• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Fluctuaties in snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelfde hier vanavond. En ja mijn probleem bestaat al vanaf begin november. Ook bij mij een service aanvraag aangemaakt vandaag ( de zoveelste keer)... heb er alleen geen vertrouwen meer in.... ze hebben al zo vaak een service aanvraag gedaan.. ze laten je gewoon barsten , en zeggen niks van wat het probleem is.
 
Hieronder een pingplotter output van de afgelopen 24 uur. Hier in De Lutte (Ziggo v/h @home) is het, vanaf meerdere abonnees gemeten, dramatisch gesteld met de snelheid. Bij alle abonnees treden de problemen ook gelijktijdig op. Packet Loss is zo hoog (soms tot 50%) dat de verbinding regelmatig wegvalt en bijzonder traag is.

Er zal wel een capaciteitsprobleem in jouw regio zijn als alle snelheden traag zijn voor iedereen in die buurt.

Packetloss hoeft niets te zeggen, want de routers/netwerkcomponenten "waarlangs" je komt gooien ping-aanvragen weg. Dat is bewust ingebouwd in dit soort routers om te voorkomen dat ze lamgelegd kunnen worden door een attack. Als voorbeeld de "asd-tr0409' routers accepteren maar 50 icpm frames per seconde, zijn het er meer worden die weggegooid. Als het drukker is, dus meer mensen online, dus meer mensen die pingen wordt daar dus de packetloss hoger. Maar de "echte" packetloss hoeft dus niet hoger te zijn. Je ziet dat vaak als je een lagere packetloss ziet op hops die verder weg liggen, dat zou dus niet horen te kunnen. Als op bijvoorbeeld hop-3 echt 50% weg raakt, dan zou hop-4 nooit beter dan 50% kunnen scoren. Maar aangezien sommige (eind) servers ook niet op pings reageren is het vaak moeilijk te achterhalen of en waar er packetloss optreedt als je het met pings doet.

De pingplotter tools worden dus minder nuttig om bottlenecks te kunnen vinden omdat veel routers op het internet zichzelf beschermen tegen aanvallen en dus niet reageren op alle ping-requests.
 
Vervolg Packet Loss in De Lutte

Zoals Cees terecht opmerkt, HOEFT Packet Loss (PL) niets te zeggen. Maar als de momenten waarop een hoge PL wordt gemeten, samenvalt met de momenten waarop ook ander verkeer (bijv. http) praktisch onmogelijk is, is het wel een goed middel om aan te tonen dat er iets mis is in het netwerk van Ziggo en op welke momenten. Als deze momenten van hoge PL bij metingen vanaf verschillende aansluitingen dan ook nog eens samenvallen, moeten deze metingen en de grafieken hieruit voor Ziggo het troubleshooten aanzienlijk kunnen vergemakkelijken. Vandaar!
Overigens is het zo dat ik, toen er nog geen problemen in het netwerk voorkwamen, misschien één packet per uur miste...
 
Probleem in De Lutte lijkt opgelost

Van Ziggo heb ik nog niet bevestigd gekregen dat het opgelost is, maar de meetresultaten in De Lutte zien er sinds maandagmiddag 26 januari 15:15 uur heel goed uit; Geen 'lost packets' meer te zien in Pingplotter.

Mijn complimenten voor Ziggo als dit zo blijft!!!
 
donderdag de monteur geweest nieuw modem de atlantic het leek in het begin perfect opgelost maar mijn geluk is van korte duur.

net een test via amsterdam 5Mb op chello is het nog erger

Ik weet het niet meer hoor kijk het nog heel even aan maar dan toch maar weer bellen denk ik

Dit was in mijn gelukkig tijd


en dan nu


is toch niet te begrijpen
 
Jij hebt er pas 4 dagen last van zo te zien aan de (datum) checks van je speedtest.
Sommigen (waaronder ik) hebben er al 2 maanden problemen mee :giveup:



Let us all hope it all will be fixed soon!
:thankyou:

in nederige afwachting :oyeah:
 
Jij hebt er pas 4 dagen last van zo te zien aan de (datum) checks van je speedtest.
Sommigen (waaronder ik) hebben er al 2 maanden problemen mee :giveup:



Let us all hope it all will be fixed soon!
:thankyou:

in nederige afwachting :oyeah:

2 maanden.. ja zo lang is het voor mij nu ook al wel :(
 
Jij hebt er pas 4 dagen last van zo te zien aan de (datum) checks van je speedtest.
Sommigen (waaronder ik) hebben er al 2 maanden problemen mee :giveup:



Let us all hope it all will be fixed soon!
:thankyou:

in nederige afwachting :oyeah:

4dagen!!!!!!!!!!!

al meer dan 2 maanden zul je bedoelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan