• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ben ik enige die denkt dat.

  • Onderwerp starter Zer0K3wL
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

Zer0K3wL

Ziggo internet snelheid manipuleert.
krijg sterk vermoeden al heel lange tijd dat ziggo internet snelheid limit p2p.
steam.
en andere populaire download services aftapt.
want haal wel heel trager snelheden
zelfs news server van ziggo is traag niet te vergeten bijna nooit compleet na 1 dag retentie........
 
Kan iemand mij vertellen wat de download snelheid moet zijn bij nieusgroepen met een All in Extra.
Ik haal hier in 7558 1,20 MB/s was eerst dik over de 2 MB/s.
 
ik haalde ook eerder altijd 2 mb nu vaak 500 tot 1000 dat klopt gewoon niet.
ik weet dat nu wel 30 mbit heb en dat news server 20 mbit max bleef maar 500 kb/s zit wel heel ver onder tbh..
 
Zeker weten, Ziggo knijpt alles. Al doen ze het alleen maar om mensen zoals jij te pesten.

Kom op zeg, denk even na. Kabelinternet, als je je snelheid niet haalt dan is er een storing lijkt mij.

Probeer eens wat feiten op te noemen over de situatie bij jou thuis qua computer en (router) config in plaats van hier te komen en nutteloos te klagen?

:sleep:
 
Zeker weten, Ziggo knijpt alles. Al doen ze het alleen maar om mensen zoals jij te pesten.

Kom op zeg, denk even na. Kabelinternet, als je je snelheid niet haalt dan is er een storing lijkt mij.

Probeer eens wat feiten op te noemen over de situatie bij jou thuis qua computer en (router) config in plaats van hier te komen en nutteloos te klagen?

:sleep:
'The truth is out there... :thankyou:'
 
"Probeer eens wat feiten op te noemen over de situatie bij jou thuis qua computer en (router) config in plaats van hier te komen en nutteloos te klagen?"

Speedtesten geven altijd boven 19mbps. Twee weken geleden met eweka en hitnews constant volle download.

Nu superstrakke lijn op 18mbps. En geen kilobit sneller. snelheid nieuwsgroepen ziggo rond de 10mbps (nog nooit 20mbps gehad).

Nu vind ik die 200kbps minder niet echt storend, als het niet zo was dat ziggo voor een 2mbps internetabo € 19,- vraagt. Kijk, dan wens ik me de volle 20mbps.

Ik heb thuis een Gbit netwerk met router. De router zat er al toen ik Z3i had met 30mbps. ik had door mijn netwerk geen snelheidsverlies. Alle mogelijke hier genoemde theorien zijn gestest.

Aan mijn pc ligt het niet. Hij is gloednieuw, uitgerust met een quad-core, 4GB Ram. Aan mijn configuratie ligt het niet. Zelfs mijn oude Celeron geeft dezelfde waarden.

In de drukke tijden haal ik een maximale download snelheid van 14mbps. Speedtests naar verschillende locaties bevestigen dit.

Dus netbios, als ziggo niet de snelheid verzorgd die je betaald, dan is dat gelijk aan knijpen, of 'het interesseert me niet' mentaliteit.

Ze bieden immers altijd een supersnelle verbinding. En dat zijn niet mijn woorden.
 
Iedereen vergelijkt de snelheden die hij/zij behaalt met de Ziggo news server met de maximale van zijn/haar abonnement. Volgens de website zijn er andere max download snelheden op de nieuws server van toepassing: Linkje


Verder snelheden van/naar P2P vind ik niet relevante testinformatie, er is zoveel wat de snelheid van P2P beinvloed dat hier niet/nooit iets zinnigs over te zeggen is, bij P2P geldt nog het meest van allemaal: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Welke snelheid meet je als je een paar testen uitvoert? Bijvoorbeeld op www.speedtest.net, of middels dit linkje

Dus netbios, als ziggo niet de snelheid verzorgd die je betaald, dan is dat gelijk aan knijpen, of 'het interesseert me niet' mentaliteit.
Dit ben ik niet geheel met je eens. Knijpen is het verkeer van een of meerdere services over een of meerdere poorten shapen en er een max snelheid ingesteld word. En ja er word geshaped, maar dat is iets anders dan jij bedoelt ;) Het shapen wat er wel gebeurt is om de max snelheid in te stellen die bij je abonnement behoort.

"Knijpen" zoals jij bedoelt word door Ziggo voor zover bekend is niet gedaan. Wel kan het zijn dat jij om een of andere reden niet je max snelheid behaalt. Dat je op de Ziggo newsserver een andere snelheid behaalt dan de max snelheid van je verbinding is goed mogelijk, hiervoor staan ook andere snelheden aangegeven op de ziggo website, zie mijn eerder geposte linkje. Ook een oorzaak waardoor jij niet 24/7 de snelheid behaalt die je zou moeten behalen is een capaciteits probleem, dit is echter niet te verwarren met "knijpen" en iets geheel anders, zijn niet eens nuances van elkaar.
 
Over dat kleine verschil maak ik met ook niet druk. Het is wel vreemd dat ik met speedtest.net en speed.io continue op +-19400mbps zit, en dan vervolgens apart bij eweka en hitnews, en daarna samen, en dan nog eens samen met new.ziggo.nl exact op 18150mbps blijf hangen.

Dan ga je je afvragen, waar ligt het aan. Dat ergens in Nederland een lijn ligt die ik gebruiken moet om tot mijn bestemming te komen die niet 100% in orde is kan ik wel begrijpen. Maar dit is nu al bijna 2 weken zo. Daarvoor kon ik met 19400mbps downloaden van usenet.

Maar nu ik gebruik maak van 3 verschillende usenetservers, en elke combinatie heb geprobeerd, inclusief SSL wel/niet, poort 563/995(hitnews), snap ook ik niet meer wat er aan de hand is. Ook al in veilge mode getest, antivirus verwijderd. Modem opnieuw opstarten, router firewall uit, geen verschil.

Overigens, andere pc hetzelfde. 18150mbps. Ik denk dat ik het modem nog eens ga resetten, met de knop achterop. Mischien helpt dat nog.

Vandaar mijn opmerking.
 
Over dat kleine verschil maak ik met ook niet druk. Het is wel vreemd dat ik met speedtest.net en speed.io continue op +-19400mbps zit, en dan vervolgens apart bij eweka en hitnews, en daarna samen, en dan nog eens samen met new.ziggo.nl exact op 18150mbps blijf hangen.

Dan ga je je afvragen, waar ligt het aan. Dat ergens in Nederland een lijn ligt die ik gebruiken moet om tot mijn bestemming te komen die niet 100% in orde is kan ik wel begrijpen. Maar dit is nu al bijna 2 weken zo. Daarvoor kon ik met 19400mbps downloaden van usenet.

Maar nu ik gebruik maak van 3 verschillende usenetservers, en elke combinatie heb geprobeerd, inclusief SSL wel/niet, poort 563/995(hitnews), snap ook ik niet meer wat er aan de hand is. Ook al in veilge mode getest, antivirus verwijderd. Modem opnieuw opstarten, router firewall uit, geen verschil.

Overigens, andere pc hetzelfde. 18150mbps. Ik denk dat ik het modem nog eens ga resetten, met de knop achterop. Mischien helpt dat nog.

Vandaar mijn opmerking.

18150mbps / 19400mbps ? :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan