• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo reclames

Status
Niet open voor verdere reacties.
vieze oude man :)

Ik zie een oude man een foto maken van - naar mijn idee - een onbekend kind + later in een kinderwagen kijken.

Dat geeft mij een onprettig gevoel.
 
Een hele irritante, dus zeer effectieve, reclamecampagne. Hoe irritanter de reclame des te beter de boodschap en de merknaam beklijven.

Persoonlijk vind ik de Ziggo reclames saai maar zeker niet irritant. Daarom vind ik hem ook slecht: hij blijft gewoon echt niet hangen. Denk dat het gros van de mensen die hem ziet hem niet onthoudt, laat staan onthoudt dat het over Ziggo ging en zeker de boodschap niet meekrijgt.

Maak hem of leuk of hyper irritant. Pas dan is de reclame effectief.

De oude Casema spots waren wat dat betreft veel beter: irritant genoeg om te herinneren.
 
Mannetje Ziggo moet ook aan de bril, als ie naar klanten luistert moet ie niet bij een paard gaan staan. Of het moet Mr. Ed zijn.:lol:
 
reclame

Inderdaad erg irritant maar bovenal erg veel !!!!!!!! en wie ga dat betalen ? Ik vrees met grote vrezen hou de abbonementkosten maar in de gaten. mark my words
 
Inderdaad erg irritant maar bovenal erg veel !!!!!!!! en wie ga dat betalen ? Ik vrees met grote vrezen hou de abbonementkosten maar in de gaten. mark my words

Sorry, maar wordt van dit soort opmerkingen altijd zooo moe.... bij elke actie of campagne altijd weer al die ***** (vul zelf maar in) die gaan zeuren dat we vast wel weer meer gaan betalen.

Wanneer begrijpen mensen nu eens dat marketing noodzakelijk is voor een gezond bedrijf. Uiteraard zitten de kosten van marketing in de prijzen verdisconteerd, maar geen marketing betekend geen nieuwe klanten geen nieuwe investeringen en vaste kosten verdelen over minder klanten.

Kortom: zonder reclame gaan de abokosten pas omhoog. En zit je bovendien binnen no time bij een provider die niet meekan met de concurrentie omdat geen investeringen gedaan kunnen worden. En dan moet je die zelfde mensen horen klagen.

Ik verwacht dus niets anders dan dat Ziggo nu met een groot reclame offensief komt. Ik zou mij persoonlijk pas zorgen maken als ze dat niet zouden doen.

Alleen heb ik wat mijn twijfels bij de effectiviteit van de huidige campagne.
 
Deze spotjes worden ook alleen in het Ziggo-gebied getoond. Bij UPC krijgt men geen Ziggo-reclames maar op het zelfde moment een UPC-reclame!

Dat heb ik gezien ja. Je ziet de ziggo reclame en dan aan het einde hoor je heel kort upc (je ziet het logo van upc dan vrij klein)
 
Ziggo een gezond bedrijf? volgens mij beginnen ze al met een miljardenschuld. Dus hoe kan je dat een gezond bedrijf noemen.
 
Hier heeft vast iemand geen bedrijfseconomie gehad...

Nu stel ik voorop dat ik geen econoom ben maar dat ik het begrip een beetje begrijp..

Wat veel mensen denk is dat een bedrijf altijd winst moet maken om goed te draaien, zo werkt het niet. Je moet soms investeren, dat kost geld. Dat je hierdoor schuld maakt is niet erg, je moet op de langer termijn kijken naar de mogelijkheden.

Stel ik begin een bedrijf maar moet een machine kopen van 1,5 miljoen.. Deze gaat economisch 5 jaar mee heeft 10000 kosten per jaar aan onderhoudt maar levert 500.000 per jaar op.. Het eerstje jaar sluit je dan af met een schuld, maar op het moment dat de machine op is heeft hij wel +- 2 miljoen voor je gemaakt..

Met Ziggo is het ietsjes anders omdat ze geen product maken maar een service leveren.. Zo heb je bijvoorbeeld geen voorraad, net als bij een ziekenhuis.. Je hebt geen harttransplantatie in de voorraadkast liggen..
 
Wat veel mensen denk is dat een bedrijf altijd winst moet maken om goed te draaien, zo werkt het niet. Je moet soms investeren, dat kost geld. Dat je hierdoor schuld maakt is niet erg, je moet op de langer termijn kijken naar de mogelijkheden.

Eh, sorry, dit klinkt mij toch iets te veel als de internethype economics van eind jaren 90.

Natuurlijk heb je deels gelijk op korte termijn... maar op langere termijn moet er toch echt winst gemaakt worden. En private equity zoekt mij toch altijd net iets te veel het randje van de schuldenlast op die nog economisch ooit terug te verdienen is.

We zullen zien. Maar gezond noem ik het niet. Helaas is het wel gebruikelijk in de telcobusiness (zie KPN, Vodafone, UPC, to name a view).

(en ik ben toevallig wel bedrijfseconoom, niet dat dat veel zegt :wink: )
 
Euhm, maar wat je daar neerzet zeg ik toch..

Je moet op langer termijn kijken, maar soms moet je investeren..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan