• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke firmware versie/datum hebben jullie bij Arris modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is gek.
Je bootr versie is recenter dan de mijne (ik heb 1.2.0.7)
MAAR mijn SW versie is weer recenter: 7.0.74
Vreemd....ik snap er niks van.
Ik wil het ook niet snappen geloof ik. Ik heb een zeer stabiele internet aansluiting met goede down en upload (als ik de router even vergeet). Zolang dat het geval is maakt het mij niet uit met welke boottr of SW versie ik draai.
 
Hardware Information
System: ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem
HW_REV: 8
VENDOR: Arris Interactive, L.L.C.
BOOTR: 1.2.0.7
SW_REV: 7.0.74
MODEL: TM702B

Options:
Firmware Build and Revisions
Firmware Name: TS070074_021509_MODEL_7
Firmware Build Time: Feb 15 2009 11:37:35

Dit zijn mijn firmware gegevens. Op zich heb ik een prima download van 48Mbps. Mijn upload is helaas een drama. Ik ben van de 3Mbps terug gevallen naar minder dan 1Mbps. Ziggo HD kon niets meer doen dan een ticket inschieten (zou binnen drie dagen opgelost moeten zijn). Eerst zien, dan geloven ;-)

Hieronder wat gegevens van mijn upload.
Upstream 1 44.50 MHz 45.75 dBmV DOCSIS2.0 (ATDMA) 5120 32QAM
Volgens mij is de power waarde prima en ligt het aan de modulation van 32QAM. Maar hoe dat komt is mij een raadsel. Even wachten op de actie van Ziggo dan maar ...
 
Hardware Information
System: ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem
HW_REV: 7
VENDOR: Arris Interactive, L.L.C.
BOOTR: 1.2.0.7
SW_REV: 7.0.72
MODEL: TM702B
Serial Number: 8CVBNV883817923
Options:
Firmware Build and Revisions
Firmware Name: TS070072_020509_model_7
Firmware Build Time: Feb 5 2009 15:58:45
Dit zijn mijn firmware-gegevens. Opvallend is "HW_REV: 7", terwijl ik hierboven overal "HW_REV: 8" lees. Wat zou dat zijn? Hardware versie o.i.d.?

Maar nogmaals: alles loop verder als een zonnetje, dus ik heb geen klachten! :grin:
 
Dit zijn mijn firmware-gegevens. Opvallend is "HW_REV: 7", terwijl ik hierboven overal "HW_REV: 8" lees. Wat zou dat zijn? Hardware versie o.i.d.?

Dat betekent Hardware Revision, of te wel de versie van het ontwerp van de hardware. Meestal wordt hardware gereviseerd om kosten te besparen (goedkopere/andere onderdelen met dezelfde werking) en soms om extra functionaliteit toe te voegen.
 
Zijn Arris 702 firmwares ergens te downloaden? Of doet het modem dit zelf?

bvd W.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC; 240x320)
 
Zijn Arris 702 firmwares ergens te downloaden? Of doet het modem dit zelf?

bvd W.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC; 240x320)

Het updaten van de modem gaat 'vanzelf'. Ook al zou het mogelijk zijn om dat zelf te doen dan zou ik dat niet zo snel doen.
 
Het updaten van de modem gaat 'vanzelf'. Ook al zou het mogelijk zijn om dat zelf te doen dan zou ik dat niet zo snel doen.

OK, tnx ik ga vandaag eens stoeien met een Arris bij een kennis. De gratis Ziggo monteur had er een potje van gemaakt. Finetunen was zijn advies aan een leek en weg was de "handige" man. Internet/Telefoon dood. Firmware upgrades zijn aan mij wel toevertrouwd. Ik kan bescheiden zeggen dat ik de knowhow heb. :cool:

mGrt Willem
 
OK, tnx ik ga vandaag eens stoeien met een Arris bij een kennis. De gratis Ziggo monteur had er een potje van gemaakt. Finetunen was zijn advies aan een leek en weg was de "handige" man. Internet/Telefoon dood. Firmware upgrades zijn aan mij wel toevertrouwd. Ik kan bescheiden zeggen dat ik de knowhow heb. :cool:

mGrt Willem

Firmware_updaten niet aan toegekomen. Arris 702 modem defect verklaard na 30 minuten remote reset pogingen te hebben uitgevoerd met de helpdesk. Modem wordt woensdag vervangen..

Het vreemde aan dit modem was dat de er wel een Ziggo ipadres werd ontvangen maar het modem werd niet verder geregistreerd in het netwerk. Zodoende kwam er geen internet signaal aan. Tel1 bleef knipperen al leek het modem verder normaal te werken, niet dus.

Op aanraden van de helpdesk blijf ik voor mijn eigen Ziggo abonnement voorlopig nog gewoon Alles in 1 plus houden. 20mbit is snel genoeg.

W.
 
Dat betekent Hardware Revision, of te wel de versie van het ontwerp van de hardware. Meestal wordt hardware gereviseerd om kosten te besparen (goedkopere/andere onderdelen met dezelfde werking) en soms om extra functionaliteit toe te voegen.

En niet te vergeten: om bugs in de hardware te fixen. Hardware bevat vaak bugs, maar gelukkig zijn ook vaak workarounds te maken in de software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan