• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gerucht: Nieuwe snelheden per 1 december?

Status
Niet open voor verdere reacties.
leuk als je dat wil automatich een reset van je modem
somige zouden daar geen last van van hebben maar als je bv als ik een
NODE draai voor een programma dan liggen er even 400 kanalen en 600 users op zijn kont zou wel netjes van Ziggo zijn om te zeggen wanneer een reset komt

peter

Als het niet kunnen/mogen uitvallen van je verbinding zo'n belangrijke issue is had je misschien niet voor een particulier abonnement moeten kiezen?
 
'Probleem' is dat ik al een zeer recente verhoging heb gehad. Dat suggereert toch enigszins dat de snelheid waar ik nu op zit (Internet Z3 snelheid) de snelheid is waar ik het de komende tijd mee moet doen. En dit terwijl ik betaal voor het snellere Alles-in-1 Extra abonnement.

Er zijn nu twee mogelijkheden:
1. Ik krijg op korte termijn nog een verhoging en zal dan uiteindelijk op de Alles-in-1 Extra snelheid zitten, of:
2. Mijn abonnement staat administratief verkeerd in het systeem en er zal niets aangepast worden, tenzij ik hierover ga bellen/mailen.

Daarnet toch maar eens gebeld met Ziggo: mijn Alles-in-1 Extra pakket stond niet als dusdanig geregistreerd, maar als losse abonnementen (telefonie + tv digitaal + internet), waarbij het internetabonnement een Z3 abonnement is. Waarschijnlijk is e.e.a. misgegaan doordat ik mijn pakket aangevraagd heb in een overgangsperiode.

De losse abonnementen worden nu alsnog samengevoegd tot Alles-in-1 Extra en binnenkort zal de internetsnelheid daarmee dus aangepast worden van de huidige 15/1,5 Mbit (nieuwe Z3 snelheid) naar 20/3 Mbit (nieuwe Alles-in-1 Extra snelheid).
 
het resetten van modems op afstand gebeurd wel vaker. Denk bijvoorbeeld aan een storing of onderhoud. Jij verwacht elke keer een bericht met data en tijdstip? :giveup:[/quote]

storing en reset van modem gebeurd bij nooit ondat verbinding gewoon stabiel is kan me niet herineren dat i gereset is op afstand

peter
 
Als het niet kunnen/mogen uitvallen van je verbinding zo'n belangrijke issue is had je misschien niet voor een particulier abonnement moeten kiezen?


zei niet dat het belangrijk is maar is wel netter als je vooraf gezegt word
als node er uit gaat word dat wel weer opgevangen
en particulier abo is geen optie

zou wel als 2de een adsl er bij kunnen nemen

peter
 
zei niet dat het belangrijk is maar is wel netter als je vooraf gezegt word
als node er uit gaat word dat wel weer opgevangen
en particulier abo is geen optie

zou wel als 2de een adsl er bij kunnen nemen

peter

Bij een modem reset ben je hooguit 30 seconden uit de lucht en je houdt gewoon je zelfde ip-adres. Ik denk dat je netwerk dat toch wel op kan vangen ? Of liggen al je gebruikers er altijd helemaal vanaf als iemand 1 keer een timeout krijgt die ook buiten jouw server kan liggen ?
 
reset modem

ja cees na 20 seconden geen contact met mainserver in spain
is de node eruit maar er is altijd een backup node die dat dan overneemd
maar er zijn dan altijd een paar users die dan ergens in cyber hangen
maar zo als ik zij het is niet een groot probleem .
ging mij meer om een reset zonder bericht van ziggo

peter
 
ja cees na 20 seconden geen contact met mainserver in spain
is de node eruit maar er is altijd een backup node die dat dan overneemd
maar er zijn dan altijd een paar users die dan ergens in cyber hangen
maar zo als ik zij het is niet een groot probleem .
ging mij meer om een reset zonder bericht van ziggo

peter

Ja da's vervelend. Maar modems resetten uit zichzelf ook nog wel eens hoor, bijvoorbeeld bij een hickup in het signaal of gewoon omdat de firmware vastloopt. Normaal gesproken niet vaak, maar dus niet alleen door werkzaamheden.

En een hickup van 30 seconden elke dag is nog steeds een uptime van 99.99% wat zelfs geen enkele zakelijke lijn garandeert.
 
dank je voor de uitleg maar oude multikabel modem doet volgens mij geen reset vaak
48 d, 15 h Date: 2008-- Load: 377 Conns: 5 Search: 0 @ pletter v2.07
62 d, 2 h Date: 2008-- Load: 447 Conns: 1 Search: 0 @ pletter v2.07

was even een run zonder reset of id van 45/65 dagen dus toen was stabiel internet nog heel gewoon :oops:

groetjes peter
 
De gemiddelde uptime van een kabelmodem is 1-2 weken. Er zijn echter ook uitschieters. Ik heb die van mijn broertje wel eens op 1.5 jaar zien staan, en ook mijn modem reset eigenlijk nooit uit zichzelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan