen die dit niet terug kunnen vinden:
  • Ziggo medewerkers die een 'officiele status' hebben, hebben al lang de 'ziggo-official, ziggo-helpdesk of andere ziggo-status'.
  • Ziggo medewerkers die zelf niet willen dat ze een officiele ziggo-status krijgen kunnen wij niet dwingen om dit wel te doen, dat is hun persoonlijke keuze.
  • Blijkbaar willen jullie wel gebruik maken van deze personen zonder officiele ziggo-status, maar wij kunnen ze niet dwingen om dit formeel te regelen.
  • Deze "zonder ziggo-status" medewerkers doen vaak goed werk en wij zullen hen niet bannen van het forum omdat ze andere mensen helpen. Wat dat betreft zien wij ze niet anders als gewone forumleden die elkaar ook onderling helpen.
 
ip adressen privacy? man das zo "90's.
daar zijn al zoveel oplossingen voor.

Ik heb me persoonlijk ook nogal gestoord aan de stelling dat ip-adressen privacy-gevoelige gegevens zijn. Er wordt dat even snel geroepen dat hier 'jurisprudentie' over is.

Dat lijkt misschien zo, omdat er vrij recent een uitspraak is geweest van de rechtbank in een zaak tussen een aantal weblogs die onderling ruzie hadden. Er was één weblog die een soort 'val' opgezet had voor in zijn ogen vervuilers van forums. De ip-adressen daarvan werder geregistreerd en konden later dan weer als een soort spam-filter gebruikt worden.
Dat is door de rechtbank verboden.

Ik ken de uitspraak niet precies, dus of het echt zo strikt is weet ik niet, maar als we dit door zouden trekken dat moet het hele internet eigenlijk stoppen met bestaan. Ten eerste zouden alle oplossingen van spam-filtering nu dus illegaal zijn, want elk spamfilter werkt met blacklists van ip-adressen waarvan bekend is dat er spam vandaan gestuurd wordt.

Maar het wordt nog erger, want als ip-adressen gelijk zijn aan gegevens zoals bedoeld in de wet over privacy, dan moet elke website, elke router, firewall, server enzovoorts op het internet stoppen. Doodeenvoudig omdat er geen enkele voldoet aan de strenge eisen die gesteld zijn aan het bewaren van privacy gevoelige informatie. Elke webserver heeft logfiles, zo ook andere internet componenten. De beveiliging van logfiles voldoet zeker niet aan de eisen die bijvoorbeeld gesteld worden aan de bescherming persoonsgevens. Daarom kan deze rechtelijke uitspraak nooit zo bedoeld zijn. Anders moet internet gewoon 'dicht'.
 
Ik heb me persoonlijk ook nogal gestoord aan de stelling dat ip-adressen privacy-gevoelige gegevens zijn. Er wordt dat even snel geroepen dat hier 'jurisprudentie' over is.

Dat lijkt misschien zo, omdat er vrij recent een uitspraak is geweest van de rechtbank in een zaak tussen een aantal weblogs die onderling ruzie hadden. Er was één weblog die een soort 'val' opgezet had voor in zijn ogen vervuilers van forums. De ip-adressen daarvan werder geregistreerd en konden later dan weer als een soort spam-filter gebruikt worden.
Dat is door de rechtbank verboden.

Ik ken de uitspraak niet precies, dus of het echt zo strikt is weet ik niet, maar als we dit door zouden trekken dat moet het hele internet eigenlijk stoppen met bestaan. Ten eerste zouden alle oplossingen van spam-filtering nu dus illegaal zijn, want elk spamfilter werkt met blacklists van ip-adressen waarvan bekend is dat er spam vandaan gestuurd wordt.

Maar het wordt nog erger, want als ip-adressen gelijk zijn aan gegevens zoals bedoeld in de wet over privacy, dan moet elke website, elke router, firewall, server enzovoorts op het internet stoppen. Doodeenvoudig omdat er geen enkele voldoet aan de strenge eisen die gesteld zijn aan het bewaren van privacy gevoelige informatie. Elke webserver heeft logfiles, zo ook andere internet componenten. De beveiliging van logfiles voldoet zeker niet aan de eisen die bijvoorbeeld gesteld worden aan de bescherming persoonsgevens. Daarom kan deze rechtelijke uitspraak nooit zo bedoeld zijn. Anders moet internet gewoon 'dicht'.
Ik heb mij erg verbaasd over de uitspraak van het CBP over die weblogs, daar het puur om de ip-adressen ging. Ip-adressen kun je niet direct herleiden naar persoonsgegevens, dat is een fabeltje. De enigen die dat kunnen zijn diegene die ze uitgeven (de ISPs) en eventueel alle locaties waar je persoonsgegevens achterlaat. Deze laatste moeten de gok nemen dat je van je "eigen" ip-adres je persoonsgegeven hebt ingevuld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit laatste is al uitgebreid besproken in het forum, maar nogmaals dan voor diegenen die dit niet terug kunnen vinden:
  • Ziggo medewerkers die een 'officiele status' hebben, hebben al lang de 'ziggo-official, ziggo-helpdesk of andere ziggo-status'.
  • Ziggo medewerkers die zelf niet willen dat ze een officiele ziggo-status krijgen kunnen wij niet dwingen om dit wel te doen, dat is hun persoonlijke keuze.
  • Blijkbaar willen jullie wel gebruik maken van deze personen zonder officiele ziggo-status, maar wij kunnen ze niet dwingen om dit formeel te regelen.
  • Deze "zonder ziggo-status" medewerkers doen vaak goed werk en wij zullen hen niet bannen van het forum omdat ze andere mensen helpen. Wat dat betreft zien wij ze niet anders als gewone forumleden die elkaar ook onderling helpen.

Ik zou niet weten waarom de medewerkers zonder status niet gewoon als Ziggo-medewerker aangeduid kan worden. Wat is hiervoor de beweegreden dat men dit NIET wil??? Ik noem dat van twee walletjes eten. Ik vind persoonlijk dat hoe dan ook aan de forumstatus of een uniforme naam-afspraak (zie UPC) bekend moet zijn dat hij/zij van Ziggo is.

Dubbele petten lijkt me totaal verkeerd, dit forum is bedoeld voor klanten van Ziggo. Ik neem als klant aan dat ik discussieer met andere klanten en de belangengroep en niet met Ziggo-medewerkers. Wanneer een Ziggo-medewerker reageert en het beleid van Ziggo predikt dan is het toch maar wat handig dat je als forumlid ook weet dat hij/zij van Ziggo is.

Voor de stamgasten is het wellicht wel duidelijk wie van ziggo is en wie niet, maar voor nieuwkomers is dit niet te doen!
 
Dubbele petten lijkt me totaal verkeerd, dit forum is bedoeld voor klanten van Ziggo. Ik neem als klant aan dat ik discussieer met andere klanten en de belangengroep en niet met Ziggo-medewerkers.

Veel Ziggo medewerkers zijn ook Ziggo-klanten en kunnen in hun vrije tijd best meediscussieren, zelfs goede tips geven of mensen belangenloos helpen.


Maar dit is weer een nieuw standpunt en voorstel, die had ik nog niet gehoord.

Voorstel van Ziggofan is dus: Alle medewerkers van Ziggo mogen vanaf vandaag niet meer toegelaten worden tot dit forum tenzij ze toegeven dat ze bij Ziggo werken. Wie dit niet toegeeft wordt gebanned. Als jullie dat willen geen probleem, kan geregeld worden.....

Wie volgt met goede voorstellen ??
 
Bezinning

Ja inderdaad jammer, maar zullen ze door ziggo zelf niet op het matje geroepen zijn? geen idee hoor....maar wel apart dat ze ineens allemaal stoppen..... ziggo-user bijvoorbeeld heeft mij goed geholpen met mijn vastgelopen order.........

Ziggo heeft geen van deze personen terug gefloten. Het is gewoon een samenloop.

Waar we op dit forum wel voor moeten gaan waken is dat het een helpdesk van Ziggo wordt. Want dan zeg ik Ziggo richt er zelf maar 1 in.

Onze intentie is om te kunnen discussieren over ontwikkelingen en ervaringen mbt Ziggo produkten en diensten en een plek waar klanten elkaar kunnen vinden en helpen.

De MGV stelt zich o.m. tot doel om te bemiddelen bij problemen waarbij Ziggo en de klanten er samen niet meer uitkomen. Ook daar is het forum voor bedoeld. Daarnaast biedt het forum ruimte voor support op zaken waar Ziggo dat formeel niet doet.

De situatie op dit moment rond een groot aantal klachten, waarvan wij weten dat Ziggo echt zijn uiterste best doet om die op te lossen, maar waar maar geen schot in komt, zien wij als een "noodsituatie". Echter brengt dit een aantal aspecten met zich mee. M.n. gaan veel problemen gepaard met grote woede (en terecht vaak). Deze woede keert zich niet alleen tegen Ziggo, maar ook tegen MGV, Ziggo vrijwilligers en zelfs mede forum leden.

Wat dacht je van een reactie als iemand na veel vallen en opstaan eindelijk geholpen is, in de trant van "Nou het werd wel eindelijk eens tijd ook". Of je helpt iemand terwijl ondertussen alles wat los en vast zit aan je bedrijf voor rotte vis wordt uitgemaakt. Toch niet echt een sfeertje waar je je als helper enthousiast instort. Toch zijn er een stel van dat soort mensen die hun medemens niet willen laten stikken en proberen zaken te bespoedigen of voor elkaar te krijgen.

Dan is het toch ook begrijpelijk, als je al een tijdje in alle opzichten "op je tenen loopt" er niet veel nodig is om het voor gezien te houden ?

Als moderatoren proberen we de sfeer hier nog een beetje "leefbaar" te houden. Maar net zoals forumleden iemand aanspreken, zo krijgen wij ook meteen de kous op de kop. Sterker nog onze onafhankelijkheid staat soms ook meteen ter discussie. Zelfs als we kunnen instaan voor 1 bepaalde medewerker en hem heel gecontroleerd beperkte rechten geven popt die discussie weer op.

Als dan ook nog 1 figuur volkomen offtopic en verder aldaar genegeerd op tweakers.net een bericht hierover plaatst en in 1 adem zegt dat wij toelaten dat onzichtbare Ziggo medewerkers van phishing achtige technieken gebruik maken, teneinde mensen monddood cq buiten het forum te houden. Wat dan weer moet suggereren hoe onbetrouwbaar Ziggo en ook de forumleiding cq de MGV is. En dat terwijl velen zich verre hielden van de ontstane discussie.

Dan is dit de achtergrond waartegen mensen keuzes maken. Dat kan dan overtrokken lijken. Ook wij vinden het verre van leuk dat helpers afhaken, maar begrijpen doen we het, zeker met wat wij zelf meemaken, maar al te goed.
 
Veel Ziggo medewerkers zijn ook Ziggo-klanten en kunnen in hun vrije tijd best meediscussieren, zelfs goede tips geven of mensen belangenloos helpen.


Maar dit is weer een nieuw standpunt en voorstel, die had ik nog niet gehoord.

Voorstel van Ziggofan is dus: Alle medewerkers van Ziggo mogen vanaf vandaag niet meer toegelaten worden tot dit forum tenzij ze toegeven dat ze bij Ziggo werken. Wie dit niet toegeeft wordt gebanned. Als jullie dat willen geen probleem, kan geregeld worden.....

Wie volgt met goede voorstellen ??

Cees, dat is de zwart/witte versie. Ik vind persoonlijk wel dat de Ziggo-medewerkers die zich openlijk inzetten een andere status moeten hebben. Dat er mogelijk ook anders Ziggo-medewerkers zijn die meediscussieren maar verder niet in het openbaar treden heb ik verder geen problemen mee, maar dan dus ook niet met een dubbele pet op gaan zitten en vervolgens hulp bieden of Ziggo-standpunten keihard verwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan