• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sport1 HD Wanneer???

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Heisa

Overal in het verspreidingsgebied van Ziggo (behalve bij ex-Casema) is de Sport1 HD zender te zien. (voor abonnees van Sport 1) Wanneer komt deze zender nu eindelijk ook eens beschikbaar voor Casema klanten. Wimbledon in HD hebben we in ieder geval al gemist!! (Eurosport in HD zou al reeds vanaf 25 mei te zien zijn maar helaas, ook nog steeds niet). Nu is HD NL ook al weer weg. Blijft niets meer over zo voor de 3.95 euro die ik nu betaal!!
 
In principe is er natuurlijk nu ruimte omdat HD1 NL eraf is, dus grote kans dat ze die eindelijk eens gaan toevoegen.
 
Ik ben het volledig met jullie eens wacht ook al heel lang op Sport1HD, ruimtegebrek kan nu geen argument meer zijn, dus ziggo laat je zien van je beste kant en kom op met dat signaal.:cool:
 
Volgens mij is het ook geen ruimtegebrek, maar een licentie probleem. Casema heeft destijds geen overeenstemming bereikt om sport 1 HD te mogen doorgeven. Ook al bestaat Casema niet meer en is het samen/ verder gegaan onder de naam Ziggo dan geldt nog steeds dat Ziggo niet gerechtigd is om voor het casema gebied sport 1 HD te mogen doorgeven. Ergens anders in dit forum staat dit al eens uitgelegd als ik mij niet vergis.
 
Volgens mij is het ook geen ruimtegebrek, maar een licentie probleem. Casema heeft destijds geen overeenstemming bereikt om sport 1 HD te mogen doorgeven. Ook al bestaat Casema niet meer en is het samen/ verder gegaan onder de naam Ziggo dan geldt nog steeds dat Ziggo niet gerechtigd is om voor het casema gebied sport 1 HD te mogen doorgeven. Ergens anders in dit forum staat dit al eens uitgelegd als ik mij niet vergis.

Klopt. Sport1 / Film1 vraag (veel) geld aan de kabelaars om ook de HD varianten van beide kanalen door te mogen geven. Casema heeft bij de introductie van deze zenders besloten om alleen Film1 HD af te nemen, terwijl @Home en Multikabel wel beide zenders afnamen. Om nu ook in het Casemagebied Sport1 HD te mogen uitzenden moet gewoon extra betaald worden, en daarover wordt nog onderhandeld.

Ik hoop dat Sport1 HD er ook in het Casemagebied (snel) bijkomt, want er wordt steeds meer goede Sport in HD uitgezonden via dat kanaal. Bovendien is Sport 1 HD de enige Nederlandse zender die zelf Live HD produceert en uitzendt met de FEB basketbalcompetitie. Dat voortrekkerswerk mag wat mij betreft beloond worden!

Overigens staat het signaal van Sport 1 HD wél op de kabel in het Casemagebied, alleen kan je het met een Casema smartcard niet ontvangen. Ruimtegebrek is het dus sowieso niet!
 
Hele terecht discussie hier op dit draadje. Alleen nu blijft het heel stil vanaf de Ziggo members die regelmatig op dit forum reageren. In een brief aan Ziggo heb ik dit ook aan de orde gesteld maar daar wordt gewoon niet op gereageerd. Ik overweeg iig mijn Sport1 abo op te zeggen want dit is echt belachelijk. Ik betaal immers even veel als de voormalige @Home Sport 1 abonnees.
 
Misschien wat off-topic maar gaan ze bij Sport 1 wel weer eredivisie voetbal uitzenden?
 
Misschien wat off-topic maar gaan ze bij Sport 1 wel weer eredivisie voetbal uitzenden?

Nee, helaas niet.
Alleen te zien op het aparte live eredivisiekanaal.
De tarieven van UPC vallen erg mee, € 6,00 p/m voor de eerste 3 maanden, daarna 9,95 p/m. De tarieven van Ziggo zijn nog niet bekend, maar ik hoop dat Ziggo dezelfde tarieven hanteert, dan is het nog wel betaalbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan