• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo Alles-in-1 Ubee Router, welke WiFi/Router erachter

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

WTFoX74

Ik heb sinds gisteren Ziggo alles-in-1 (kom van XS4All af met een Fritzbox, maar ben vanwege bandbreedte naar Ziggo gegaan, met een meegeleverde Ubee router). So far so good. 60Mbit/sec. Bekabeld allemaal prima. WiFi van Ubee laat te wensen over (maar dat had ik al gelezen).

Wat ik wil doen is Ubee laten routeren, maar WiFi extern oplossen. Ik heb er op een andere verdieping al een Cisco AP1200 aanhangen (prima!). Ik ben aan het kijken naar een apart AP en een 4 ports gigabit switch (die ik nodig heb). Ik kan dit combineren door een router aan te schaffen (dual band WiFi - 4 port gb switch).

Ik heb er en nu een aantal gezien: LinkSys, Netgear, ook overwogen Apple Airport (extreme of basic). Wat is een verstandige keuze?? Liefst wil ik Ubee laten routeren, WiFi uit en dan router erachter voor WiFi en switch. Wat ook kan is Ubee laten bridgen (door ziggo) en dan de router als router gebruiken. Zo ver ik nu kan zien werkt routeren Ubee prima. Wifi is gewoon bagger.

Welke router is ervaring mee en aanbevolen en welke methode?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan