• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnemen. Tijd standaard verlengen.

  • Onderwerp starter Jef Thijssen
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan ik de tijd van opname standaard verlengen.

  1. Extra begintijd/extra eindtijd: Menu / Systeeminstellingen / Media instellingen / Opname opties / extra tijden.
  2. In Schedule: Bij Timer het programma selecteren die verlengt moet worden en daar de eindtijd verlengen. Let op dat de standaard ingestelde extra tijd voor en na hiermee verdwijnt dus die zul je handmatig even moeten aanpassen. In jou geval dus alleen de extra begintijd.
  3. Een lopende opname die gaat uitlopen. Ga op de bewuste zender staan (waar dus op dat moment de opname al loopt) en druk op REC (de opname toets onder de Menu toets). In het scherm komt dan een extra scherm met "Opname tijd". Met de pijltjestoetsen kun je die dan met 10 minuten per keer klik verlengen. Onderaan zie de balk meelopen die de eindtijd aangeeft.
Deze opties staan overigens ook gewoon in de handleiding.
 
D*mn, je bent met te snel af GolfTouch. :mrgreen:

Het staat op painga NL40 hoofdstuk 7: Systeeminstellingen.
Punt 3: Opname Opties.

Typisch gevalletje RTFM... :schater:
 
..ander vraagje

Hallo,

Ik heb even een ander vraagje over het opnemen. Ik ben eigenlijk nog niet zo goed bekend met het apparaat. Maar hoe stel ik in, als ik een programma wil opnemen, dat hij bijv. 5 min. eerder begint met opnemen en dat hij 5 min. later stopt??

Ik hoor het graag...alvast bedankt! :thankyou:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik heb even een ander vraagje over het opnemen. Ik ben eigenlijk nog niet zo goed bekend met het apparaat. Maar hoe stel ik in, als ik een programma wil opnemen, dat hij bijv. 5 min. eerder begint met opnemen en dat hij 5 min. later stopt??

Ik hoor het graag...alvast bedankt! :thankyou:

Je kunt dit standaard instellen voor alle opname's die je maakt:

Menu -> Systeem instellingen -> Media instellingen -> opname opties, en hier kun je dan de extra begin en eindtijd instellen.
(dit is dan standaard voor alle opnamen die je maakt).


Verder kun je als je dit alleen bij een enkele opname wilt doen dit ook instellen als je een timeropname al hebt ingesteld via "Schedule" (op de afstandsbediening) en dan het programma selecteren en op "ok" drukken en dan kun je ook hier de begin en eindtijd voor die ene opname aanpassen.

Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Roermund:

Let vooral even op punt 2 als je via schedule de tijd aanpast

In Schedule: Bij Timer het programma selecteren die verlengt moet worden en daar de eindtijd verlengen. Let op dat de standaard ingestelde extra tijd voor en na hiermee verdwijnt dus die zul je handmatig even moeten aanpassen. In jou geval dus alleen de extra begintijd.
 
Grazie!

Mannen,

Super bedankt...heel relaxt!

Masjel!! :thankyou:
 
ben niet blond maar ....

Ik heb al een geruime tijd een cisco maar aangezien ik het zat was om steeds de boel te moeten resetten heb ik pas een humax er bij aangeschaft :oyeah:.

Ik las dat je 2 zenders tegelijkertijd kon opnemen en dan een andere zender kijken?!?.

Nou heb ik dus ook in het menu ingesteld dat ik 5 minuten eerder begin op te nemen en 10 minuten langer door ga .

Daar begon het probleem toen ik 3 programma's achter elkaar opnam op 1 zender , en gelijkertijd op een andere zender ook wat wou opnemen....een weigering:?:.


Moest ff denken (deed zeer)maar ik denk dat de weigering komt omdat hij bij 3 programma's op een rij op 1 zender opnemen ,nog steeds de extra 10 minuten doorgaat met het eerste programma , en dan 5 minuten ervoor gestart is met opnemen met het tweede programma op de zelfde zender .
Dan is hij in die periode al bezig met 2 programma's tegelijker tijd opnemen en wil dus niet het andere programma op een andere zender opnemen.................heb ik dit goed ?? , en wat is er aan te doen .:giveup:
 
.................heb ik dit goed ?? , en wat is er aan te doen .:giveup:

Als je van 1 zender (meerdere programma's) opneemt, achter elkaar, en je wilt ook nog een andere zender kunnen opnemen/kijken, is een tip om in schedule de 1e opname handmatig te verlengen tot en met de tijd van de laatste opname. Je krijgt dan uiteraard wel 1 lange opname.
Op die manier tackel je het probleem zoals jij aangeeft.

Een andere manier is om in schedule de timers handmatig aan te passen maar niets te veranderen. De standaard ingestelde voor- en uitlooptijd vervalt dan. Dan stopt de 1e opname op bv 20.30 uur en start de 2e om 20.30 uur. De 2e stopt dan om 21.30 uur en de 2e start dan op 21.30 uur. Dus geen overlapping qua tijd en dus geen 2 timers die dan lopen op 1 zender.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk en leesbaar uitgelegd heb.
Zal dit straks of morgen even zelf ook testen om het evt beter uit te kunnen leggen. Dit ivm het stoppen van de 1e opname om 20.30 en het starten van de 2e ook om 20.30 uur.

Zie ook Bug&Wishlist.
- Slimmere EPG-opnames (bij 2 programma's achter elkaar opnemen). zoals omschreven in bericht #6 en in dit bericht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan