• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

invulling analoge kanalen groningen

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

julius

Ik weet niet of er hier meer mensen zijn uit groningen stad maar ik heb een opmerking over analoog. Een tijdje terug is nieuwstv analoog gestopt (is nu alleen sneeuw op te zien) en ook liveshop is eraf (staat nog wel een banner op dat ze gestopt zijn met uitzenden. Worden deze kanalen nog ingevuld of wordt deze ruimte gebruikt om in de toekomst meer digitale zenders door te gaan geven. Snap echt niet dat ze nu niks doen met de ruimte.
 
Bij Casema komt m.i.v. vandaag, in veel steden, op het oude kanaal van Live Shop een kanaaldeling van Euronews en Het Gesprek.
 
Programmaraad

Aan allen,
Of deze vrije plekken in het TV Basis pakket weer worden ingevuld hangt onder andere af van het advies van de Programmaraad.
Een Programmaraad is een onafhankelijk adviesorgaan. Een aantal jaren geleden heeft de overheid in de Mediawet laten opnemen dat de kabelexploitanten zich met betrekking tot het televisie- en radioaanbod dienen te laten adviseren door een regionale Programmaraad.

Meer info is te vinden op de volgende website: https://www.programmaraden.nl/

Namens het @Home web klantcontacten team,
@Home web klantcontacten4
 
Die programmaraad brengt adviezen uit wat er minimaal moet worden aangeboden. Ik kan me bv. niet voorstellen dat ooit is geadviseerd om nieuwstv en liveshop in het basispakket op te nemen. Alles wat dus meer wordt aangeboden dan het minimaal geadviseerde is dus een zaak van de provider. maar we kunnen het ditmaal ook eens anders invullen. Laat de klanten maar eens kiezen.
 
Ik zit in de Programmaraad Friesland en toen Liveshop stopte zagen we een mooi invulling voor dat kanaal (Euronews/het Gesprek). Helaas... Ziggo heeft dit kanaal teruggetrokken per 1-1-2009 omdat ze er iets anders mee willen doen. Digitaal gok ik inderdaad.
 
Ik zit in de Programmaraad Friesland en toen Liveshop stopte zagen we een mooi invulling voor dat kanaal (Euronews/het Gesprek). Helaas... Ziggo heeft dit kanaal teruggetrokken
Maar Euronews/het Gesprek zit toch gewoon analoog op de kabel in Ziggo gebied? Althans volgens de website van het Gesprek zou hij op kanaal 69 zitten in Groningen. Hier in Noordholland (Multikabel/Ziggo-gebied zit hij ook analoog op het combi kanaal met Euronews op kanaal 60+
 
Ook in Friesland komt Euronews/het Gesprek wel analoog op de kabel (en moet RTL8, de herhaalzender, het veld ruimen). Nu lijken de analoge paketten in het noorden wel veel op elkaar, maar de prorammaraden werken onafhankelijk van elkaar en in theorie zouden de analoge paketten volledig anders kunnen zijn.
 
Het verschil in het aantal kanalen heef veelal historische redenen en heeft niet te maken met de capaciteit van de netwerken. Het aantal kanalen zal in de komende tijd over het gehele zesko gebied gelijk worden getrokken naar circa 34 (incl 1 VCR kanaal). Voorts zal het aantal kanalen in de komende jaren verder worden teruggebracht om efficienter gebruik te kunnen maken van de beschikbare bandbreedte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan