• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen/slechte ontvangst sommige zenders

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

andredrop

Bij directe verbinding van de wandcontactdoos met de decoder (Humax iHDR-5050C) komen alle zenders perfect door, maar bij de signaalweg via de signaalverdeler Tratec ETU-01 en de kabel Tratec RL 75 leveren nogal wat kanalen (o.a. Het Gesprek en ook de radiozenders 1, 2 en 4) meestal de melding < E52-32/E48-32 Geen Signaal> ofwel een blokkerig beeld. Vervanging van genoemde signaalverdeler en kabel heeft geen effect opgeleverd. Aan de bekabeling kan het dus niet liggen, lijkt mij.
Mijn postcode is 6037 SG, woonplaats Kelpen-Oler, gemeente Leudal in Midden-Limburg. Wie, o wie kan mij helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net5 is op het moment ook niet om aan te kijken.
Constant blokken in beeld , geluid is niet om aan te horen.
Denk je ff lekker Lost te kijken :cry:
 
Bij directe verbinding van de wandcontactdoos met de decoder (Humax iHDR-5050C) komen alle zenders perfect door,
maar bij de signaalweg via de signaalverdeler Tratec ETU-01 en de kabel Tratec RL 75 leveren nogal wat kanalen (o.a. Het Gesprek en ook de radiozenders 1, 2 en 4) meestal de melding < E52-32/E48-32 Geen Signaal> ofwel een blokkerig beeld. Vervanging van genoemde signaalverdeler en kabel heeft geen effect opgeleverd. Aan de bekabeling kan het dus niet liggen, lijkt mij.
Mijn postcode is 6037 SG, woonplaats Kelpen-Oler, gemeente Leudal in Midden-Limburg. Wie, o wie kan mij helpen?

Omdat je zegt dat het beeld goed is bij directe verbinding met de wandcontactdoos is er maar 1 conclusie mogelijk:
Het ligt aan je huisinstallatie (of beide signaalverdelers zijn defect)

Gebruik goed afgeschermde coax-kabel en metalen connectoren. Niet die troep van de bouwmarkt.

pvd
 
Dank voor de reactie. Alleen zie ik de conclusie volstrekt niet. Het enige verschil tussen de twee geschetste situaties is de tussenschakeling van de signaalverdeler. Die laatste is noodzakelijk om behalve TV/radio ook telefoon en internet te kunnen ontvangen. Wat bedoel je precies met "huisinstallatie"? Zonder de genoemde signaalverdeler werkt alles perfect, met laatstgenoemde component niet.
 
Ik heb je eerdere post misschien een beetje verkeerd geinterpreteerd. Ik dacht dat je met een kort kabeltje de decoder aan het AOP gehangen had. Maar naar ik nu begrijp heb je gewoon de coax uit de signaalverdeler gehaalt en in de AOP gestopt, waarna het beeld goed is?

Ik las ook dat je een vervangende signaalverdeler gebruikt hebt, maar dat het probleem bleef bestaan. Dus dat is wel erg toevallig. Maar mijn conclusie nu is dat beide signaalverdelers defect zijn of verkeerd zijn aangesloten.

pvd
 
Hallo beste PVD
Wederom dank voor je meedenken. Volledigheidshalve moet ik nog wel vermelden, dat gedurende vrij lange perioden ook met de oorspronkelijk bijgeleverde signaalverdeler alles perfect functioneerde. Nou ja, we blijven bezig, "we gaan door met de strijd!".
Hartelijke groet,
André Drop
 
De ETU-01 geeft op het internetsignaal een demping van ongeveer 10 dB. Ik weet niet hoeveel het TV signaal dempt, maar dit kon voor jou nog wel eens het verschil zijn tussen 'net te weinig' en 'net genoeg' signaal respectievelijk met en zonder de verdeler.

Nog wat vraagjes:
- hoe lang is je kabel
- gebruik je nog de orginele aangegoten pluggen, of heb je er zelf pluggen aan gezet (en zo ja, welke)?
- Als je een wat langere kabel gebruikt (> enkele meters), merk je verschil als je je decoder met een kortere kabel op de verdeler aansluit?

De kabel zelf is in principe goed, maar misschien dat je ivm de lengte een versterker nodig hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de suggesties. Dat de kabellengte er iets mee te maken heeft lijkt me onwaarschijnlijk, mede gezien het feit, dat het geheel maandenlang feilloos functioneerde en de situatie ter plaatse volstrekt niet veranderde.
 
Ik had een ETU-01 en had ook problemen. Eerst nooit slechte ontvangst gehad.
Nu van Ziggo een EMU-01 gehad en gelukkig perfect beeld.
De HD zei dat ETU-01 een verouderde versie was.
 
Een waardevolle suggestie! Weliswaar doet om - althans voor mij - volstrekt onduidelijke redenen het hele programmpakket het weer goed, maar dat is me al eerder overkomen en wie weet wat de toekomst brengt. In het geval van een "terugval" zal ik zeker de door u genoemde EMU proberen. Dank voor het medeleven!
André Drop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan