• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

dagelijkse problemen digitale TV

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jan3432

ik heb dagelijks momenten met blokken/strepen/piepen op beeld/geluid dit zijn momenten van enkele sekonden tot enkele minuten, wel ontvangst maar gestoorde ontvangst - even later is er niets meer aan de hand
bekabeling is uitstekend, daar ligt het volgens mij niet aan,
decoder al diverse malen gereset
zijn er meer mensen die dit hebben ?
het is wel heel storend, en ontzettend vervelend
ik betaal per maand heel veel (Z2 totaal-pakket + HD + Sport1/Film1)
en ik wil voor dit geld gewoon een goede storingsvrije dienst
 
Over dit soort storingen is al veel geschreven. Meestal is de oorzaak een draadloos apparaat in de buurt, zoals daar zijn: DECT telefoon, draadloze koptelefoon etc.
Je schrijf dat je kabels in orde zijn, maar dat zijn ze al snel voor analoge ontvangst.
Je kan proberen met een kort coax kabeltje van goede kwaliteit, (dus met aangegoten stekkers) de decoder direct op de Ziggo aansluitdoos aan te sluiten en kijken hoe het dan is. Als het beeld dan wel goed blijft, ligt aanschaf van "high tec" kabels en metalen connectors voor de hand....
 
Om alles uit te sluiten dient u de tv rechtstreeks op de wandcontact doos aan te sluiten of via de loop verbinding van uw decoder.
Dan: heeft u op analoge tv ook ruis/storing etc?
Zo ja dan ligt het toch binnen uw huisinstallatie, bijvoorbeeld interferentie.
Niet? dan de helpdesk bellen.
en/of het advies hierboven.

ik heb dagelijks momenten met blokken/strepen/piepen op beeld/geluid dit zijn momenten van enkele sekonden tot enkele minuten, wel ontvangst maar gestoorde ontvangst - even later is er niets meer aan de hand
bekabeling is uitstekend, daar ligt het volgens mij niet aan,
decoder al diverse malen gereset
zijn er meer mensen die dit hebben ?
het is wel heel storend, en ontzettend vervelend
ik betaal per maand heel veel (Z2 totaal-pakket + HD + Sport1/Film1)
en ik wil voor dit geld gewoon een goede storingsvrije dienst
 
Dit heeft helaas niets te maken met apparaten in de buurt, want als je met goeie kabels werkt zou je geen last moeten hebben van de omgeving.

Echter heb ik goedgekeurde kabels en ik heb ook die storingen. Strepen en blokjes. Vanmorgen zag ik Jan de Hoop "Ontbijt nieuws RTL4" 15 seconden stilstaan en het geluid ging door.

Sorry dat ik dit moet zeggen, maar met Casema heb ik nog nooit last gehad van deze storingen.
 
Dit heeft helaas niets te maken met apparaten in de buurt, want als je met goeie kabels werkt zou je geen last moeten hebben van de omgeving.

Echter heb ik goedgekeurde kabels en ik heb ook die storingen. Strepen en blokjes. Vanmorgen zag ik Jan de Hoop "Ontbijt nieuws RTL4" 15 seconden stilstaan en het geluid ging door.

Sorry dat ik dit moet zeggen, maar met Casema heb ik nog nooit last gehad van deze storingen.


ik denk zeker te weten dat er met de kwaliteit van de kabels absoluut niks mis is
nu heb ik ongeveer een kwartier lang dergelijke kleine storing
ik erger me groen en geel]
de helpdesk bellen daar begin ik niet aan met zo'n specifiek probleem
dat schiet niet op
het wordt tijd dat het monopolie van de kabelmaatschappijen ten einde
komt zodat ze gedwongen worden goede kwaliteit te leveren tegen een concurrerende prijs
 
ik denk zeker te weten dat er met de kwaliteit van de kabels absoluut niks mis is
nu heb ik ongeveer een kwartier lang dergelijke kleine storing
ik erger me groen en geel]
de helpdesk bellen daar begin ik niet aan met zo'n specifiek probleem
dat schiet niet op
het wordt tijd dat het monopolie van de kabelmaatschappijen ten einde
komt zodat ze gedwongen worden goede kwaliteit te leveren tegen een concurrerende prijs
Wat denk je dat 'concurrentie' op de kabel gaat verbeteren aan een lokale storing (in je huis of in je wijkkast) ?? Aangezien wat jij hebt niet bij iedereen is, is het een lokaal probleem, dat lost concurrentie op de kabel niet op. Je zult de oorzaak van die storing moeten aanpakken.

Als je zo zeker bent dat het niet je huisinstallatie is, bestel je een monteur, die zal dan kunnen zien dat het niet jouw huisinstallatie is en de storing voor je oplossen. Maar controleer voor de zekerheid nog wel even of de storing ook optreedt als je je ontvanger direct met een kort coaxkabeltje aansluit "in de meterkast". Je zult niet de eerste zijn met wel een goede installatie, waar toch een lekkende splitter of een aangesloten tweede TV die niet goed werkt de storing veroorzaakt.
 
storing

op dit moment heb ik storing op RTL 4 5 7 en SBS 6
boven sinds gisteren geen ontvangst History Channel HD en Eurosport HD
resetten helpt niet (de andere HD zenders zijn OK)
ik probeer nu sinds plm 20 min de helpdesk te bereiken
 
storing bepaalde zenders

hallo, net 2 maanden verhuisd en ook ik heb storing (strepen) via digitale tv op RTL 4,5,7 en SBS 6, nieuwe COAX- kabel gekocht, 1 week prima gedaan nu begint de ellende weer, s'middags zijn het echt strepen maar in de avond is er helemaal niets te zien,zwart tot zeer slecht beeld..:?
waar kan dit toch aan liggen ?
 
ik denk zeker te weten dat er met de kwaliteit van de kabels absoluut niks mis is
nu heb ik ongeveer een kwartier lang dergelijke kleine storing
ik erger me groen en geel]
de helpdesk bellen daar begin ik niet aan met zo'n specifiek probleem
dat schiet niet op
het wordt tijd dat het monopolie van de kabelmaatschappijen ten einde
komt zodat ze gedwongen worden goede kwaliteit te leveren tegen een concurrerende prijs

Ben het helemaal met je eens. Ben al weken met Ziggo bezig, maar er wordt niets opgelost. Standaard antwoorden, en voor al de problemen bij de gebruiker neer leggen. heb storing op ned 1 2 3 en rtl 8 10 enz. Alles geprobeerd. Heb prima kabels, alles met f aansluitingen. Humax irhd 5000c. hirscman e 30 versterker. Maar beeld diep treurig Kom vaak niet hoger dan een ontvangst sterkte dan 25 %. Op de goede kanalen 40 % ook dat is onvoldoende. Telefonisch is Ziggo niet bereikbaar, dus heb ik ze maar verzocht mij te bellen:mrgreen: Maar geen reactie.

Blijf echter met ze bezig
 
Signaal sterkteaanduiding is niet zo erg relevant, de BER (Bit Error Correction) wel en die moet 000 zijn.
Hoe is het als je de decoder met een kort coax kabeltje (wel met aangegoten stekkers) direct aansluit op de Ziggo-aansluiting (het z.g overnamepunt)?
Als het signaal daar ook al slecht is moet je een monteur laten komen.

Verder kan je nog kijken of er geen draadloos apparaat in de buurt staat te storen, zoals bv. een DECT telefoon of een draadloze hoofdtelefoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan