• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xahmol

Forum Gebruiker
Berichten
6.626
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Zie https://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2008/04/ziggo_gaat_ci_ondersteune.shtml:
Ziggo (@Home, Casema en Multikabel) gaat de CI+ standaard ondersteunen. Daarmee wordt het mogelijk om een CAM te gebruiken voor digitale kabeltelevisie.
Lijkt goed nieuws, eindelijk officiële ondersteuning van CAMs!

Alleen één vraag: in hoeverre is CI+ compatibel met de bestaande DVB-C met Alphacrypt oplossingen? Het artikel is hier wat vaag over: het noemt dat de Alphacrypt NIET ondersteund is/wordt en suggereerd bovendien dat voor high value content de Alphacrypt dus straks niets laat zien...

Kortom: kan het zo zijn dat wat op het eerste gezicht goed nieuws lijkt gaat betekenen dat bestaande oplossingen obv Alphacrypt straks de premium zenders (of wellicht meer?) niet meer weer kunnen geven?

En wat is de kans dat Ziggo opnemen van bepaalde zenders helemaal gaat blokkeren wat nu technisch met CI+ kan door het enforced path (zoals bij HDCP)?

Ben als ik dit lees ook wel weer blij dat ik nog geen HTPC met Floppy DTV/Alphacrypt gekocht heb, wil nu voor ik iets koop eerst hier duidelijkheid over.
 

Of je hebt het niet goed gelezen, of ze hebben het artikel gewijzigd. Gaat niet over Ziggo, maar over duitse situatie en in de titel staat een vraagteken (Gaat Ziggo CI+ ondersteunen? )

De goede link naar het artikel:
https://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2008/04/gaat_ziggo_ci_ondersteune.shtml
 
Volgens mij stond het er vanmorgen inderdaad iets anders.
Dat vraagteken is IMHO nieuw.
 
Hmm, de tekst vanochtend was toch echt wat ik quote (heb toch echt direct gecopy paste, had ik nu maar het hele artikel gecopy paste, dan hadden we zoek de verschillen kunnen doen, maar dat wilde ik vanwege copyright niet doen). En de URL was vanochtend ook toch echt correct. Heeft de auteur een belletje van de juridische/PR afdeling van Ziggo gehad?

Nu maar hopen dat het vraagteken dan maar snel weer een uitroepteken wordt. Denk dat heel veel mensen hier op wachten.
 
Is inderdaad aangepast, was iets te stellig.

Je kunt zeker niets zeggen over de reden voor het aanpassen (aannemende dat het oorspronkelijke artikel ergens op gebaseerd was)? En wellicht heb jij wel meer duidelijkheid over mijn vragen in de topic start, kan/mag je daar iets over zeggen?

In ieder geval dank voor het interessante artikel! Heb je site in mijn RSS feeds staan ;-)
 
Nog een inhoudelijke vraag waar digitalekabeltelevisie misschien een antwoord op kan geven: De huidige TV's met CI-slot, zijn die compatible met deze nieuwe CI+ standaard of moeten TV's daar ook specifiek geschikt voor zijn ?
 
Nog een inhoudelijke vraag waar digitalekabeltelevisie misschien een antwoord op kan geven: De huidige TV's met CI-slot, zijn die compatible met deze nieuwe CI+ standaard of moeten TV's daar ook specifiek geschikt voor zijn ?
Ja, dat zou moeten werken, maar dan alleen voor kanalen waarvan de provider heeft aangegeven dat er geen extra beveiliging nodig is. Dan gedraagt een CI+ CAM zich als een conventionele CAM.
 
Ja, dat zou moeten werken, maar dan alleen voor kanalen waarvan de provider heeft aangegeven dat er geen extra beveiliging nodig is. Dan gedraagt een CI+ CAM zich als een conventionele CAM.
Bedoel je dat zo'n CI+ CAM voor alle kanalen ook zou werken in bestaande TV's voor DVBC mocht hij ooit goedgekeurd worden bij Ziggo ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan