• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Haperende Digitale Radio

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

StanTheMan

Sinds een paar maanden heb ik dit probleem, maar nu ik een nieuwe Hifi set heb aangeschaft moet er maar eens aan een oplossing gewerkt worden. Digitale TV werkt naar behoren.

Digitale radio hapert enorm bij mij, ongeveer om de 5-10 seconden een korte onderbreking. Dit bij meer dan de helft van de zenders.

Ik heb een Humax iHDR5050C en een Humax IR-FOX-C. Ze tonen allebei op verschillende aansluitingen hetzelfde probleem

De signaalsterkte is dan ook rond de 60%, bij een kwaliteit van 100%. Tijdens een hapering zie je soms ook de BER even omhoogschieten.

Dan verder terug in de keten, en om een lang verhaal kort te maken, het treedt ook op als ik de Humax IR-FOX-C rechtstreeks met een goede korte kabel op de TRAS in de meterkast aansluit, waar de groene kabel binnenkomt.
De signaalsterkte is daar ook maar 55%.
Ik gebruik een Hirschmann versterker (GHV 20E) en kabels, blijkbaar treedt er wat de bekabeling betreft niet veel verlies op, mag ik de conclusie trekken dat mijn aansluitpunt gewoon niet goed functioneert?

Ik heb net een afspraak gemaakt voor een Ziggo monteur over 2 weken (het heeft geen haast), dit na enige discussie met de telefoniste, zij is namelijk van mening dat er alleen naar het analoge signaal moet worden gekeken. Haperende digitale radio is voor haar geen reden, dus moest ik maar zeggen dat ik gewoon een monteur wil en dat ik wel zal betalen als dat onnodig blijkt te zijn.

Ik neem hun dienst digitale radio af, en dan mag ik wel verwachten van ze dat ze dat goed afleveren.

Hoe denken jullie hierover? Nog tips?
 
Met 55% signaalsterkte kan de Humax goed overweg. Heb je met tv-zenders geen last?
 
bij tv heb ik eigenlijk geen last. Heel sporadisch misschien een kleine hapering, maar dat stoort niet echt.

Radio is gewoon niet bruikbaar (met name de eerste 30 zenders).

Maar is het gebruikelijk dat je ook direct bij de aansluiting maar rond de 55% sterkte hebt?

Verder verspringt tijdens een hapering de signaalkwaliteit ook heel even.
 
Maar is het gebruikelijk dat je ook direct bij de aansluiting maar rond de 55% sterkte hebt?

Sterkte zegt niets over het signaal, kwaliteit is het allerbelangrijkste.

Ik had met mijn FOX IR C een sterkte van 8%, alles liep echter absoluut probleemloos. Ook nu met de Samsung TV en CI CAM geen problemen met 10% sterkte. Kwaliteit is 100%.
 
ok, en het boeide mij ook verder niet zoveel.

Alleen blijft het een probleem dat digitale radio hapert met 2 humax kastjes, op afstand in huis, maar ook direct bij de binnenkomende kabel..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan