• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Lagere bitrate voor Nederland 3 HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, kan ik bevestigen voor het @Home gebied.

Gert.

Ned1hd
ned1hd-02.jpg


Ned2hd
ned2hd-02.jpg


ned3hd
ned3hd-02.jpg


bbchd
bbchd-02.jpg
 
Misschien om te testen of de Samsung 360 nu wel synchroon geluid heeft?
Het zou kunnen werken. Ik weet niet of het technisch gezien überhaupt wel iets uit kan halen, maar ik heb de indruk dat het lipsynch probleem minder erg aan het worden is, m.a.w. beeld en geluid lijken dichter bij elkaar te komen.
Puur mijn indruk, zeer subjectief dus, maar ik ben benieuwd naar wat anderen hiervan denken.
 
Ik mag toch niet hopen dat één bepaalde half brakke decoder straks de oorzaak is dat heel Nederland (zelfs in UPC gebied, want als de NPO de boel gaat knijpen heeft UPC daar ook "last" van) naar NL1/2/3-HD in 6 Mbit/s moet kijken? :lol::giveup:
 
Ik mag toch niet hopen dat één bepaalde half brakke decoder straks de oorzaak is dat heel Nederland (zelfs in UPC gebied, want als de NPO de boel gaat knijpen heeft UPC daar ook "last" van) naar NL1/2/3-HD in 6 Mbit/s moet kijken? :lol::giveup:
Het is toch Ziggo die de bitrate bepaald die op hun netwerk gebruikt wordt? Het webteam laat ook weinig meer los op het forum.
(Ik heb een paar UPC HD-pvr's gezien en die werken perfect qua beeld dan. Die zien er alleen brak uit. Zijn ze ook want ik ken mensen die al drie keer een nieuwe hebben ivm resonanties van de ventilator).
 
Ik mag toch niet hopen dat één bepaalde half brakke decoder straks de oorzaak is dat heel Nederland (zelfs in UPC gebied, want als de NPO de boel gaat knijpen heeft UPC daar ook "last" van) naar NL1/2/3-HD in 6 Mbit/s moet kijken?
Laten we hopen van niet, het zou een zeer slechte zaak zijn als er voor één bepaalde ontvanger de bitrate van kanalen bij de bron verlaagd wordt. Problemen moeten worden opgelost op de plek waar ze ontstaan i.p.v. workaround te zoeken. Anders krijgen we van die Canal Digitaal toestanden waar jarenlang geen B-frames gebruikt werden in het MPEG signaal omdat een goedgekeurde Philips ontvanger daar niet mee om kon gaan.

In dit geval zal de boel dus moeten worden opgelost in de Samsung DCB-H360R, maar ik vrees het ergste aangezien een bug in een andere Samsung ontvanger, de DCB-9401R, er ook al jaren voor zorgt dat wij maar een beperkt aantal dagen aan EPG informatie krijgen.
 
Het is toch Ziggo die de bitrate bepaald die op hun netwerk gebruikt wordt? Het webteam laat ook weinig meer los op het forum.
Uiteindelijk zal het Ziggo zijn die de bitrate bepaalt voor het eigen netwerk, maar dat zal dan wel de consequentie hebben dat Ziggo net als CanalDigitaal de boel opnieuw MPEG moet gaan encoderen i.p.v. het één op één door te geven zoals het door de bron verstuurd wordt. Het is dan makkelijker om het NOB/Technicolor onder druk te zetten om de bitrate te verlagen wat dan ook gevolgen heeft voor alle andere digitale TV providers in Nederland die het signaal afnemen zoals bijvoorbeeld UPC.
 
Uiteindelijk zal het Ziggo zijn die de bitrate bepaalt voor het eigen netwerk, maar dat zal dan wel de consequentie hebben dat Ziggo net als CanalDigitaal de boel opnieuw MPEG moet gaan encoderen i.p.v. het één op één door te geven zoals het door de bron verstuurd wordt. Het is dan makkelijker om het NOB/Technicolor onder druk te zetten om de bitrate te verlagen wat dan ook gevolgen heeft voor alle andere digitale TV providers in Nederland die het signaal afnemen zoals bijvoorbeeld UPC.

Dat is dan het voordeel van de geweldige ondersteuning die Ziggo op "haar gecertificeerde" decoders biedt.
 
Dat is dan het voordeel van de geweldige ondersteuning die Ziggo op "haar gecertificeerde" decoders biedt.
Wat nu als ze een 1080i HDTV kanaal met een te hoge bitrate voor de DCB-H360R van buitenlandse origine zouden willen doorgeven en de eigenaar van dat kanaal weigert om de bitrate speciaal voor deze ontvanger te verlagen? Komt het kanaal dan maar niet in het kanalen pakket?
 
Wat nu als ze een 1080i HDTV kanaal met een te hoge bitrate voor de DCB-H360R van buitenlandse origine zouden willen doorgeven en de eigenaar van dat kanaal weigert om de bitrate speciaal voor deze ontvanger te verlagen? Komt het kanaal dan maar niet in het kanalen pakket?

Het was ook ironisch bedoeld.Het zou raar zijn als de bron zich aan moet passen (heeft Eurosport ook niet gedaan toch), want dan zouden de andere kabelboeren er ook last van hebben.Wat me het meeste verbaast is dat de problemen pas bovenkomen als ze het al uitgerold hebben.Dit lipsync verhaal komt toch al te voorschijn voor je goed en wel met je testen begonnen bent?
 
Het was ook ironisch bedoeld.Het zou raar zijn als de bron zich aan moet passen (heeft Eurosport ook niet gedaan toch), want dan zouden de andere kabelboeren er ook last van hebben.
Ik had al een vermoeden dat het ironisch bedoeld was, ik vroeg me alleen hardop af wat de mogelijke consequenties zouden kunnen zijn van de DCB-H360R problematiek. Hoe het destijds ook al weer precies verlopen is met Eurosport HD staat me niet meer goed op het netvlies. Ik weet wel dat er weer problemen waren met de DCB-H360R wat als ik het mij goed herinner heeft geleid tot een firm update voor de DCB-H360R. Ziggo heeft toen ook overleg gehad met Eurosport, maar of Eurosport toen ook veranderingen heeft doorgevoerd aan het signaal weet ik niet.

Wat me het meeste verbaast is dat de problemen pas bovenkomen als ze het al uitgerold hebben.Dit lipsync verhaal komt toch al te voorschijn voor je goed en wel met je testen begonnen bent?
Ach ja, ik vraag me wel meer af wat en hoe er nu eigenlijk getest wordt bij signaal wijzigingen. Het eerste dat mij opviel was de vreemde AC-3 descriptor voor de AC-3 geluidsstream:

Code:
│ │       ├─■ stream
│ │       │ ├─■ stream_type = ITU-T Rec. H.222.0 | ISO/IEC 13818-1 PES packets containing private data
│ │       │ ├─■ elementary_PID = 103
│ │       │ └─■ descriptors:
│ │       │   ├─■ stream_identifier_descriptor
│ │       │   │ └─■ component_tag = 3
│ │       │   ├─■ registration_descriptor
│ │       │   │ └─■ format_identifier = 1094921523
│ │       │   ├─■ ISO_639_language_descriptor
│ │       │   │ └─■ audio languages:
│ │       │   │   └─■ language
│ │       │   │     ├─■ ISO_639_language_code = dut
│ │       │   │     └─■ audio_type = undefined
│ │       │   └─■ AC3_descriptor
│ │       │     ├─■ component_type_flag = true
│ │       │     ├─■ bsid_flag = true
│ │       │     ├─■ mainid_flag = true
│ │       │     ├─■ ascv_flag = true
│ │       │     ├─■ component_type = 1
│ │       │     ├─■ bsid = 1
│ │       │     ├─■ mainid = 2
│ │       │     └─■ ascv = 3
Component type 1 klopt niet en bij de overige velden lijkt gewoon voor de grap 1, 2 en 3 als waarden te zijn ingevuld. Dit is nog steeds niet gecorrigeerd. Andere kanalen met AC-3 geluid zetten gewoon alle flags op false zodat de ontvanger aan de aanduiding van de AC-3 stream zelf moet uitzoeken om wat voor soort AC-3 stream het gaat:

Code:
│ │       ├─■ stream
│ │       │ ├─■ stream_type = ITU-T Rec. H.222.0 | ISO/IEC 13818-1 PES packets containing private data
│ │       │ ├─■ elementary_PID = 3202
│ │       │ └─■ descriptors:
│ │       │   ├─■ ISO_639_language_descriptor
│ │       │   │ └─■ audio languages:
│ │       │   │   └─■ language
│ │       │   │     ├─■ ISO_639_language_code = eng
│ │       │   │     └─■ audio_type = undefined
│ │       │   ├─■ registration_descriptor
│ │       │   │ └─■ format_identifier = 1094921523
│ │       │   └─■ AC3_descriptor
│ │       │     ├─■ component_type_flag = false
│ │       │     ├─■ bsid_flag = false
│ │       │     ├─■ mainid_flag = false
│ │       │     └─■ ascv_flag = false

En ook het niet goed aanduiden van 2.0 AC-3 streams geeft je te denken over de kwaliteit van het testen voordat de boel live gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan