• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2 groene coax kabels in WISI DB16 contactdoos

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

faso

hallo,

kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn huidige contactdoos van het type/merk WISI DB 16 moet vervangen door de Technetix DIO 01 van Ziggo?

Mijn probleem zit em met name in de 2 groene kabels (eentje die 'inkomend' is in de huidige contact doos, en een 'uitgaande'). Welke groene kabel moet ik in de DIO 01 plaatsen? Zou de 'uitgaande' groene kabel wellicht voor de andere bewoners/verdiepingen in het huis (jaren 30 woning in Den Haag waarin wij op de begane grond wonen) zijn??

bij voorbaat dank!
 
Dat is dus een rijgdoos. Die kun je niet door de DIO vervangen, want dan hebben je bovenburen geen TV meer.
 
dank voor uw reactie.

mijn vermoeden is dus juist.

Rest de cruciale vraag: hoe installeer ik nu dan wel mijn modem als ik niet de DIO 01 kan gebruiken?

Iemand hier nog brilliante suggesties voor (behalve: 'wellicht even met Ziggo Klantenservice bellen' :wink:)?

wederom dank
 
Ben jij eigenaar van de aansluiting ? Zo niet, dan kun je ook geen internet / telefonie aanvragen. Zo ja, dan moet je het anders gaan regelen. Dan moet je inderdaad een DIO plaatsen, vervolgens komt daar een UMU01 splitter op waar je het modem op aansluit. Op de TV uitgang kun je dan het beste een FRA-752 versterker aansluiten waarbij je een of meer uitgangen voor jezelf gebruikt en één uitgang voor de bovenburen. Je deelt dan a.h.w. je TV aansluiting met hun. Zij kunnen dan geen internet/telefonie bestellen of hebben, want als de aansluiting van jou is, is hij niet van hun.

Samengevat : Ziggo ondersteunt geen gemeenschappelijk aansluitingen tenzij via een speciaal zakelijk abonnement.
 
Mocht het een (voor jou) nieuw huis zijn, weet je dan zeker dat dit je ziggo aansluiting is ? Bij veel oudere huizen hier zit de oude centraal antenne installatie met rijgdozen nog steeds in de muren, maar is toen kabel tv van (de voorganger van) ziggo kwam is er een nieuwe doos geplaatst. Die oude rijgdozen zijn daar ongebruikt.

Anders zou ik via de klantenservice een monteur regelen.
 
dank allebei.

ik ga ermee aan de slag.

hoop zsm een 'opgelost' te kunnen posten.

hartelijke groet
 
Een rijg doos kan toch vervangen worden door een splitter?

Antwoord via Sony Tablet S d.m.v. TapaTalkHD 1.4.2
 
Een rijg doos kan toch vervangen worden door een splitter?

Het is vreemd dat er een rijgdoos zit, dat is geen normale aansluiting. Zo'n doos heeft meestal een hoge aftakdemping waardoor het niveau op de kabel hoger is. Een kabelmodem zal te weinig uitsturen.
 
Cees, de aftakdemping van deze doos is 4,5 Db. Dus dat valt nogal mee. Maar kan dan ook eerder onderlinge storingen veroorzaken. Vandaar mijn advies.
 
Opgelost

vanochtend heeft een Ziggo monteur het euvel verholpen. Ik was zelf helaas niet thuis tijdens de montage maar ik heb begrepen dat de oplossing relatief simpel was: er moest ergens een 'hoofdschakelaar' omgezet worden.

De bestaande WISI DB16 contact doos kon blijkbaar blijven zitten. De Ziggo signaalverdeler is gewoon op de TV uitgang geplaatst welke nu tevens een internet signaal geeft (of iets dergelijks...).

hoe dan ook: het werkt. Het spijt me dat ik geen gedetaileerde/technische beschrijving van de oplossing kan geven.

hartelijke groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan