• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het grote Z3i topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben van kabel afgestapt en haal 18Mbit down en 800Kbit up met ADSL waar ik 15 euro (actie, normaal 20 euro) per maand voor betaal. Bij Ziggo kost het 48 euro per maand voor 15/1.5. Bij Ziggo heb je voor 20 euro per maand 2mbit down en 500kbit up.

Persoonlijk denk ik echt niet dat Z3i 70 euro per maand waard is. In de praktijk is het dus 24/3 en geen 30/3 en zelfs als het wel echt 30mbit zou zijn, is het nog steeds te duur! Bij UPC betaal je 80 euro p/m voor 120/6 down.
 
ik heb hier niet echt veel keus aangezien adsl maximaal 8Mbit isen de prijs van ziggo valt wel mee aangezien ik alles in een neem wat dan 65 euro per maand is terwijl ik dat nu ook kwijt ben aan alles.
 
He he, ze hebben wat aangeschaft om te gaan verspreiden. The winner is: the ARRIS Touchstone TM702 series of DOCSIS 3.0-certified E-MTAs

Citaat van gisteren:
"
1/5/2009 - Suwanee, GA: ARRIS (Nasdaq: ARRS) today announced that Ziggo, B.V., a major cable MSO in the Netherlands comprised of the former operators @HOME, Casema and Multikabel, has placed a large initial order for the ARRIS Touchstone TM702 series of DOCSIS 3.0-certified E-MTAs. Ziggo will use the in-home devices to market much faster Internet speeds along with carrier-grade Voice over IP service to the top tier of its more than three million residential and business customers. ... lees verder "

Er zitten zelfs batterijen in om de telefoon te garanderen als de stroom uitvalt.
TM702.jpg

Tweakers heeft verder al wat mooie info hierover

Nu nog verschepen en verspreiden!!! :sleep: Iemand intern een idee wanneer ik het in Delft zou mogen ontvangen?:pompom:
 
z3i speedtest







volgens mij is de snelheid wat omhoog gegaan

alleen alkmaar is langzaam

peter

 
klopt ik zit nu op 3100 KB/s

het begin is er :)

update newsgroepen 3,6 MB/s





 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nice.

Het lijkt erop dat mensen uit het oude Multikabel gebied die snelheid halen.

Ik zit in het oude @Home gebied maar merk nog geen verandering.

Bij Speedtest.net geeft hij bij mij trouwens als ISP geen @home maar essent kabelcom bv bv aan.

Zijn er mensen uit het @home gebied die al enig verschil merken?

Mijn newsserver(eweka) schommelt nu weer tussen de 1500 en 2100 kb/s. Erg matig dus. En dan heb ik verschillende newsreaders gebruikt.
 
Bij euro-docsis 2.0 kan een modem slechts één channel gebruiken dus één voor downstream en één voor upstream hierdoor is een maximum snelheid van circa 50 Mbit down en 27 Mbit up te halen. Het grote voordeel van eurodocsis 3.0 is dat die gebruikt maakt van meerdere channels hierdoor kan de snelheid behoorlijk oplopen. Op dit moment is het maximum aantal channels wat modems kunnen gebruiken 8. Wat de theoretische maximum snelheid naar 8 x 50 Mbit down wat neer komt op 400Mbit en 8 x 27 Mbit up wat neer komt op 216 Mbit up. Maar ja dat is het theoretische verhaal in de praktijk zul je die snelheden niet halen. een channel is 8 MHz breed met het verdwijnen van analoge zenders komt dus de mogelijkheid om meer als 8 channels te gebruiken waardoor de snelheid nog meer omhoog zou kunnen worden gebracht.

Van dit soort reacties hou ik wel, da's duidelijke taal en je weet zo te zien waar je het over hebt.
We zullen inderdaad voorlopig niet eens aan die snelheid kunnen tippen. Maar het moet nu maar eerst eens stabiel worden, want het is huilen met de pet op. Dat ik de volledige 20 Mb/sec niet haal...daar lig ik niet zo wakker van maar het fluctueren van deze snelheden is dramatischer. Ik hoop dat men hier straks uit is en het gaat herstellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan