• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draadloos internet NETGEAR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zowel de software van Windows als de software van de USB-stick geprobeerd om verbinding te krijgen. Alles zonder resultaat.
Ik heb ditzelfde probleem met USB wireless bij XP ook bij kennissen regelmatig meegemaakt.
Meestal was de procedure om alles wel te laten werken dan als volgt:

USB adapter verwijderen en alle meegeleverde software/drivers deinstalleren.
Herstarten
USB wireless adapter weer aansluiten en alleen de benodigde driver hiervoor (handmatig) inladen van de meegeleverde CD
Hierna wireless verbinding maken met de ingebouwde XP software.

Meer zou er niet nodig moeten zijn om het te laten fucntioneren...:?
 
The Doman,

Goed idee om straks eens te proberen. Ik heb nu even geen tijd maar vanavond ga ik dit testen.
Voorlopig hartelijk dank.
 
Nou copymaster, als ik na servicepack 2 ook nog alle aangeboden updates installeer, dan denk ik dat ik van servicepack 3 weinig of niets gemist heb.
Bovendien kan dat gewoon niet de oorzaak zijn van mijn probleem omdat de draadloze verbinding met deze configuratie prima heeft gewerkt en er plotseling mee op is gehouden.
Ik verdenk een van die updates er echter van dat hij mijn configuratie om zeep heeft geholpen, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet.

The doman...
Ik heb jouw advies opgevolgd.... niks, noppes, nada.
 
Hier ben ik het niet mee eens. SP2 + fixes is niet gelijk aan SP3. In SP3 zijn wel degelijk aanpassingen geweest die niet zijn meegenomen in SP2 + fixes. Als je verder echte alle opties hebt uitgeprobeerd blijven er nog maar twee opties over en dat zijn een reset van je router of andere draadloze adapter aan te schaffen.
 
Noch de ene, noch de andere door jou genoemde optie is een optie. Reset van de router heb ik geprobeerd en heeft geen gevolgen. Een andere USB-stick heeft ook geen zin, omdat alle sticks werken op de PC die wel draadloze verbinding heeft.
Nee, de enige opties die overblijven zijn: de kabels op de vloer laten liggen of de niet-werkende PC compleet opnieuw opzetten, dus formatteren en opnieuw installeren, waarbij mijn voorkeur voorlopig uitgaat naar de eerstgenoemde.

Nochtans bedankt voor het meedenken en veel succes en weinig storingen toegewenst in de toekomst.
Dat geldt uiteraard voor iedereen die over mijn probleem heeft meegedacht.
:thankyou:
 
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar volgens mij heb je de router nog niet naar fabrieksinstellingen gereset. Dit doe je door het ventilatieroostertje op de achterkant van de router eens goed te bekijken. Achter één van de gaatjes (vaak rond in plaats van vierkant zoals de rest) zit een knopje. Als je dit met een scherp voorwerp een halve minuut indrukt, zal de router teruggaan naar de fabrieksinstellingen.

De eerste keer dat je hierna op internet probeert te gaan (gebruik bij voorkeur een PC die met UTP is aangesloten) zul je een pagina krijgen die je om je computernaam vraagt. Vul hier iets willekeurigs in (bij mij werkt 'CP1234-A' prima. Daarna moet het sowieso via UTP weer prima werken. Draadloos kan dan nog afhankelijk zijn van de beveiliging.

Als je de SSID en WPA key ooit gewijzigd had, zijn deze na de reset weer teruggezet op de orginele waarden die je terug vindt op de sticker onderop de router.

Hoop dat je hier wat aan hebt, het is minder werk dan twee systemen opnieuw installeren...
 
Opgelost: Netgear router

Eindelijk opgelost:
Ik heb servicepack 2 opnieuw geïnstalleerd en voila: het werkt weer.
Blijkbaar is de fout ontstaan door een patch van Microsoft, maar helaas weet ik niet welke patch dat was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan