• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo CI+ CAM check handleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, had zojuist een tijdje de stroom van de tv af gehaald en toen ik het daarna opnieuw probeerde kreeg ik wel weer Ned.1 HD terug. Daarna de tv uitgeschakeld en de CI+ module met geactiveerde smartcard erin. Kreeg een CI-error (foutcode 17: verlopen). Was in ieder geval weer een stapje verder. Morgen maar eens verder uitpluizen (en het hieronder staande topic doorlezen).

Gegroet

even onder subgroep Samsung kijken naar de laatste software. Er zit een fout in de software versies die vanaf 1-9 zijn aangeboden. Als je de TV upgrade met de laatste software die genoemd in betreffende bericht dan moet de CAM de authenticatie wel met succes uitvoeren. In deze sofware is de fout hersteld.

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=232477&postcount=3
 
Dankje voor de reactie anoniem. Heb het afgelopen weekend kunnen oplossen. Het bleek dat, ondanks het activeren van de smartcard via de Ziggo website (en een melding dat de kaart idd. geactiveerd was), dat deze toch níet geactiveerd was. Eenmaal geactiveerd door de klantenservice, authenticeerde de kaart zonder problemen.

Nu nog een betere kwaliteit kabel kopen (de helft van de zenders wordt slecht of niet ontvangen, slechte signaalsterkte) en dan ben ik helemaal tevreden.
 
Dankje voor de reactie anoniem. Heb het afgelopen weekend kunnen oplossen. Het bleek dat, ondanks het activeren van de smartcard via de ziggo website (en een melding dat de kaart idd. geactiveerd was), dat deze toch níet geactiveerd was. Eenmaal geactiveerd door de klantenservice, authenticeerde de kaart zonder problemen.

Nu nog een betere kwaliteit kabel kopen (de helft van de zenders wordt slecht of niet ontvangen, slechte signaalsterkte) en dan ben ik helemaal tevreden.


goed te horen. Het eerste begin is er in ieder geval :)
 
c1+ module

hallo allemaal,over een week de gelukkige bezitter van een :thumb up:SAMSUNG UE40B6000.:thankyou:

hopelijk gaat het lukken met de c1+ module.
zojuist de ziggo handleiding gedownload.
ik laat het wel weten.
groet nico
 
Via onderstaande link is een handleiding te downloaden voor een controle van de Ziggo CI+ CAM.

De handleiding geeft informatie over de menu's en mogelijke oorzaken van een probleem waarbij geen beeld wordt verkregen icm de ziggo CAM.


het bestand kan niet worden geopend geeft een foutmelding aan
 
Zojuist geprobeerd: dat bestand is gewoon op te halen en te openen.

Zit er wellicht iets niet goed op jouw computer waardoor je moeilijkheden hebt met PDF's, heb je wel de laatste versie van Acrobat?
Of doet jouw virusscanner er moeilijk over?

Groet,
JW
 
Vervormd signaal

Hallo,
Sinds 3 weken heb ik een SAMSUNG UE40b7020 gekocht. In eerste instantie alle stappen uitgevoerd en kon ik 2 weken digitaal beeld ontvangen, prachtig.
Echter nu krijg is steeds de melding "vervormd signaal" in beeld. Als dit nu een paar seconden zou duren prima, maar soms duurt het echt 20 minuten voordat er beeld komt en soms komt er helemaal geen beeld meer en kan ik alleen nederland 1 zien.
Ben op dit forum gaan zoeken op dit onderdeel en heb alle stappen uitgevoer die ik kon vinden.
- kabels zijn goed
- CAM + card werken ook
- software laatste versie staat erop de 3000 serie
- heb al tig keer geprobeerd door op fabrieksinstellingen en met en zonder CAM opnieuw alles in te stellen
- heb geprobeerd om in het engels op te starten, werkt ook niet
- het netnummer e.d. is ook goed
- heb de kaart op alle manieren geprobeerd in de CAM te stoppen
- heb alles via de handleidingen die ik op dit forum kon vinden geprobeerd
- maar niets werkt... ik kan alleen ned 1 kijken en op andere kanalen geeft hij melding vervormd signaal en doet niets meer...

Ik heb al tig keer met Ziggo gebeld, SAMSUNG en BCC maar niemand weet iets en het is net alsof ik de enige met deze problemen ben.
Op dit moment kan ik dus alleen analoog kijken..

Heeft iemand nog een tip of een advies! Het vreemde is dat hij het in het begin prima deed alleen nu ineens niet meer....
 
Hallo,
Sinds 3 weken heb ik een SAMSUNG UE40b7020 gekocht. In eerste instantie alle stappen uitgevoerd en kon ik 2 weken digitaal beeld ontvangen, prachtig.
Echter nu krijg is steeds de melding "vervormd signaal" in beeld. Als dit nu een paar seconden zou duren prima, maar soms duurt het echt 20 minuten voordat er beeld komt en soms komt er helemaal geen beeld meer en kan ik alleen nederland 1 zien.
Ben op dit forum gaan zoeken op dit onderdeel en heb alle stappen uitgevoer die ik kon vinden.
- kabels zijn goed
- CAM + card werken ook
- software laatste versie staat erop de 3000 serie
- heb al tig keer geprobeerd door op fabrieksinstellingen en met en zonder CAM opnieuw alles in te stellen
- heb geprobeerd om in het engels op te starten, werkt ook niet
- het netnummer e.d. is ook goed
- heb de kaart op alle manieren geprobeerd in de CAM te stoppen
- heb alles via de handleidingen die ik op dit forum kon vinden geprobeerd
- maar niets werkt... ik kan alleen ned 1 kijken en op andere kanalen geeft hij melding vervormd signaal en doet niets meer...

Ik heb al tig keer met Ziggo gebeld, SAMSUNG en BCC maar niemand weet iets en het is net alsof ik de enige met deze problemen ben.
Op dit moment kan ik dus alleen analoog kijken..

Heeft iemand nog een tip of een advies! Het vreemde is dat hij het in het begin prima deed alleen nu ineens niet meer....

even de CICAM handleiding downloaden en kijken welke informatie te vinden is bij jouw TV in de DVB-scrambling menu's. Aan de hand van deze informatie kan ik je misschien een stap verder op weg helpen.
 
Hi,

Ook die handleiding heb ik gevolgd en krijg de melding exact als in de handleiding: D29-4 service is momenteel onversleuteld.
De smartcard is niet een nieuwe kaart maar al een oude kaart die ik ook gebruikte in de externe "kastje".

Misschien nog een andere tip?
 
Hi,

Ook die handleiding heb ik gevolgd en krijg de melding exact als in de handleiding: D29-4 service is momenteel onversleuteld.
De smartcard is niet een nieuwe kaart maar al een oude kaart die ik ook gebruikte in de externe "kastje".

Misschien nog een andere tip?

Als je deze melding ontvangt op b.v. Ned 2 dan is de kaart in ieder geval goed.

-wil je de gegevens die je onder dvb descrambler service tegenkomt nog even terugkoppelen (alle details) ?

-Als je de CAM verwijdert en terugplaatst zie je dan de melding autheticatie start / autheticatie OK ?

-Wanneer begon het probleem precies ?


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan