• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo CI+ CAM check handleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

anoniem

Cable Expert
Berichten
4.089
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Via onderstaande link is een handleiding te downloaden voor een controle van de Ziggo CI+ CAM.

De handleiding geeft informatie over de menu's en mogelijke oorzaken van een probleem waarbij geen beeld wordt verkregen icm de ziggo CAM.


 

Bijlagen

  • CI+ CAM handleiding.pdf
    492,7 KB · Weergaven: 4.264
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt je hebt me verder geholpen!
Maaar de onder punt 14 genoemde status:
D29-4 Service is momenteel onversleuteld.
Er staat bij mij: D100-8 Descrambler service OK.

Is dit de reden dat ik bij het opstarten van de tv de melding krijg:
host is not fully CI+ ?
 
Is dit de reden dat ik bij het opstarten van de tv de melding krijg:
host is not fully CI+ ?
De reden waarom je die melding krijgt is dat er geen CI+ slot in je TV zit maar een standaard DVB CI slot. Van Ziggo mag je de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM niet in een standaard CI slot gebruiken, dus functioneert die CI+ CAM niet in jouw TV.
 
De reden waarom je die melding krijgt is dat er geen CI+ slot in je TV zit maar een standaard DVB CI slot. Van Ziggo mag je de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM niet in een standaard CI slot gebruiken, dus functioneert die CI+ CAM niet in jouw TV.

Ook al zou Ziggo dat wél "goedvinden", dan nog zou het niet werken omdat het protocol niet klopt, toch?

Groet,
JW
 
Ook al zou Ziggo dat wél "goedvinden", dan nog zou het niet werken omdat het protocol niet klopt, toch?
Ziggo kiest er middels instellingen voor om de backwardscompabiliteitsmodus van de CI+ CAM met standaard DVB CI sloten uit te zetten op alle kanalen. Anders zou de CI+ CAM gewoon gebruikt kunnen worden in apparatuur met een CI slot. Bij Caiway is een dergelijke beperking van de CI+ CAM bijvoorbeeld niet actief. Een keuze van Ziggo dus om het gebruik van apparatuur met standaard CI slot tegen te werken. Heeft verder niets met "het niet kloppen van een protocol" te maken.
 
Mijn tv UE46B8000XWXBT is wel degelijk CI+ geschikt! Dit wordt door de handleiding ondersteund!
 
Mijn tv UE46B8000XWXBT is wel degelijk CI+ geschikt! Dit wordt door de handleiding ondersteund!
Ik begrijp dat het allemaal verwarrend is, maar Samsung heeft meerdere uitvoeringen van de UE46B8000 TV. De uitvoering met een CI+ slot is de UE46B8000XPXXN en de UE46B8000XWXBT uitvoering is kennelijk degene met het standaard DVB CI slot. Helaas wil het downloaden van de handleiding nog niet erg vlotten, maar ik vermoed dat er ergens in die handleiding wordt aangegeven dat alleen xxxxxxxxxxPXXN modellen beschikken over een CI+ slot. Dit is namelijk wel het geval in de handleidingen voor de andere modellen waarbij zowel een uitvoering bestaat met CI+ slot en een uitvoering met standaard DVB CI slot.

Zie ook het volgende topic voor een lijst met de CI+ modellen van Samsung:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19682
 
Dit wordt door de handleiding ondersteund!
162 MB later was de handleiding eindelijk binnen. Waarom die idoot grote handleidingen voor heel europa niet gewoon per land opgesplitst kunnen worden bij Samsung is mij een raadsel. Inderdaad ontbreekt het in deze handleiding aan een specificatie regeltje waarin expliciet wordt aangegeven dat alleen xxxxxxxxxxPXXN modellen een CI+ slot hebben. Sowieso is de specificatie van de TV in die handleiding pagina erg beperkt.

Je zal dus moeten afleiden van de foutmelding die de CI+ CAM via de TV geeft en de lijst met CI+ modellen dat jouw TV niet over CI+ slot beschikt. Je zou nog met de helpdesk van Samsung kunnen bellen, maar ik ben bang dat de medewerkers aldaar het ook niet exact weten.
 
Gegoogled,maar het type XWXBT is niet geschikt voor CI+, Samsung heeft het boekje van het andere type gewoon overgenomen voor het gemak voor dit type.
Ik vermoed dat dit weer een mediamarkt slachtoffer is.
 
162 MB later was de handleiding eindelijk binnen. Waarom die idoot grote handleidingen voor heel europa niet gewoon per land opgesplitst kunnen worden bij Samsung is mij een raadsel. Inderdaad ontbreekt het in deze handleiding aan een specificatie regeltje waarin expliciet wordt aangegeven dat alleen xxxxxxxxxxPXXN modellen een CI+ slot hebben. Sowieso is de specificatie van de TV in die handleiding pagina erg beperkt.

Je zal dus moeten afleiden van de foutmelding die de CI+ CAM via de TV geeft en de lijst met CI+ modellen dat jouw TV niet over CI+ slot beschikt. Je zou nog met de helpdesk van Samsung kunnen bellen, maar ik ben bang dat de medewerkers aldaar het ook niet exact weten.

Het is me duidelijk. Ik ben genaaid maar door wie!!:evil:
Arcie bedankt voor je info!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan