• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Film 1 Action

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom 5.1 of 2.0 alleen uitzenden op het HD kanaal.
Ik heb al vaker deze vraag weggelegd bij Film 1 maar krijg steeds te horen dat het niets met techniek te maken heeft maar met de uitzendrechten.

Zoals je aangeeft zenden RTL en nog een aantal andere zenders continu in DD uit. Normaal (dus geen film maar b.v. een talkshow of reclame) in 2.0.
En een film in 5.1. Helaas is het RTL en geen Film 1.

Hoop dat hier ooit verandering in komt. Had de mooiste verwachtingen met het Action kanaal omdat in de gids stond "in de beste beeld- en geluidskwaliteit".
Helaas maken ze dat dus niet waar.
 
Jammergenoeg zenden ze ook niet PCM uit hoor. De DVB-C standaard zit dat niet in. Het is namelijk MPEG Layer 2 Audio op 224kbps... (dus lagere kwaliteit dan MP3...). Je digitale decoder maakt van die MPEG audio LPCM, omdat er maar weinig receivers bestaan die MPEG Audio kunnen decoden.

DD2.0 zou al een verbetering zijn als ze dat standaard uitzenden, want ik merk al veel meer dynamiek in het geluid met DD2.0 dan met LPCM audio, onder andere omdat de audio processing dan door mijn Yamaha Receiver gedaan wordt tegenover de decoder van dat kleine kastje.

Snap niet dat een zender als film1 dat niet heeft. Terwijl op de duitse tv zenders als RTL en WDR zelfs films in 5.1 uitgezonden worden en zelfs een DD2.0 Engelse audio mee uitgezonden wordt...

Tot nu toe heb ik 1 film op Film1HD met 5.1 audio: https://www.film1.nl/films/23489-Wedding-Daze.html
Wel leuk natuurlijk, maar das nou net een film dat het minder nuttig is...
Edit:
De film die nu uitzend op Film1HD is ook met 5.1: https://www.film1.nl/films/23122-Ensemble-cest-tout.html
Zullen ze nu eindelijk films in 5.1 gaan uitzenden :pompom::pompom:
Ik hoop wel dat DD 5.1 soon wordt uitgerold op alle kanalen van FILM1 MAAR..... dan ook meteen een sw update voor mijn Humax om lip sync te verhelpen want daar heb ik nog last van op film1HD.

Mijn receiver geeft bij film1HD toch wel DD 2.0 aan en heb heel af en toe een DD5.1 film langs zien komen ( ik kijk erg veel film1HD :) )

Bij film1-1 t/m 1-4 en film1 Action geeft de decoder PCM aan.
( Humax IRHD-5000C via S/PDIF aan SONY STR-DE598S ).
 
Per 1 oktober zullen de volgende wijzigingen plaatsvinden:

- Toevoeging Film1 Action per 1 oktober op LCN 105
- Verschuiven van Film1 HD van 105 naar 106
- Toevoeging Comedy Central Family per 1 oktober (op LCN 123) in het keuzepakket Film & Entertainment en Digitaal Totaal pakket.

Eerder op de dag stond er ook een regeltje rond het verwijderen van 2 Sport 1 Extra kanalen per 11 december. Dit is nu verwijderd. Gaat dit niet door? Mocht dit nog niet bekend worden? Is het verwijderen alleen bij Ziggo het geval?
 
Eerder op de dag stond er ook een regeltje rond het verwijderen van 2 Sport 1 Extra kanalen per 11 december. Dit is nu verwijderd. Gaat dit niet door? Mocht dit nog niet bekend worden? Is het verwijderen alleen bij Ziggo het geval?
Het gaat hier om de wijzigingen van 1 oktober ;).
 
Misschien weet Unknown of er binnenkort in DD 5.1 wordt uitgezonden op de Film 1 kanalen danwel Film 1 Action.
 
Ik hoop wel dat DD 5.1 soon wordt uitgerold op alle kanalen van FILM1 MAAR..... dan ook meteen een sw update voor mijn Humax om lip sync te verhelpen want daar heb ik nog last van op film1HD.
.

Zou dat een Humax probleem zijn of een aanleverings probleem? Het is echt extreem out-of-sync... niet naar te kijken/luisteren op deze manier. Dus maar gewoon stereo op Film1 HD aangezet

mvg

Herman
 
Zou dat een Humax probleem zijn of een aanleverings probleem? Het is echt extreem out-of-sync... niet naar te kijken/luisteren op deze manier. Dus maar gewoon stereo op Film1 HD aangezet

mvg

Herman

Ik heb hier geen last van (helaas geen HD ontvanger meer) maar kunnen jullie op je receiver niet de sync instellen? Ik weet niet hoeveel het scheelt maar ik kan die regelen om zo het geluid met het beeld gelijk te laten lopen.
 
Ik heb hier geen last van (helaas geen HD ontvanger meer) maar kunnen jullie op je receiver niet de sync instellen? Ik weet niet hoeveel het scheelt maar ik kan die regelen om zo het geluid met het beeld gelijk te laten lopen.

Hoe kan je er geen "last van hebben" als je geen HD ontvanger hebt? Of bedoel je dat t lipsync-probleem op de Samsung HD ontvanger niet voorkwam? Je kan regelen wat je wil bij de Humax 5000 maar tis wel een dikke seconde dat t geluid naast t beeld loopt...dat is ook softwarematig niet meer te corrigeren :?
 
Hoe kan je er geen "last van hebben" als je geen HD ontvanger hebt? Of bedoel je dat t lipsync-probleem op de Samsung HD ontvanger niet voorkwam? Je kan regelen wat je wil bij de Humax 5000 maar tis wel een dikke seconde dat t geluid naast t beeld loopt...dat is ook softwarematig niet meer te corrigeren :?

Sorry, ik had dat probleem destijds op mijn Samsung HD ontvanger niet. Misschien oudere softwareversie?

Dit probleem ondervond ik wel via mijn HTPC Mediacenter. Dit kon ik aanpassen via mijn Sony DG910 receiver. Probleem zit in de geluidskaart.
 
pas een keer tot diep in de zaterdagnacht vol genoegen naar JimJam gekeken..dag daarop was t om 20.00 uur weer pleitte... we wachten af :-P

Het is nu de derde dag dat JimJam 24 uur is te ontvangen. Lijkt mij geen foutje meer. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan