Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Dit is een 6 GB/sec drive, en er kan geen jumper gezet worden om hem op 3 Gb/sec. vast te zetten. Dat moet nu softwarematig gebeuren, en het is bekend dat de Humax dat niet altijd helemaal goed lukt. Vandaar ook dat aangeraden wordt om een jumper te plaatsen, maar dat lukt bij jou niet.

Het heeft er dus alle schijn van dat deze drive minder geschikt is voor jouw Humax.

Ik raad altijd aan om Western Digital AV schijven te plaatsen, die zijn bedoeld voor dit werk en kunnen met een jumper op 3 Gb/sec. vastgezet worden.
 
Harddisk keuze

Beste grunnsat,

Bedankt voor de reactie. Jammer dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Op dit moment valt mijn keuze op de WD AV-GP WD10EURX.
Om niet voor de tweede keer in de fout te gaan hoor ik graag of dit een goede keuze is en welke problemen ik zou kunnen verwachten.

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Ja, deze drive is prima.

Echter vergeet niet een jumper te plaatsen over pin 5 en 6 om de snelheid op 3Gb/sec te zetten.

Daarnaast is dit een Advanced Format schijf, met 4kB sectoren. Die kun je dus beter met de PC partitioneren en formatteren. Als je het door de Humax laat doen, dan geeft dat disk alignement problemen. De schijf doet het wel, maar hij moet veel harder werken.
 
Ik lees net de overige berichten, mooi dat het gelukt is.
Inderdaad de handleiding is voor de 5050c, de 5200c heeft maar 3 partities.
Ik heb zelf ook beide nog ijverig in gebruik, de 5050c voor mijn vrouw en de 5200c voor mij. Ik nam de 5200c erbij voor de mogelijkheid van interactieve tv van Ziggo. De 5200c geeft overigens wel de juiste waarden in GB weer.
De 5050c niet, maar na vele opnames zie je bijvoorbeeld dat de HD nog maar 5% in gebruik is, dat geeft al duidelijk aan dat je meer GB hebt dan de 5050c aangeeft.
Success ermee en bij vragen weet je dit gebruikerforum te vinden.
Hoi,

Zoals je weet heb ik eerder met succes een grotere hd in mijn 5050c geplaatst.

Ik heb echter sinds kort ook een 5400c in huis en vraag mij af of ik de grotere hd uit de 5050c wellicht kan (ver)plaatsen in de 5400c ?

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Valt wel mee.

Je moet die schijf met Gparted bekijken, het aantal partities bepalen, en de volgorde van de partities. De grootste partitie is de video opslag natuurlijk.

Bij de 5200 is de volgorde van de partities een beetje vreemd, niet 1, 2, 3, maar 1, 3, 2 als ik mij niet vergis. Dat kan bij de 5400 ook zo zijn.

Het is allemaal wel te doen als je een beetje begrijpt hoe alles in elkaar steekt.
 
Valt wel mee.

Je moet die schijf met Gparted bekijken, het aantal partities bepalen, en de volgorde van de partities. De grootste partitie is de video opslag natuurlijk.

Bij de 5200 is de volgorde van de partities een beetje vreemd, niet 1, 2, 3, maar 1, 3, 2 als ik mij niet vergis. Dat kan bij de 5400 ook zo zijn.

Het is allemaal wel te doen als je een beetje begrijpt hoe alles in elkaar steekt.

Ok dank je, ik begrijp het. Moet even zien wat ik wil gaan doen. De 5400 heeft een 1TB schijf, dus ruimte zat. Maar ik vind dat ie redelijk geluid maakt...en dat heeft de 1.5TB schijf in de 5050c niet. De oude/originele schijf van de 5050c was ook redelijk luidruchtig.
 
Gisteren een 1 TB schijf geplaatst in mijn 5050.

Werkt nog steeds naar behoren, meer ruimte was voor 54 euro een nobrainer.

Installeren was een makkie.

Seagate Pipeline HD ST1000VM002
 
Na problemen te ondervinden met de originele schijf (elke keer moeten formatteren, 0GB beschikbaar, opnames die niet gedaan worden, pauze werkt niet meer en stotterend beeld) ben ik gaan zoeken en kwam ik op deze thread.

Ik heb uiteindelijk een WD10EURX gekocht, als eerste een jumper op pin 5+6 gedaan, met GParted de partitities ingesteld (super makkelijk) volgens diverse posters aangegeven, de Humax opgengeschroefd (YouTube is briljant hiervoor) en de nieuwe schijf erin gedaan.

Na opstarten geen melding en 955GB vrij en alles werkt weer.

Iedereen die in deze thread info en ervaringen heeft geplaatst super bedankt en door jullie hulp was ik binnen half uur klaar met mijn Humax.

Voor iedereen die nog twijfelt of bang is dat het ingewikkeld is dat is dus niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan